Audi urbansphere concept, još jedna studija za Kinu
Ova studija je osmišljena prvenstveno za prometovanje kineskim megalopolisima. Ovaj prostrani konceptni automobil dimenzija ovećeg kombija nudi najveći prostor u unutrašnjosti od bilo kojeg vozila marke Audi do sada.
Kad vam proizvođač automobila za svoj novi ponos kaže da je dizajniran iznutra prema van, to je ista korelacija kao kad vam roditelji nameću djevojku iz dobrostojeće obitelji koju za razliku od vanjske, krasi unutarnja ljepota. Tako treći automobil iz Audijeve serije sphere izvana izgleda kao rezultat ljubavne veze Audija Q7 i Volkswagen Multivana, ali kažu kako je njegova bit ispod karoserije dimenzija 5,51 x 2,01 x 1,78 metara i s međuosovinskim razmakom od bahatih 3,40 metara.
U Audiju kažu kako je urbansphere inteligentno koordiniran s tehnologijama i digitalnim uslugama koje su usmjerene na sva osjetila, te da stoga nudi novu kvalitetu doživljaja. Proces razvoja proveden je u uskoj suradnji između Audijevih dizajnerskih studija u Pekingu i sjedišta marke u Ingolstadtu. Prvi su put također sudjelovali potencijalni kupci u Kini, ostvarujući doprinos procesu razvoja vlastitim željama i iskustvima u okviru postupka koji je poznat i pod nazivom „zajedničko stvaranje”.
Rezultat toga procesa očituje se ponajviše u njegovoj unutrašnjosti. Stoga je ovaj prostrani koncept zamišljen kao lounge na kotačima i mobilni ured. Zapravo, namjera je da automobil služi kao treći životni prostor tijekom razdoblja provedenog u prometu. S obzirom na to, u sebi objedinjuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatne ponude tehnoloških naprednih rješenja, čak i tijekom svakodnevnih prometnih gužvi.
Vrata imaju šarke montirane na suprotnim stranama, u prednjem i stražnjem dijelu vozila, zbog čega B stup izostaje u cijelosti. Kao rezultat toga, putnicima se čim uđu u vozilo otvara inovativna unutrašnjost. Sjedala koja se zakreću prema van i crveni svjetlosni tepih projiciran na tlo pokraj vozila, transformiraju jednostavan čin ulaska u vozilo u istinski doživljaj komfora.
Četiri zasebna sjedala u dva reda putnicima nude luksuznu i prvorazrednu udobnost. Sjedala u stražnjem dijelu vozila nude posebno izdašne dimenzije te cijeli niz opcija za prilagodbu. U modusima Relax i Entertain naslon za leđa može se nagnuti do 60 stupnjeva, dok se istovremeno proširuju nasloni za noge. Nasloni za ruke smješteni u sredini i integrirani u bočne dijelove sjedala te nasloni za ruke u vratima stvaraju ugodan osjećaj sigurnosti.
Dok razgovaraju, putnici se mogu okrenuti jedni prema drugima na zakretnim sjedalima. S druge strane, oni koji žele prostor za sebe mogu ograditi svoje područje za glavu od osobe koja sjedi pokraj njih upotrebom pregrade za privatnost koja je ugrađena iza naslona za glavu. Također, svako sjedalo ima vlastitu zvučnu zonu sa zvučnicima u području naslona za glavu.
Tehnologija automatizirane vožnje na 4. razini transformira unutrašnjost u kojoj se kolo upravljača, papučice i konvencionalna instrumentna ploča mogu tijekom automatizirane vožnje sakriti, a koja se onda pretvara u mobilni interaktivni prostor otvoren svim ponudama sveobuhvatnog digitalnog ekosustava. Zahvaljujući vlastitim opcijama marke Audi i opcijskoj integraciji digitalnih usluga drugih proizvođača, mogućnosti koje ovaj automobil nudi gotovo su neograničene. One se mogu iskoristiti za pristupanje cijelom nizu usluga povezanih s trenutačnom vožnjom.
Automobil će se također pobrinuti za svakodnevne zadatke koje nadmašuju sâmu vožnju – kao što su provedba rezervacija za večeru ili internetska kupovina iz vozila. Također, autonomni Audi urbansphere concept doći će po svoje putnike u njihovim domovima, te će se pobrinuti za pronalazak parkirnog mjesta i punjenje baterije.
Također su dostupne individualizirane infotainment ponude, kao što su besprijekorna integracija streaminga glazbe i videozapisa u vozilu preko pružatelja usluga koje kupac već upotrebljava. U dodatnom koraku marka Audi učinit će individualizirane i ekskluzivne opcije dostupnima u budućnosti – koncerte, kulturne događaje te čak i sportske događaje na koje će kupci biti pozvani. Kad je riječ o pogonu, dva elektromotora imaju izlaznu snagu od 295 kW/401 KS te sistemski okretni moment od 690 Nm koje se prenose na 24-inčne kotače. Ključni element platforme PPE jest baterijski modul smješten između osovina, koji ima energetski kapacitet od oko 120 kWh.
U Audiju su uspjeli postići ravan dizajn baterije iskorištavanjem gotovo cjelokupnog međuosovinskog razmaka vozila. Tehnologija punjenja snage 800 V osigurava da se baterija može puniti snagom do 270 kW. Tako je svega deset minuta dovoljno za punjenje baterije do razine dovoljne da bi vozilo moglo prijeći više od 300 kilometara, dok je doseg po WLTP-u 750 km. Ovaj glomazni wellness na kotačima nije planiran za proizvodnju, ali očito će mnogo toga iz njega naći svoje mjesto u nekom od budućih električnih Audija.