SUV modeli, ideje i dizajnerske nebuloze
To bi ukratko bilo sve ono o čemu se u ovom tekstu radi.
I ne… Usprkos apsolutnom nedostatku ikakvog afiniteta prema njima, ovaj put ne “hejtam” SUV-modele, već ih jednostavno po tko zna koji puta mogu nazvati besmislenim pripadnicima svijeta automobila.
A da stvar bude bolja, jedan od glavnih zagovarača ove pretile glam-mašinerije s time se itekako slaže.

Znate li što je podcast? Naravno da znate, jer ipak svi zajedno koliko-toliko pripadamo Internet-generaciji, pa bi zapravo bilo čudno da ne znamo što bi to bilo.
Danas podcastove ima hrpetina ljudi.
Neki su slavniji, a neki anonimniji od drugih, pa tako ne čudi da ni neke tvrtke u sklopu svog poslovanja i marketinških aktivnosti koriste tu internetsko-medijsku blagodat. A jedna od njih je i tvrtka Brembo, na čijem se podcastu pod nazivom Brembo Red ne tako davno pojavio glas glavnog i odgovornog čovjeka u sferama dizajna unutar korporacije General Motors.

Kako prenosi GM Authority, gospodin Michael Simcoe još je tamo negdje krajem rujna prošle godine ispričao sve i svašta na Brembovom podcastu te se iz petnih žila potrudio pojasniti sve moguće i nemoguće probleme koje proizvođači automobila danas imaju.
Pogotovo u smislu dizajna SUV-modela kojih se današnje tržište nikako ne može zasititi.
Doduše, nekome g. Simcoe zajedno sa svojim idejama možda neće ispasti relevantnim da o nekim stvarima priča. Ali kako je na kraju krajeva ipak riječ o dizajneru iz domene svijeta automobila, nekako se čini da informacije i razmišljanja izu njegove glave ipak ne bi trebalo reciklirati i secirati. Tim više što je Amerika praktički izmislila SUV, a GM je tom istom SUV-u od samog početka na neki način ispao krsnim kumom.
Uglavnom, tijekom intervjua je g. Simcoe odgovarao na neka goruća i neka manje goruća pitanja. A onda se u jednom momentu uhvatio objašnjavanja aktualnih smjerova i trendova koji su direktno vezani uz proizvodnju i prezentiranje SUV-modela na tržištu…
“Postoji tek nekoliko načina da bismo dizajnirali uspješan i oku dopadljiv SUV-automobil. Većinom je receptura jednostavna i podrazumijeva povišenu karoseriju, uspravan prednji dio automobila, izduženi krov, uspravan stražnji dio automobila i četiri vrata.
Međutim, kako proizvođači automobila na tržište uvode sve više SUV modela, dizajneri moraju smisliti nove načine s kojima bi istaknuli proizvode svoje tvrtke”.
I to je apsolutno istina. Jer SUV-modeli usprkos nekolicini detalja koji ih distanciraju od ostatka palete tih predimenzioniranih čudovišta na četiri kotača u bazi dijele identične tehničke smjernice. Zato niti dizajnom ne odudaraju baš pretjerano puno jedni od drugih.
Samim time je g. Simcoe u pravu i na sasvim logičan, realan i istinit način objašnjava ono što se u domeni dizajna SUV-modela već godinama događa. I upravo iz tog razloga izlaganje ovog gospodina ne bi trebalo biti ni najmanje smiješno.
Ali s obzirom na nastavak izlaganja, reklo bi se da ipak jest.
As auto design evolves, we’re looking toward the future with Michael Simcoe behind the wheel of GM global design: https://t.co/h3OxyCf3lJ pic.twitter.com/OsnisbGAyW
— General Motors (@GM) November 30, 2016
Naime, u nastavku je striček Michael rekao kako “Kupci žele i u obliku SUV-modela kupuju percepciju korisnosti i funkcije. I to će tako zasigurno i ostati. Ali na kraju dana, ljudska je percepcija otišla u smjeru automobila kojima se njihovi susjedi dive”.
Dakle, ako samo malčice pogledamo između redova, vrlo je jasno vidjeti kako se kao jedna od glavnih okosnica postojanja i kupnje SUV-modela dobar dio priče svodi na pretencioznost, iskrivljene vrijednosti i liječenje kompleksa.
A to nije sve, jer g. Simcoe nije završio na tome, već je otišao nekoliko koraka dalje…
“Kupci iz godine u godinu traže nove i drugačije dizajne vozila. Zbog toga vjerujem da će stilski izričaj za SUV-automobile unutar idućih godina podrazumijevati klasične elemente s kojima SUV-modeli i danas raspolažu.
Ali s vremenom će ova kategorija automobila u smislu dizajna postati niža i ljepša nego je to trenutno slučaj”.

Dakle, ako sam dobro shvatio, dizajneri SUV-modela se zajedno sa svojim šefovima širom svijeta trude prosječan SUV učiniti ljepšim.
A to pak u prijevodu znači da je većina SUV-modela ružna.
No baš da i nije tako, onaj drugi dio priče ispada smiješnim do bola. Jer se iz ovih rečenica jednog doista stručnog i upućenog čovjeka može zaključiti kako prosječan kupac SUV-modela zapravo želi nižu siluetu i svu praktičnost koju automobil može ponuditi. A to pak u prijevodu znači da prosječan kupac zapravo želi karavan.
I to je za krepati od smijeha, jer se upravo od karavana tijekom posljednjih godina većina kupaca apsolutno ograđuje.

S jedne je strane jasno zašto je tome tako, jer imati karavan u svom vlasništvu nekima je značilo da imaju građevinsku tvrtku, ili pak koriste blagodati ovećeg prtljažnog prostora kako bi prevezli oveću količinu voća i povrća od točke “A” do točke “B”.
Zlobnici su znali komentirati i kako vlasnici karavana trebaju veliki prtljažnik, jer im pojam kontracepcije nije jasan, pa nekamo moraju i s djecom. A kada se u cijelu priču oko karavana upetljalo i Diesel-gorivo, često ste dobili najnepoželjnije moguće prijevozno sredstvo.
Stoga nadimci poput “lubeničar” za Volkswagen Passat B3 i B4 ili pak “kutija” za pojedine Mercedesove karavane nisu bili nimalo čudni.
A uskoro bi dotični nadimci mogli ponovno postati aktualni…

Naravno da se g. Simcoe osvrnuo i prema svijetu CrossOvera, odnosno u prijevodu nešto manjih SUV-modela, ali kako ne želim ovaj tekst rastegnuti za još milijun znakova, u ovom momentu prestajem s pisanjem i nastavljam sa smijehom.
Jer ovakvi intervjui zapravo između redaka jako dobro pokazuju da tržište automobila već odavno premješta stvari iz šupljeg u prazno.
Sve se to odvija dok odjeli marketinga zajedno s dizajnerima moraju izmišljati toplu vodu. I to onu boćatu u kojoj se nitko s dva zrna soli u glavi i afinitetima prema svijetu automobila nikada neće okupati.
I zato je cijela ova priča itekako smiješna. Ili je možda ipak tragična? Hm…