Od nule do vrha: Fabrice Van Ertvelde, Rallycross i neke tehnikalije
Sjećanje na početak 2017. godine i jedan kratak intervju s jednim zanimljivom likom čija je uloga (barem u Volkswagenovom svijetu prašine i brzine Rallycrossa) jedna od najvažnijih…
FIA World Rally Championship ili skraćeno World RX slavi četvrtu godinu postojanja. Od samog početka 2014. godine, World RX privlači pažnju proizvođača automobila, a Peugeot, Audi i Ford već su tada osigurali mjesto u servisnom parku World RX-a.
Kako se ekipe skupljaju ispod Španjolskog sunca početkom travnja, na stazi Circuit de Barcelona, jasno je da je tu i novi napadač. Tri velika kamiona, i dva napadna Pola GTI sa svojim mat crnim centrima i Monster Energy zelenim kandžama sprijeda i straga najavljuju Volkswagen kao novog i opakog konkurenta u tom pomalo ludom svijetu brzine, adrenalina i prljavštine. Uglavnom, ako ste ikada pomislili kako je pornografija najprljavija grana uživanja na svijetu, onda definitivno niste čuli za Rallycross.
Iako tehnički gledano Volkswagen Polo koji trga stazu u World Rallycross prvenstvu nije nešto novo zbog privatnih momčadi – dolazak Volkswagena 2017. je nešto drugačije. Jer ovaj puta nije riječ o tek sporadičnim nastupima privatnih timova, već jedne službene tvorničke momčadi koja se bez ikakvih limita može boriti za prevlast u tom kutku auto-sporta.
“Kada smo prošle godine došli u Rallycross, osjećali smo se kao vanzemaljci” govori nam glavni inženjer Volkswagen Motorsporta, g. Fabrice Van Ertvelde, stojeći ispred Petter Solbergovog trenutnog Polo R World Rallycross automobila. “Primjerice sustav hlađenja sprijeda na automobilu… Svi su nas gledali i smijali nam se. Govorili su nam da to neće dugo trajati, ali uspjeli smo. Više nam se ljudi ne smiju – siguran sam u to!”
Fabriceovi komentari nisu neutemeljeni. Do kraja prošle sezone, Petter Solberg, Johan Kristoffersson i novoimenovani PSRX Volkswagen Team Sweden pobijedili su u 8 od 12 utrka i sa sobom poput sebičnih klinaca u pješčaniku pokupili vozačke i konstruktorske naslove.
U svakom natjecanju dolazak nove momčadi i osvajanje dvije trećine utrka predstavljaju nevjerojatan uspjeh. Ali u World RX, gdje su konkurentska imena poput deveterostrukog osvajača WRC-a Sebastiana Loeba, dvostrukog DTM osvajača Mattiasa Ekströma i njima sličnih, ovaj se uspjeh ne može poreći.
Kako su to uspjeli? Fabrice Van Ertvelde nam je pojasnio…
A: Fabrice, lijepo je upoznati te. Prvo, koja je tvoja uloga u momčadi?
F: Lijepo je upoznati i vas. Ja sam glavni inženjer i menadžer tehničkih operacija u Volkswagen Motorsportu. To u prijevodu znači da sam odgovoran za Rallycross program Volkswagen Motorsporta.
A: Što vas je privuklo u Rallycrossu?
F: Pričali smo s Petterom, i kada smo se povukli iz WRC-a bio je jasan naš smjer. Petter je došao vrlo skoro nakon što smo službeno ušli u Rallycross, i pitao nas oko korištenja starih Rally automobila i suradnji. Bilo nam je sve jako novo i morali smo puno toga otkriti. Spojili smo PSRX i Volkswagen, Petterovu radionicu u Torsbyju i našu u Hannoveru. Ostalo je povijest…
A: Zašto VW želi biti u Wold RX?
F: Sigurno je motivacija želja za utrkivanjem – biti u vrhu i ostati tamo. Vidjeli smo puno pozitivnih strana, a što je jedan od najvažnijih faktora i mogućnost da upotrijebimo staru logistiku. Zapravo je bilo sasvim logično da počnemo surađivati s Petterom i utrkujemo se!
A: Kako ste Pola učinili tako brzim na stazama World RX-a?
F: Haha, dobro pitanje! Prošle sezone smo radili na svim aspektima vozila. Prilagođavali smo ga i izvlačili najbolje što možemo. Puno smo naučili u Rallyju, ali su nam puno pomogli i Petter i Johan. Bez sumnje, njihovi naputci su zaslužni za stadij u kojemu smo sada.
A: Koja je filozofija iza Pola?
F: Naravno da bi voljeli razviti potpuno novi auto za World RX, ali to nažalost nije bilo moguće. Iskoristili smo što smo imali, prilagodili auto World RX-u umjesto WRC-u, a ove sezone se ništa nije promijenilo. Radili smo male prerade, jer nemamo ljudstva ni financije za novi auto – i to je bilo sasvim dovoljno.
A: Koje su glavne razlike između 2017 I 2018?
F: Glavna tema je ovjes. Puno smo naučili prošle sezone i bili smo u mogućnosti rekonstruirati ga. Prijenos je ostao isti. Malo smo poboljšali i aerodinamiku na stražnjem kraju auta, a ostalo su tek sitni detalji kojih ima previše za nabrojiti u ovako kratkom vremenu.
A: Koja ti je najbolja stvar na autu?
F: Cijeli auto! Ne mogu istaknuti jednu stvar, potreban je cijeli paket da bismo na raspolaganju imali ovakve performanse. Konstantno ga činimo još bržim, i to mi je najdraže!
A: Opiši kako si doživio početak u Wold RX-u i osvajanje prvenstva…
F: Kao momčad, počeli smo s malim ciljevima. Ali kako je Petter stiskao od samog početka, letvicu smo svaki dan podizali. Trebalo nam je vremena da shvatimo koliko smo brzi, a Johanov talent je priča za sebe! Ne pobijediš sedam puta u sezoni samo zbog sreće. Osvajanje oba naslova je posebno…mislim da je to bio Petterov san, a nama je bilo potpuno neočekivano! Ali mi smo trkači i sve dajemo da bi pobijedili. To je sasvim normalan pristup svemu tome.
A: Znači li to još više pritiska ove sezone?
F: Mislim da je pritisak prirodan. Kada je nešto novo, možeš imati ispriku. Ove godine je pritisak drugačiji. Kada postaneš prvak, počneš još više raditi kako bi ostao na vrhu.
A: Pa eto…što dalje pitati, a da ne ispadnemo blesavi…
F: Bilo što, samo ne moj horoskopski znak.
A: Hahahaha. To te sigurno nećemo pitati, jer niti ne znamo kojih znakova ima u ponudi. Hvala ti puno na ovih pet minuta.
F: Hahahaha. Znači nisam jedini kojem horoskop predstavlja crnu rupu u znanju.
Nema na čemu – i drugi put. Ali na četiri minute.