Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 09.10.2023

“Najkul” automobili iz osamdesetih: Saab 900 Turbo

Ako na svijetu postoji automobil koji možemo nazvati revolucionarnim tamo gdje revolucija nije bila potrebna, onda je to ovaj.

SAAB 900 Turbo – čudan koliko i poseban.
Foto: FavCars

Kao dijete proizvođača borbenih zrakoplova i nasljednik stvarne revolucije u obliku SAAB-a 99 Turbo, „devetstotka“ je većim dijelom poslužila kao rafiniranje te ideje do savršenstva. Zato je ovaj automobil ispao toliko zanimljivim. I to posebice ako pogledamo po mnogima ponajbolju verziju ovog modela koja je zaživjela 1984. godine.

SAAB 99 Turbo kao početak jedne zanimljive ere…
Foto: Mad4Wheels

SAAB 900 Turbo nikada nije izgledao pretjerano, napuhano i pretenciozno. Neki su se već na prvi pogled čudili pomalo nezgrapnom i smiješnom dizajnu. Jer vjetrobransko staklo pod velikim kutem i polegnuti stražnji kraj iz određenih kuteva su djelovali zdepasto. A onda je pogledom ispod poklopca motora čuđenje otišlo za još koju potenciju. Jer dvolitreni je B202 motor za početak bio smješten longitudinalno. A onda i nakošen za nekakvih 45 stupnjeva. I već je time ispao jednim od najčudnije smještenih motora svih vremena.

Ovakve scene za SAAB 900 Turbo nisu čudne.
Foto: Wallpaper Access

S druge strane su i performanse čudile mnoge, jer uz sva ta silna aerodinamička svojstva, 2 litre zapremine, Turbo-punjač, 16-ventila i 175 konja, ovaj je SAAB trebao ići kao neman. Ali nije išao kao neman, već je na cesti djelovao nekako nedorečeno. Tako su se barem oko raznoraznih testova svojevremeno izražavali mediji i njihovi zaposlenici.
No usprkos tome je i dalje riječ o jednom od ponajboljih automobila iz osamdesetih. A njegov „kul“ status je zacementiran praktički po izlasku modela na tržište. Pogotovo u kombinaciji s „Turbo“ značkom koja u tim vremenima nije značila tek ekološki-osviješten komadić tehnologije, već nastojanje proizvođača da na tržište ponudi dementnu i poremećenu verziju modela u kojem je moguće uživati.

Jedan od čudnijih automobila na svijetu…
Foto: Wallpaper Flare

Iako je SAAB već godinama prije modela 900 Turbo bio prisutan u svijetu Rallyja i tamo pokazivo što sve može i umije, svejedno je bilo skeptika koji nisu mislili da ovi pomalo poremećeni Šveđani znaju proizvesti automobil koji fascinira svojom trajnošću. Ali i tim je skepticima stavljen prišivak na usta kada je g. Peter Gilbert za volanom svog primjerka modela 900 Turbo-16 prijeđenu kilometražu zaokružio na milijun milja. Odnosno 1,6 milijuna kilometara. I to s originalnim motorom.
Pa neka si „hejteri“ misle što god žele…

SAAB 900 Turbo – jer su osamdesete bile lude.
Foto: Wallpaper Flare

Iako su ovaj automobil u pravilu većinom vozili arhitekti, umjetnici i ljudi u smeđim sakoima sa zakrpama na laktovima, SAAB 900 Turbo jedan je od rijetkih genijalno promišljenih automobila koji su uspjeli sastaviti najbolje od svih svjetova i to postaviti na četiri kotača. A sa svojih je 175 konja, sigurnosnim atributima i aerodinamičnom karoserijom, jedan je i od najsposobnijih modela iz osamdesetih.
I to je možda najbitniji dio ove (kratke) priče i podsjetnika na ovaj totalno „kul“ automobil sa švedskom domovnicom i pedigreom koji seže nebu pod oblake.

Stvarno je čudan. I stvarno genijalan.
Foto: WallpaperUp

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana