Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 07.10.2023

“Najkul” automobili iz osamdesetih: BMW M635 CSi (E24)

Prema mnogima najljepši, najelegantniji i jedan od najsportskije-orijentiranih automobila svih vremena. I to ne samo BMW-ovih, već i općenito.

BMW M635 CSi i M1 – sličniji nego što mislite.
foto: BMW Heaven

Kako ne bismo bespotrebno gubili vrijeme, ajmo radije odmah u glavu: riječ je o BMW-u koji je istovremeno fascinirao na cesti, na parkingu i na utrkama. A sa svojih je 286 konja u kategoriji sportski-orijentiranih Coupé-modela bio i jedan od najjačih. A samim time i najbržih. I kao takav predstavlja jedan od onih modela s kojima su Bavarci malo pomalo gradili svoju priču o „najjačem slovu na svijetu“.

BMW serije 6 – jedan od najnaprednijih automobila svih vremena.
foto: BMW

„Šestica“ je od prvog predstavljanja javnosti bila jedan od tehnološki najnaprednijih automobila na svijetu. A redizajnom modela i nastankom verzije M635 CSi koji se dogodio 1983. godine, ovaj je BMW-ov Coupé praktički instantno ušao u legendu. I što je najbolje od svega, ta legenda i dan-danas traje, jer se mnogi štovatelji svijeta automobila kunu u to da ljepši i posebniji BMW-ov model nikada nisu vidjeli. A to je pak uz motorizaciju i ultra-sposobnu šasiju koja na savršen način balansira između udobnosti i sportskog izričaja itekako postoje razlozi za obožavanje ovog BMW-ovog kultnog modela.

BMW 635 CSi
foto: IphWallpaper

Što se motorizacije tiče, recimo samo kako je saga o korištenju trkaćih motora u obliku cestovnog automobila još uvijek za BMW bila aktualna. Jer M88-motor sa svojih 3,5 litara zapremine i 286 konja svoju bazu direktno vuče iz svijeta utrkivanja. A u „šestici“ je na apsolutno pravi način pronašao svoje mjesto. Jer usprkos nimalo neznatnim gabaritima „šestice“ i njenoj nimalo neznatnoj kilaži, ovaj se motor pokazao sasvim dovoljnim da iz BMW-a M635 CSi napravi velesilu u domeni sportskog izričaja za jedan ovakav automobil. Time je dinamika vožnje poprimila jedan do tada rijetko viđeni oblik, a s vremenom je poput plemenitog vina BMW M635 CSi postajao sve boljim i poželjnijim automobilom.

Jedan od instantno prepoznatljivih trkaćih automobila.
foto: Wheelsage

Što se tiče BMW-ove klasične priče koja u maniri „Win on Sunday – sell on Monday“ vrijedi i za „šesticu“, naravno da je dijelom imidž ovog automobila dolazio iz svijeta utrkivanja. I tu je BMW s ovim automobilom ostvario itekako zavidne rezultate.
Ovaj je BMW tako između 1980. i 1987. godine ostvario hrpetinu odličnih rezultata i svako se malo penjao na sam vrh pobjedničkog postolja na utrkama. Tijekom tih je godina ovaj automobil pokorio Belgiju, Njemačku, Japan, Australiju i Novi Zeland. Osvajao je titulu za titulom i u sklopu europskog prvenstva u klasi turističkih automobila, gdje je Jaguare i Rovere (kao tadašnje predvodnike) doslovce pomeo u većini okršaja na stazi. Time je „šestica“ samo potvrdila svoj kultni status i nametnula se kao elegantna velesila koja izuzev udobnosti i tehnološke perfekcije (za ono vrijeme) nudi i performanse u kombinaciji s trkaćim pedigreom.
I zbog svega toga je ovaj automobil nenormalno „kul“.

BMW M635 CSi – početak tehno-manije u Bavarskoj.
foto: Mad4Wheels

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana