BMW uskoro uvodi nove opcije za svoje modele
U maniri u našim krajevima i dan-danas aktualne četrs´pete, rekao bih samo “živjela oprema”.
Ako ste tijekom posljednjih godina pratili što se sve i kako radi u BMW-u, za pretpostaviti je da ste čuli za „Connected Drive“ – floskulu koja za osnovu ima svu silu digitalnih pomagala s kojima se vlasnik zajedno sa svojim digitalnim pomagalima poput mobilnog telefona, tableta ili iPoda praktički integrira u automobil.
S jedne strane je to super, divno i krasno, jer ako ste kojim slučajem poput mene, vjerojatno vam npr. itekako idu na jetra svi oni koji usprkos tehnologiji u svojim novim (i skupim) automobilima i dalje ne ispuštaju mobilne telefone iz ruku. Zbog toga cijela ta „poveziva“ inicijativa u neku ruku doista ima smisla, no kada se stvari malčice izokrenu i stvari se pogledaju iz drugog kuta, postaje vidljivo da sva ta „povezivost“ nije osmišljena zbog sigurnosti vozača koliko zbog novih stavki opreme i opcija na kojima će tvrtka zarađivati višak novaca.
Uglavnom, s koje god strane gledali ovu priču, činjenično stanje ostaje nepromijenjeno – digitalna era je u današnjem svijetu automobila itekako uzela maha, a kako stvari stoje, ni u budućnosti neće jenjavati, već će svih tih digitalnih „pomagala“ biti sve više i više.
Iako vlasnici aktualne „sedmice“ već neko vrijeme mogu pričati sa svojim automobilima i mahati rukama ne bi li stišali radio ili pojačali puhanje klima-uređaja (što izvana gledano izgleda doista smiješno), BMW upravo najavljuje dodatno razvijanje svih tih opcija i dodavanje nekih novih koje dosad nisu bile aktualne.
Prema navodima od strane proizvođača, za partnera u razvoju svih tih „povezivih“ detalja odabran je Amazon o njihov sustav pod nazivom „Echo“.
Dotični je sustav zapravo inteligentno upakirano pomagalo zbog kojeg je moguće glasovnim naredbama pristupati raznoraznim multimedijskim sadržajima, ili pak pomoći da bez telefona u rukama meljemo s ukućanima za vrijeme vožnje. Nadalje je ovaj sustav u mogućnosti ponuditi čitanje audio-knjiga, davanje informacija vezanih uz promet, vrijeme i najnovije vijesti, a može ga se upogoniti i da umjesto vas stvara planove i kreira listu obaveza, kako ne biste zakasnili na neki sastanak ili zaboravili nečiji rođendan i slično.
Dakle Amazon Echo u kombinaciji s Alexa glasovnim sustavom svakom će novom BMW-u (ovisno o dubini džepa vlasnika) istovremeno poslužiti kao prijatelj, susjed, tajnica i multimedijalni sustav.
Predivno, zar ne?!
Iz BMW-a kažu kako će ovaj sustav biti dodatno optimiziran, te ćete npr. za vrijeme vožnje moći dobiti sve potrebne informacije o maminoj paštašuti ili pak priupitati Aleksu koliko još goriva imate na raspolaganju (što je jako bitno, jer usmjeriti pogled prema kazaljci koja to pokazuje jednostavno nije u redu). Moći ćete saznati i mali milijun drugih informacija o automobilu tijekom vožnje, a očekuje se i glasovno paljenje automobila koje dosad BMW nije imao u ponudi za svoje modele.
Samim time je zapravo sve podređeno minimalnom trudu vozača, kako bi se umjesto gombanja s raznoraznim nepotrebnim odvlačenjima pozornosti prema npr. količini goriva u spremniku i sličnim teško prativim informacijama sam vozač mogao koncentrirati isključivo prema držanju volana u rukama ili pak češkanju muda.
Iskreno, ovakve ideje smatram apsolutno idiotskima i umjesto „povezivosti“, „digitalizacije“ i sličnih „fensi-šmensi“ izraza vidim samo još jedan čavao u lijesu pojmu „vozača“. Možda sam zbog toga dinosaur, i vjerujem da se mnogi milenijalci neće složiti sa mnom, no usprkos tome iskreno vjerujem da razgovor s automobilom uz ekstra trošak u praksi nije ni upola toliko efektan kao poštivanje samog procesa vožnje i upravljanja automobilom u prometu.
Mišljenja sam da ovakvi pokušaji samo odmažu vozačima, jer će se isti kad-tad naći na cesti bez svih tih pomagala, a tada će netko stradati.
Uostalom, samo pogledajte statistike koje govore o tikvanima koji bez blejanja u zaslone navigacijskih sustava više ne znaju izaći ni iz garaže, a kamoli doći od točke A do točke B, bez da se izgube i(li) razbiju tri do četiri puta i stvari postaju jasnije.
Uglavnom, cijela ta priča oko „povezivosti“ zaudara do krajnjih granica dobrog ukusa, no ako ćemo se prebaciti u onaj klasični mod koji podrazumijeva sarkazam i uvrnuti smisao za humor, sve zajedno i ne zvuči kao loša ideja – pogotovo u našim krajevima.
Naime, umjesto da pojedini krkani doma mlate žene i bude susjede svojim vrištanjem na ukućane, dotični bi se mogli ispucati na putu od posla do kuće i posvađati se s automobilom. Tako bi na svoju adresu došli mirniji i normalniji, te bi se ukućanima moglo prištedjeti udaraca i decibela.
Zatim bi bilo super da ovakvi sustavi mogu pričati s policijom ukoliko dečki u plavom zaustave nekoga tko je vidno neuračunljiv za volanom svog automobila, te možda isposlovati manju kaznu za vijuganje po cesti ili neku sličnu promilima u krvi opravdanu radnju. Time bi se vlasnicima uštedjela pokoja kuna, a i pravosudni bi aparat mogao dobiti opciju još koje pauze, što je u svakom slučaju poželjno.
Primjera (naravno) ima mnogo, te u pravilu ovise tek o mašti i dobroj volji onoga koji ih smišlja, no kada se sve zbroji i oduzme, u realnom i onom manje smiješnom svijetu na kraju ipak dolazimo do toga da je ovakva tehnologija potrebna koliko i neka nova pandemija ptičje ili svinjske gripe.
Problem čak i nije toliko u tehnologiji, koliko se veže uz činjenicu koja iz dana u dan zorno prikazuje da je sva ta sila tehnoloških noviteta već odavno iz vozača počela stvarati tek komade namještaja koji samo sjede, griju guzice u sjedalima i putuju od točke A do točke B. Stoga i ne čudi kako korak po korak svijet automobila (uključujući i BMW) iz dana u dan korača sve bliže prema novoj eri – onoj koja podrazumijeva autonomne automobile.
Naravno da u BMW-u to ne gledaju tako, jer „Connected Drive“ malo pomalo iz uzrečice prerasta u religiju, ali kako god to Bavarci upakirali, ja im se unaprijed zahvaljujem i nadam se da će me sva ta komunikacija s mojim vlastitim automobilom jednostavno izbjeći.
A vi?