Automobili o kojima više nitko ne priča: Suzuki Kizashi
U moru pomalo bezličnih i generički orijentiranih Japanaca, eto jednog koji nije zaslužio zaborav kao sudbinu.
No usprkos tome se ovog modela rijetki danas sjećaju…
Suzuki Kizashi
Kada nekome spomenete naziv Suzuki, prva stvar koja pada na um svodi se na svijet motocikala. A kada se naglasi da je riječ o Suzukiju u svijetu automobila, prvo što pada na um su maleni gradski nabrijanci s kojima ekipa jurca unaokolo već nekoliko desetljeća.
I upravo u tome leži srž problema za model Kizashi, jer dotični ne predstavlja samo još jedan maleni automobil u nizu, već limuzinu srednje klase koja svoj staž na tržištu broji unutar čak sedam godina.
Kizashi nije slučajno odabrani naziv. Jer u prijevodu s Kanjija, taj naziv znači “sprema se nešto odlično”. I koliko god to svakako zvučalo, time Kizashi kao automobil nije pretenciozan ni u kojem pogledu, već samo poslovično za Japance mrvicu dramatičan.
Uglavnom, ne hvali se s nekim sumanutim brojkama i tehnologijom netom preuzetom iz nekog svemirskog broda. A to mnogi danas rade. Pogotovo kada je riječ o unutarnjim odjelima marketinga koji na sav glas pokušavaju progurati senzaciju koje realno nema ni u primislima.
Riječ je o automobilu koji se usprkos genijalnim i predivnim detaljima i dalje na neki način skriva. A to očito nikome više nije u interesu. Jer u današnje je vrijeme očito ljepše i lakše biti Instagram-zvijezda s dupetom u prvom planu, nego samozatajni genijalac koji je upravo otkrio lijek protiv raka.
Uglavnom, zbog svijeta na dva kotača i onog koji podrazumijeva umjerenost Suzuki Kizashi jednostavno nije predstavljao modela s duplerice. I zato je primjeraka ovog automobila na cestama poprilično mali broj.
Dopadljiv dizajn i poprilično potentan motor s 2.4 litre zapremine i 185 konja itekako krase ovaj Suzukijev model. Doduše, CVT-mjenjački sklop svojim oklijevanjem daje pokoji minus ukupnom dojmu. Ali s obzirom na to da je dotični CVT-mjenjački sklop predstavljao tek opciju, u standardnom paketu ovaj automobil funkcionira i više nego pristojno.
Oprema je za ovaj automobil već u bazi na zavidnom nivou, a iznimna tehnološka zrelost u kombinaciji s voznim svojstvima stoje u sklopu jednadžbe kao nešto čime se Kizashi kao automobil itekako može pohvaliti.
Mnoge su publikacije i organizacije u sklopu pojedinih tržišta Kizashi svrstavali među najbolje automobile svog vremena. Neki su ovaj automobil opisivali kao “best buy”, odnosno najbolju kupnju. A razvojem modela i naknadnim opcijama poput pogona na sva četiri kotača (preuzetog s modela SX4) sve je nekako išlo u korist ovog automobila. Pogotovo kada se malo detaljnije prouče omjeri uloženog i dobivenog.
No sve to nije pomoglo nekom većem komercijalnom uspjehu ovog modela i dotični je usprkos svim svojim dobrim stranama za mnoge uspio pasti u zaborav. A taj je zaborav presudio daljnjem razvoju modela i nekim novom generacijama, pa je Suzuki Kizashi jednostavno nestao s tržišta isto onoliko tiho kako je na njega i stigao.
Šteta, zar ne?!