Automobili o kojima više nitko ne priča: Ford Mondeo ST220
Eto… U ovom trenutku stigli smo i do još jednog Fordovog modela koji je nezasluženo u tišini otišao u povijest…
Ford Mondeo ST220
Idejno označen kao “svjetski automobil” (što objašnjava i naziv Mondeo), ovaj je Fordov model 1993. godine postao nasljednikom legendarne Sierre. Ali s obzirom na to da se radilo o automobilu s prednjim pogonskim kotačima, neki su cijelu priču oko ovog automobila dočekali “na nož”.
Naravno da je Ford s ovim modelom imao i sportske aspiracije, pa se Mondeo praktički od prvog pojavljivanja na cesti pojavljivao i na stazi. A u tadašnjem BTCC-u je ovaj automobil bilježio odlične rezultate, pa su Britanci prvi poludjeli za njime. Realno gledano, u domeni auto-sporta za Mondeo nije bilo neke pretjerano velike dominacije nad konkurencijom tog vremena. Ali s druge strane je taj isti Mondeo ipak ostvario popriličan broj zanimljivih rezultata i uspjeha zbog kojih nije trebalo puno vremena da osim pehara ovaj automobil počne osvajati i srca.
Izvan trkaćih staza je za Mondeo ipak bila nešto drugačija priča. Jer je kao model ispao pomalo bljedunjavim automobilom. S vremenom je prodaja naravno rasla. Ali početak je za Mondeo bio jako težak. Tj. puno teži nego su to u Fordu inicijalno zamišljali i najavljivali.
A onda se 2000. godine pojavio i presedan u Fordovom arsenalu odličnih ovjesa i pomalo bezličnih motora. Na tom se početku novog milenija praktički iznenada pojavio Mondeo s oznakom ST220. I ta je oznaka za Ford Mondeo predstavljala ono što je slovo “M” predstavljalo za neki od BMW-ovih sportskih i u općenitom smislu nabrijanih modela.
Ford Mondeo ST220 na tržište je donio raznolikost. Jer čak tri karoserijske izvedenice s istim ciljem jurnjave apelirale su na slobodu izbora kupaca. A to je u današnje vrijeme ne samo bitno, već presudno.
Uglavnom, nevezano uz to je li se radilo o karavanu ili limuzini s četiri ili pet vrata, Mondeo je prije svega imao lijepu karoseriju. Detaljima se suptilno razlikovao od “običnih” primjeraka kakvih je do tog vremena na cestama bilo mali milijun. A u kombinaciji s 220 konjskih snaga i ovjesom kakav i dan-danas mnogi proizvođači automobila ne znaju proizvesti, radilo se o automobilu s kojim je vozač stvarno mogao juriti. I to uz popriličan broj igračaka koje se označavaju unutar popisa opreme te uz visok nivo komfora.
Trolitreni “šestak” na kotače je isporučivao veselih 220 konja. I to je bilo sasvim dovoljno da Mondeo ST220 do “stotke” ubrza kroz nekih 7 sekundi i nastavi ubrzavati do 250 kilometara na sat. Odnosno u prijevodu, to je bio sasvim dovoljan set performansi da bi se ovaj automobil u teoriji i praksi istaknuo epitetom “zanimljiv”.
No iz godine u godinu je Ford mučio muku s Audijem i BMW-om, čiji su modeli A4 i serija 3 bilježili puno bolje prodajne rezultate usprkos puno većoj cijeni. Prodajnim rezultatima se ova verzija Mondea nikako nije iskazala. I zbog toga ST220 stoji kao posljednji brzi Ford srednje klase koji u današnje vrijeme čak ni zadrtim štovateljima “plavog ovala” često nije u mislima.
A s obzirom na sve ono čime je u sklopu popisa opreme dolazio na tržište, definitivno je trebao o(p)stati.