Automobili koje barem jednom morate probati: Land Rover Defender
Nakon što smo se sjetili jednog malenog Francuza i jednog ovećeg Talijana s genijalno smještenim mjenjačkim sklopom, red je da i Englezi dođu na red.
Riječ je o jednom od onih automobila koji se najbolje ponašaju kada su uvjeti najgori.
I time je zapravo manje-više sve rečeno, jer već sada najvjerojatnije znate o kojem se automobilu radi…

Land Rover Defender
Za sve one koji su ikada s automobilom poželjeli ići na teren, vjerujem da ovaj automobil ne treba posebno predstavljati.
Isto vrijedi i za sve one koji su kad-tad negdje na cesti unutar lijepe nam naše ugledali Land Rover s vojnim ili policijskim oznakama na sebi. Jer tijekom svojih skoro 70 godina postojanja, Land Rover je pokorio kontinente, preveo vojnike i putnike do najnedostupnijih lokacija na svijetu i tijekom svog je životnog vijeka svijetu pokazao za što jedan pravi terenac mora biti sposoban.

Tijekom tih je sedam desetljeća originalni Land Rover svojevremeno bio uobličen u sve i svašta. Od mobilne cisterne, preko amfibije, vatrogasnog vozila i polu-kamiona. Po narudžbi je stizao s prikolicama, topovima, mobilnim frižiderima, ljestvama i gumenim panelima koji su ovijeni oko njega stvarali gumeni čamac. S njime su se služili civili, vojnici, vatrogasci, policajci, hitna pomoć i još sva sila djelatnika raznoraznih službi. A tijekom sukoba je Land Rover spašavao živote noseći pri tome crveni križ na sebi.
Sve je to dio bogate povijesti ovog automobila i stoga nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi da Land Rover ljudi i dan-danas obožavaju.

Početkom devedesetih godina prošlog stoljeća je Land Rover odlučio modernizirati svoj naizgled vječni model, pa se za početak na tržištu pojavio prvi Defender. Kratka je verzija na sebi nosila i oznaku 90, dok su one dulje na sebi imale oznake 110 i 130. I osnovne razlike bile su svedene na veličinu karoserije i međuosovinski razmak. Ali u bazi je riječ o identičnom stroju koji je sposoban za vožnju po bilo kojem terenu.
Tom je prigodom revidirano jako puno dijelova samog automobila i Land Rover Defender pokušao je pratiti vrijeme i trendove koji su tih godina harali tržištem.

Dizajn je dobio koliko-toliko moderan „štih“ dok je podvozje presloženo do najsitnijih detalja i samim time modernizirano kako bi i u posljednjoj dekadi 20. stoljeća ovaj automobil i dalje bio poželjan i pouzdaniji nego ikada do tada.
Mislim, pričati o dizajnu, estetici i performansama u obliku konja i “njutna” u kontekstu ovog automobila baš i nema pretjerano puno smisla. Ali za razliku od mnogih drugih modela raznih proizvođača koji također nemaju izgled i neke brojke s kojima bi se mogli hvaliti, za to u slučaju Defendera postoji opako dobar razlog…

Naime, vrijedi reći kako Defender i dalje nije bio automobil za cestovnu upotrebu, jer je tvrdoća u kombinaciji s popisom opreme usporedivim eventualno s turskom zatvorskom ćelijom za okupante unutar automobila na asfaltiranoj prometnici izazivala „Ace Ventura“ efekt.
No zato je na terenu Defender i dalje jedan od najsposobnijih automobila koji su ikada proizvedeni. I to je povijest zorno pokazala nebrojeno puta i na milijun različitih načina. A uz svoju jednostavnost i karakter koji ne podrazumijeva bilo kakav poremećaj osobnosti, Land Rover je s ovim automobilom do 2016. godine proizvodio nešto stvarno posebno.
I ako ste ikada bili pobornik spore vožnje prljavim, blatnim i prašnjavim putevima, onda je riječ o automobilu u kojem biste mogli uživati kao niti u jednom drugom.

Uglavnom, ako ste ikada poželjeli glumiti avanturista i vozikati se bezbrižno po brdima i dolinama kroz blatne i skliske površine, Defender definitivno predstavlja jedan od onih automobila koje barem jednom u životu morate probati.
