Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 12.10.2021

Kakav je Volkswagen Golf GTE?

Isprobali smo sportski orijentirani priključni hibrid koji je u ponudi kao samostalni model s odgovarajućom individualiziranom GTE opremom, a karakterizira ga kombinacija niskih troškova korištenja, poslovične VW kvalitete i performansi sličnih onima kod Golfa GTI.

Foto @ Mario Poje
Foto @ Mario Poje

Osmo izdanje zimzelenog obiteljskog hatchbacka iz Wolfsburga dobilo je GTE tretman, i ne iznenađuje da poboljšanja u usporedbi s plug-in hibridnim pogonom prethodnika postoje u gotovo svakom području. Kao i prije, veliki dio privlačnosti Golfa GTE je što ne izgleda toliko drugačije od GTI-ja. Izvana je nekoliko plavih detalja koji ga odmah svrstavaju na stranu električara (svuda su se udomaćili kao nepisane oznake za EV i hibride), na prednjem lijevom blatobranu ima poklopac utičnice za punjenje strujom, a ispušne cijevi su skrivene ispod stražnjeg odbojnika umjesto da ih bahato pokazuje kao model s klasičnim pogonom. Serijski dolazi na 17-inčnim naplacima, dok je naš testni automobil imao broj veće kotače, s popisa doplata.

Foto @ Mario Poje

Iznutra, kao i izvana, ima u plavoj boji ono što je kod GTI-ja u crvenoj. To uključuje prije svega unutarnje dijelove krakova upravljača, šavove i rubove presvlaka i obloga. Karakteristične karirane presvlake odličnih sportskih sjedala, koje evociraju legendarni GTI prve generacije, izvedene su u kombinaciji sive i plave boje, također sa šavovima s plavim koncem. Materijali i završna obrada su na razini, sve je mekano na dodir, precizno sastavljeno i bez ikakvog stranog zvuka ili „cvrčka“ u vožnji. Inovativni Digital Cockpit Pro dolazi kao standard, no instrumenti na 10-inčnim digitalnim brojčanicima čine se premalima, a i lako se izgubiti u mnoštvu podizbornika pokušavajući pronaći željenu funkciju putem dodirnih polja na volanu.

Foto @ Mario Poje

Osim digitalnih instrumenata, opremljen je i naprednim elektronskim značajkama kao što su infotainment s navigacijskijskim sustavom Discover Media koji uključuje Streaming & Internet, DAB+, kao i sva sila ADAS-a: sustav prepoznavanja prometnih znakova, Travel Assist za potpomognutu vožnju pri brzini do 210 km/h uključujući automatsku regulaciju razmaka ACC i potporu zadržavanja vozila na voznom traku Lane Assist, potpora kočenju u nuždi Front Assist za upozorenje na sudar i automatizirano kočenje i drugo… Velika razlika u odnosu na GTI je kod prtljažnika, koji je platio ceh ekologiji. Zbog baterija ugrađenih ispod podnice, obujam mu je pao s 380 na 272 litre.

Foto @ Mario Poje

Hibridni sustav čine 1,4-litreni benzinski TSI motor od 150 KS, uparen s električnim od 110, za sistemskih 245 KS. U odnosu na prethodni model koji je razvijao 201 KS je osjetno jači, uvijek ima dovoljnu rezervu snage za trenutačna obilaženja ili pretjecanja, dok se za pravilnu izmjenu stupnjeva prijenosa brine mjenjač s dvije spojke DSG6. Njime se upravlja elektronski, malenim joystickom. Kapacitet li-ion baterije povećan je za čak 50%, pa je s 13 kWh u odnosu na ranijih 8,7 kWh značajno električno neovisniji. Prema tvorničkoj deklaraciji može prijeći do 62 kilometra bez lokalnih emisija, odnosno 50-ak u našem slučaju. Za razvesti djecu u vrtić/školu na putu do posla i obaviti isti manevar u povratku – sasvim dovoljno. S pretpostavkom da se baterija puni noću kod kuće, tih 50 električnih kilometara neće koštati više od pet kuna.

Foto @ Mario Poje

Elektromotor osigurava brzo ubrzanje od mirovanja do čak približno 90 km/h prije nego se pokrene toplinska jedinica. Inače, ako ne tražite maksimalnu snagu, samo na struju se može voziti do brzine od 130 km/h. Kao i svi plug-in hibridi, GTE se može ponašati kao običan hibrid s motorom i regenerativnim kočnicama koje pune bateriju, što je zgodno na putovanjima i otvorenoj cesti. Ukupni doseg je tada do 745 km; ne više jer ga ograničava rezervoar za gorivo obujma 40 litara. Pored baterija i svega ostaloga što su stisnuli u kompaktnu karoseriju, to je još dobro. Ipak, daleko je učinkovitije potpuno napuniti bateriju između vožnji ili putovanja.

Foto @ Mario Poje

To se može učiniti iz kućne utičnice za pet sati ili tri sata i 40 minuta iz zidnog punjača (wallbox). Međutim, pošto nema mogućnosti brzog punjenja, nema smisla zauzimati javnu punionicu kad odete na kavu ili u trgovinu. GTE standardno dolazi s dva 6-metarska kabela za punjenje; Mode 3 za upotrebu na zidnim i javnim punjačima, i Mode za kućnu uporabu sa šuko utikačem. Na putovanju vozač i u ovom modelu ima mogućnost ‘uštedjeti’ napunjenost baterije za gradsku vožnju. No, ono što je ovoga puta drugačije je način na koji, nakon što ste unijeli odredište za navigaciju, sustav upravljanja koristi cestovne i topografske GPS podatke kako bi osigurao najučinkovitije korištenje raspoložive energije.

Foto @ Mario Poje

Novi sustav kontrole dinamike vožnje upravlja sustavom vektoriranja zakretnog momenta XDS i opcijskim prilagodljivim amortizerima kako bi se postigla veća razlika između pretprogramiranih postavki vozila Eco, Comfort, Sport i Individual. U vožnji gradom mu ne nedostaje finoće. U načinu rada Comfort vožnja je glatka, upravljanje lagano, a neravnine se rješavaju s lakoćom, dok elektromotor radi spokojno tiho. Pošto je ovo ipak GTE, to znači da su očekivanja mnogo veća od onih kod standardnog Golfa, pa idemo na vožnju van iz centra.

Foto @ Mario Poje

Nakon što ste na središnjem ekranu pronašli birač načina vožnje, a zatim se prebacili na Sport, događa se nekoliko stvari; upravljač i podvozje se učvrste, DSG mjenjač je malo agresivniji, a u kabinu se pušta umjetni sportski zvuk. Jest da je to čista iluzija sportskog duha, ali bolje i to nego da čitavo vrijeme slušate zujanje kao da ste u vozilu za golf, a ne u Golfu. Kao i kod prethodne generacije GTE-a, vrh hoda papučice kočnice čini se uglavnom suvišnim, ne hvataju odmah nego, kad već krenete u ples s papučicom. Ali su zato uvjerljive i pouzdane i nakon višekratnih naglih zaustavljanja.

Foto @ Mario Poje

Ako slučajno sjednete u GTE odmah nakon Golfa GTI, najuočljivija razlika bit će u težini automobila. Zbog hibridnog sustava i baterije ima dodatnih 176 kg, što se najviše primijeti u zavojima; iako je upravljanje precizno, ne želi žustro promijeniti smjer kao njegov lakši brat. Ipak, on je brz, kontroliran i dobar za vožnju, te vas sigurno neće ostaviti razočaranima, pogotovo ne potrošnjom. Što god da smo mu radili, nije tražio više od šest litara. Ipak, tko ne treba sportski imidž, u ponudi je manje atraktivan i nešto slabiji Golf eHybrid s 204 KS za 287.725 kuna naviše.

Tehnički podaci

Motor                         4 cilindra, benzin + elektromotor
Obujam                     1490 ccm
Snaga                       110 kW (150 KS) @ 5000 o/min
Moment                     250 Nm @ 1550 o/min
Elektromotor             80 kW/110 KS i 330 Nm
Sistemska snaga      180 kW (245 KS) i 400 Nm
Mjenjač                     DSG, 6 stupnjeva
Ubrzanje 0-100         6,7 s
Maks. brzina             225 km/h
Dimenzije                  4287 X 1789 X 1484 mm
Prtljažnik                   272/1128 l
Potrošnja benzina    1,7 l/100 km
Potrošnja struje        12,4 kWh/100 km
Potrošnja na testu    5,0 l/100 km
Emisija CO2             38 g/km
Cijena                       300.950 kn, testni model 353.716 kn

 

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana