Automobili koji nisu nikad ugledali svjetlo dana: VW Phaeton D2 (2016.)
Obilježavajući 2o. obljetnicu predstavljanja svoje najveće i najluksuznije limuzine ikada, Phaetona, Volkswagen je s javnošću podijelio fotografije i nešto podataka o njegovom nasljedniku koji je već bio spreman, ali je ipak svoje mjesto ustupio manjem Arteonu.
Bio je to automobil za znalce, individualiste i entuzijaste: Volkswagen je lansirao Phaeton na tržište prije 20 godina. Od 2002. nadalje, luksuzna limuzina je fascinirala svojim samouvjerenim, mirnim i sabranim karakterom, izvrsnom udobnošću, visokotehnološkim značajkama i impresivnom kvalitetom izrade. Ipak, nedovoljno da bi se ugurala u top segment s S klasom, BMW-om 7 i Audijem A8.
S ovim modelom je Volkswagen napravio prve korake u segmentu luksuznih automobila i stjecao dragocjeno iskustvo za njihove buduće automobile. Phaeton je bio zvijezda game koja je donijela korist čitavoj marki i utrla put drugim vrhunskim proizvodima kao što su Touareg i Arteon.
Oproštaj s Phetonom dogodio se 2016. kada je Upravni odbor marke odlučio ukinuti limuzinu u sklopu sistematizacije i prebacivanja fokusa na električnu mobilnost – iako je nasljednik s projektnim nazivom Phaeton D2 već bio pred vratima. Unikatnom prototipu koji je u potpunosti funkcionalan i vozan, prethodio je interni proces odabira između četiri različita koncepta. Izabran je dizajn koji su izradili Marco Pavone, voditelj dizajna eksterijera, i Tomasz Bachorski, voditelj dizajna interijera.
Njihov koncept dobio je naklonost impresionirajući svojim sportskim i ravnim obrisima te interijerom visoke kvalitete. Zatim je izrađen skoro serijski prototip, koji se temeljio na modularnoj uzdužnoj matrici (MLB), kako bi Nadzorni odbor dao konačnu odluku. Međutim, budući da su sve snage Volkswagena nakon afere Dieselgate bile usmjerene na usklađivanje s električnom mobilnošću, odlučeno je da se ne nastavi s razvojem i proizvodnjom velike luksuzne limuzine.
Tomasz Bachorski, tada odgovoran za unutrašnjost premium modela, rekao je kako je činjenica da je Phaeton D2 bio ispred svog vremena, i to se danas može vidjeti u značajkama kao što je zakrivljeni zaslon, i koji je lansiran na tržište 2018. u Touaregovom Innovision Cockpitu. Čak i ako planirani nasljedni model nije realiziran, kao rezultat odluke Uprave, prvi Phaeton pokazao je što je Volkswagen bio sposoban prije 20 godina.
To su prije svega bili luksuzna udobnost, inovativni pogonski sustavi i pionirska kvalitetom završne obrade. Time su postignuti halo efekti za cijelu marku, koji se još uvijek mogu doživjeti u mnogim modelima sve do danas.