Ovo su najjači automobili iz devedesetih – 2. dio
Bez puno odugovlačenja slijedi nastavak mini-liste najjačih automobila koji su svojim datumom proizvodnje zabrazdili u devedesete godine prošlog stoljeća.
Pa krenimo s onim gornjim dijelom u sklopu kojeg se navode najjači automobili iz devedesetih.

Mercedes-Benz SL73 AMG:
Tijekom devedesetih je godina prošlog stoljeća Mercedes bio na prekretnici.
Odjednom je poslovična kvaliteta otporna na zub vremena i sve ostalo za mnoge modele ispala iznimkom koja potvrđuje pravilo iz nekih tada već minulih vremena.
Ali megalomanija je u pojedinim segmentima ostala prisutnom, živom i zdravom, pa se ovakav SL jednostavno morao pojaviti.
Sa svojim je ogromnim motorom ovaj Mercedes na stražnje kotače isporučivao čak 525 konja i time postao najjačim kabrioletom na svijetu.
Ali s obzirom na upitna vozna svojstva i monstruozne količine „njutna“, to baš i nije najveselija vijest.
No usprkos tome je ovaj automobil i u današnje vrijeme itekako poseban.

Lamborghini Diablo SE:
„Obični“ Diablo iz ogromnog je V12-motora izvlačio nekih 480 konja. A ova je slavljenička verzija istog modela malobrojnim kupcima dolazila s njih 525.
I time je ovaj Diablo dugo vremena držao titulu najposebnijeg, najjačeg i najluđeg automobila koji je ikada pušten s lanca iz Sant´Agate Bolognese.
Lista kupaca fasciniranih ovom brojkom i osnovnom idejom bila je pozamašna, ali samo su rijetki imali priliku preuzeti ključeve ovog automobila.
Stoga je izuzev gore spomenutih atributa ovaj Diablo zaslužio i titulu jednog od najraritetnijih Lamborghinijevih modela ikad.

Jaguar XJ-220:
Ovo je automobil zbog kojeg je Jaguar umalo bankrotirao. Riječ je ukratko o jednom velikom obećanju na četiri kotača koje nikada nije ispunjeno pa se kao rezultatno stanje masa kupaca povukla od kupnje i tu je Jaguar izgubio jako puno novaca.
Ali i kredibiliteta.
No usprkos tome je XJ-220 ispao poster-materijalom za devedesete i time zamijenio Lamborghini Countach.
Ekipa iz Coventryja nikada nije ugradila V12-motor u ovaj automobil, već se pod staklenim poklopcem motora nalazio „šestak“. I to onaj s kojim su samo nekoliko godina prije vozači u sklopu Grupe B na stazama natjeravali MG Metro 6R4.
Motor čija je snaga definirana brojkom od 540 konja usprkos polovici cilindara manje od najavljenog ima čime fascinirati. I to je usprkos svemu i dalje respektabilna brojka u smislu konja.
Ali XJ-220 uvijek prvenstveno slovi kao poster-materijal, nego kao upotrebljiv automobil koji ima smisla i logike.

Aston Martin V8 Vantage V600:
Ako ste se ikada zapitali kako bi izgledao automobil težine prosječnog Jupiterovog satelita koji ide poput gluhe svinje, Aston Martin je još u devedesetima dao odgovor na to pitanje.
Jer V8 Vantage V600 (ili u Le Mans izvedbi) sa svojih je 600 konja redefinirao zakonitosti fizike i ispao jednim od najtežih sportskih automobila svih vremena.
Kvaliteta u Astonu tih godina baš i nije bila jača strana, ali je usprkos tome riječ o jednom od automobila koje jednostavno vrijedi obožavati.
I James Bond bi ga volio, da tih godina igrom slučaja nije prešao za volan BMW-a.

Bugatti EB-110 SS:
Već je „standardna“ verzija modela EB-110 ispala praktičnom definicijom megalomanije. No „SS“ verzija cijelu tu priču odnosi u neku još dalju dimenziju.
Jer 4 Turbo-punjača u kombinaciji s ovećim motorom za Bugatti EB-110 SS rezultirali su snagom od ukupno 603 konja.
A to je pak bilo sasvim dovoljno da se pri naglom pritisku papučice gasa planeta zemlja barem malčice uspori.
Lista kupaca između ostalih je navodila i Michaela Schumachera. A malobrojni primjerci su uz ovaj automobil vezali pojam apsolutne ekskluzivnosti.
No sve to nije pomoglo Bugattiju da opstane sam za sebe, već je ovo legendarno prezime uskoro bilo u raljama Volkswagena, odnosno V.A.G. grupacije.

McLaren F1:
Legenda. Čudo tehnologije i tehnike. Neprikosnoveni osvajač srca i duše te jedan od onih automobila koje svijet nikada neće zaboraviti.
Gordon Murray je u bliskoj suradnji s BMW-om od ovog automobila napravio Baba-Rogu i najbrži automobil na svijetu za čije je skidanje s trona bilo potrebno desetak godina i milijuni radnih sati.
BMW-ov motor ovijen zlatom inicijalno je na stražnje kotače izbacivao tada sumanutih 627 konja. Performanse su graničile s ludilom, a vrtoglava cijena je ovaj automobil učinila nedostupnim čak i za najbogatije ljude na svijetu.
I zbog svega toga je F1 i dan-danas jedan od automobila koji na sam spomen uzrokuju višestruke orgazme.
Kao dodatak ovoj listi možda je vrijedilo spomenuti još neke automobile.
Zapravo je definitivno vrijedilo. Ali Cizeta Moroder V16T, Porsche 911 GT1, Mercedes-Benz CLK GTR, Toyota GT-One, TVR Cerbera Speed 12, Nissan R390 i Lister Storm bili su proizvedeni u toliko malim serijama, da njihov spomen u sklopu ove liste baš i nema nekog pretjeranog smisla.
Stoga ovim „časnim spomenima“ zaokružujem ovu listu te želim ugodan ostatak dana.
Pozdrav i do čitanja.