Izvršni direktor Stellantisa još jednom se žalio na visoke troškove elektrifikacije
Prema Automotive News Europe, Carlos Tavares ponovno se javno požalio na cijenu elektrifikacije za koju tvrdi da će povećati ukupne troškove proizvodnje za 40-50%, što je izvan onoga što tvrtka može prihvatiti. Taj problem je opisao terminom “gorila u sobi”.
Prvi čovjek Stellantisa je vrlo cijenjeno ime u autoindustriji čija riječ se ne samo uvažava, već vrlo ozbiljno shvaća, jer za sve uvijek ima podlogu i razloge koje može objasniti. Probleme koji mogu nastati u vezi elektrifikacije ističe već godinama, a prošlog prosinca i siječnju je nastavio kritizirati smjer koji nepovratno vodi prema električnim automobilima, umjesto hibridima.
Prošli tjedan je rekao da će proizvođači automobila morati pronaći načine da apsorbiraju dodatne troškove. Taj problem je opisao terminom “gorila u sobi”. On znači problem ili teško pitanje koje je vrlo očito, ali se zanemaruje radi pogodnosti ili udobnosti onih koji su u to pitanje uključeni.
“Možemo očekivati da će elektrifikacija predstavljati dodatni ukupni trošak proizvodnje od oko 40 do 50 posto u odnosu na konvencionalno vozilo. Ne postoji način na koji možemo prenijeti 40 do 50 posto dodatnih ukupnih troškova proizvodnje na kupca.” rekao je Tavares. Stellantisov plan je povećati produktivnost za 10% godišnje u sljedećih pet godina, u usporedbi s uobičajenih 2-3%.
Tvrtka ujedno mijenja svoj prodajni model. Nakon što se otkažu ugovori s distributerima u Europi, očekuje se da će do sredine 2023. implementirati novi “model maloprodaje”, s većom kontrolom načina na koji trgovci prodaju automobile, te preuzimanjem nekih dilerskih zadataka, ali i zarade.
Drugi način će biti prijenos većih troškova na dobavljače. Carlos Tavares je rekao da 85% vrijednosti automobila pripada vanjskim dobavljačima pa ne treba čuditi da će morati apsorbirati veće troškove. Jedina stvar koju Stellantis ne želi je povećanje cijena jer bi to spriječilo ljude da kupuju nove automobile.
“Ovo će uglavnom biti utrka za smanjenje troškova tijekom sljedećih pet godina kako bismo zaštitili pristupačnost u smislu zaštite veličine tržišta, tako da možemo sačuvati srednju klasu koja i kupuje nove automobile”, dodao je. Stellantisova ukupna prilagođena operativna marža u 2021. iznosila je 11,8%, što je i više nego dobro.