Vozili smo električne Opele; Combo-e i Zafiru-e Life
LCV paleta Opela je službeno najmlađa na tržištu, a sada je i čitava elektrificirana. Na tržište dolazi baš u trenutku kada promet bez štetnih emisija postaje obvezan u brojnim regijama Europe, kao i centrima gradova koji traže čistu i tihu dostavu.
Na jednom mjestu nam je uvoznik te marke, Wallis Automotive, servirao čitav električni meni, koji na našem tržištu kreće s Corsom-e i Mokkom-e, a nastavlja se nizom lakih komercijalnih vozila i njihovih putničkih izvedenica. Cilj je da im do 2024. svi modeli osobnih automobila i lakih gospodarskih vozila budu elektrificirani, a već su ga dostigli s LCV programom.
Iako su novi modeli nastali pod kapom koncerna Stellantis, Opel se u zaokretu prema struji može osvrnuti i pozvati na svoju bogatu tradiciju testnih, sportskih i produkcijskih električnih vozila, dulju od 50 godina, što ih čini jednim od električnih pionira u auto industriji.
Kad je riječ o osobnim vozilima, Opelovi inženjeri su već davne 1968. u Kadettu B Stir-Lec I predstavili princip produživanja dosega, koji će mnogo godina kasnije produkcijski zaživjeti u Opel Amperi. Aktivni su bili i na polju elektrifikacije lakih gospodarskih vozila, pa su 1979. u suradnji s tvrtkom Lucas Electrical napravili električni Bedford CF. Proizvedeno ih je nešto više od 100, a jednim od putničkih modela se služio i Princ Philip. Sljedeći izlet u električne vode uslijedio je 1995., s eksperimentalnim dostavnjakom baziranim na Combu B.
Prvi konkretni model stigao je 2010. u obliku Vivara e-Concept, koji je dosta toga dijelio s Amperom; imao je litij-ionske baterije u podnici, te produljivač dosega za solidnih 400 kilometara autonomije. U novom dobu, tranzicije na električnu mobilnost, put ostalima utiru upravo laki dostavnjaci u teretnim i putničkim izvedenicama.
Prvi je električnu verziju dobio Vivaro, a upravo je premijerno predstavljena elektrikom pokretana njegova luksuzna putnička verzija Zafira-e Life. Ovo višenamjensko vozilo je na raspolaganju u tri dužine prilagođene zahtjevima kupaca: maloj (S) od 4,60 m, srednjoj (M) od 4,95 m i velikoj (L) dužine 5,30 m – pri čemu svaka od njih može imati devet sjedala.
Time pokriva do tri segmenta vozila i predstavlja novi standard među višenamjenskim vozilima s većim brojem sjedala. Unutrašnjost je modularna, s lakim pristupom i udobnosti kao u dnevnom boravku, s pomičnim kožnim sjedalima i panoramskim krovom. VIP putnici mogu sjediti i okrenuti jedni prema drugima, a mogu imati i sklopivi stol.
Ciljana publika su obitelji, ali i kupci koji traže više luksuza i prilagodljivosti, posebice za shuttle prijevoz. Tu ovaj van ima asa u rukavu, jer mu je visina ispod 1,90 cm, koliko iznosi granica za izmišljenu kategoriju koju plaćaju samo vozači vanova na autocestama u Hrvatskoj.
Pogoni je elektromotor od 100 kW (136 KS) i 260 Nm koji snagu crpi iz litij-ionskog paketa baterija koji je, ovisno o potrebama, od 50 ili 75 kWh. Tako će oni s manje intenzivnim dnevnim potrebama korištenja izabrati slabiji paket baterija s dosegom od 230 km, dok se za intenzivniju uporabu, može se izabrati veći paket koji prema WLTP-u omogućuje doseg do 330 km. Osim uobičajenog slabijeg AC, mogućnost DC punjenja snage 100 kW je standard na svim verzijama. Cjenik Zafire e-Life za pravne osobe počinje od 318.200 kuna.
Opel Combo-e i Combo-e Life su furgonska i putnička inačica kompaktnog transportera. Dostupan je u brojnim varijantama, uključujući standardnu verziju dužine 4,4 m, varijantu XL dugu 4,75 m. Furgon ima utovarnu zapreminu do 4,4 m 3, nosivost do 1000 kg i utovarnu dužinu do 3440 mm za predmete i građevinski materijal.
U teretni prostor između blatobrana stanu dvije europalete. Combo-e Life je također dostupan u dvije duljine, te dolazi s dvama kliznim vratima. Obje varijante visoke su 1,8 m i mogu imati pet ili sedam sjedala.
Verzija standardne dužine s pet sjedala ima minimalnu zapreminu prtljažnika od 597 l, dok dulja verzija nudi raskošnih 850 litara prostora za prtljagu. Ispred vozača je 10’’ digitalni zaslon, dok informacije dobiva i putem head-up displaya u boji, dok je 8’’ zaslon infotainmenta dopunjen sadržajem specifičnim za električna vozila.
I Combo pogoni elektromotor od 100 kW i 260 Nm uz baterijski sklop od 50 kWh ugrađen u podnicu. Više je opcija punjenja, od kabela za punjenje iz utičnice za kućanstvo, preko zidnih kutija do brzog punjenja. Combo-e Life standardno ima jednofazni ugrađeni punjač od 7,4 kW, dok je snažniji trofazni od 11 kW doplata.
Maksimalna snaga punjenja može biti do 100 kWh, pa se za 30 minuta baterija dopuni do 80 posto, dok je doseg do 280 km. Kod svih predstavljenih električnih vozila, vozaču i putnicima je na raspolaganju iznadprosječna ponuda infotainmenta i sustava asistencije (ADAS): od automatskog kočenja u nuždi do upozorenja na pospanost. Multimedijski radio i NaviPro infotainment sustav isporučuju se uz veliki dodirni zaslon; s integracijom telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta.
Za još bolju električnu praktičnost tu su informativne i interaktivne aplikacije OpelConnect, myOpel, Free2Move Servis PSA grupe i drugo. Opel je uvjeren u električnu tehnologiju, pa na ev-pogonski sklop i bateriju daje jamstvo od osam godina, odnosno 160.000 kilometara. Cijene kreću od 219.000 kuna koliko (za pravne osobe) stoji kratki furgon, dok Combo-e Life starta od 266.700 kuna.