CEO BMW-a: Motori s unutarnjim izgaranjem još imaju budućnost
Dok brojni proizvođači kao na pokretnoj traci predstavljaju EV modele, a neke države i zemlje planiraju potpuno zabraniti prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, glavni izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse smatra da to i nije dobra ideja.
Prijelaz na električna vozila događa se tako brzo da se vidno mijenjaju i prilagođavaju čak i marke koje su svoju reputaciju izgradile na motorima s unutarnjim izgaranjem. Pored toga, mnogi gradovi protjeruju automobile s ICE motorima ili im skupo naplaćuju pristup centrima. No, misle li baš svi u svjetskoj autoindustriji da je to pravi put? Već se davno oglasio prvi čovjek Stellantisa Carlos Tavares, a sad je o svojim sumnjama (ponovno) progovorio i glavni izvršni direktor BMW-a.
Oliver Zipse je govoreći na jedno događaju u New Yorku istaknuo ograničene količine i dostupnost materijala koji se koriste za proizvodnju električnih vozila: “Kada pogledate tehnologiju elektrifikacije koja dolazi moramo biti oprezni, jer istovremeno povećavate ovisnost o vrlo malo zemalja.” Dodaje i kako postoje još neka pitanja koja treba razmotriti.
“Ako netko iz nekog razloga ne može kupiti EV, ali mu treba automobil, biste li radije predložili da nastavi voziti svoj stari auto zauvijek? Ako vi više ne proizvodite i ne prodajete motore s unutarnjim izgaranjem, netko drugi će” nastavio je, i istaknuo kako je to nešto što se mora uzeti u obzir, budući da mnogi kupci nisu voljni (ili u mogućnosti) prijeći na EV, jer je trošak vrlo bitan faktor. Zipse je opisao i druge stavke koje ga muče.
Rekao je kako bi potencijalni kupac električnog vozila morao biti jako zaljubljen u ideju posjedovanja električnog automobila ili čak određenog modela EV-a, ali ako slučajno iznajmi svoj dom ili stan, možda neće moći napuniti vozilo kod kuće. To može ne samo predstavljati prepreku, već i potpuno ubiti ideju i volju za nabavom EV-a.
Trenutno na tržištu postoji vrlo malo jeftinih potpuno električnih vozila. Kupci koji si ne mogu priuštiti EV vozilo koje košta 200.000 kuna ili više bili bi bez mogućnosti razmatrati kupnju novog automobila. S druge strane, automobile s unutarnjim izgaranjem lako je pronaći za manje od tog iznosa. Imajući na umu ove čimbenike, čini se da će automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem još godinama imati svoje mjesto na tržištu.
U isto vrijeme, neki od ovih problema mogu se riješiti “u hodu”. Na primjer, zastupnici automobilskih proizvođala mogu pomoći kupcima električnih vozila da ugrade punjače u svoje domove, čime će i sebi olakšati električnu tranziciju. Neki pak, poput Tesle i grupe europskih i korejskih proizvođača rade velika ulaganja u infrastrukturu za punjenje. A hoće li to pomoći, pogotovo kad se poticaji za kupnju smanje ili potpuno ukinu, nismo baš sigurni.