Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 04.03.2016

Toyota Aygo ima novi „iks“

Prednja maska ima „iks“. Oprema podrazumijeva mali milijun stavki koje u nazivu imaju slovo „iks“, a tu je i „iks“ faktor koji ovaj automobil izdiže iznad prosjeka i u sklopu te male hrpice lima i plastike nudi nešto „drugačije“ i „posebno“. Stoga nekako mislim da bi bilo super kupcima Toyote Aygo čije noge idu u „iks“ jednostavno dati popust.

Toyota Aygo X-Clusive - sto i jedan "iks" za kupce.
Toyota Aygo X-Clusive – sto i jedan “iks” za kupce.
foto: Toyota

Za one koji i dalje žive u svijetu Golfa „dva“ i sličnih prometala kakvih smo se nagledali deves´prve, ova vijest neće se činiti bitnom. No zagrižene fanove Toyotinih modela (među kojima sam i sam bio dok je to imalo smisla) zasigurno će razveseliti činjenica da nakon prošlogodišnje „X-Cite“ verzije modela Aygo na tržište stiže nova „iks“ verzija ovog malenog gradskog automobila. Dotični se punim nazivom opisuje kao Toyota Aygo X-Clusiv i prema najavama od strane proizvođača slovi kao „Sve što bi mogli poželjeti u 2016. godini“.
Hmmm… Zvuči li ova izjava samo meni „iks-trimli“ pretenciozno?
Hmmm…

Kako bih barem pokušao otkriti je li tome doista tako, naravno da moram malčice zaviriti u ostale stavke najave vezane uz ovaj automobil, pa eto nekoliko njih…

Karoserija je manje-više identična kao i do sada, no u sklopu X-Cite verzije modela nudi nešto više kontrasta i nekolicinu detalja zbog kojih bi se kupcima ovakav Aygo trebao dopasti još više.
Tome u prilog prvenstveno ide Electro-Grey metalik-siva boja koja u kombinaciji sa srebrnim detaljima izgleda kontrastno i posebno.

Od tih je srebrnih detalja vrijedno istaknuti prednju masku koja u obliku slova „iks“ Aygo čak i slabovidnim osobama čini instantno prepoznatljivim automobilom. No izuzev tog kontrastno-srebrnog slova „iks“ na prednjoj strani automobila ta se srebrna priča nastavlja i preko boka do stražnjeg kraja, gdje je dio branika također izveden u maniri kontrasta.

Dakle, ovo bi bez problema mogao biti automobil s najviše kontrasta unutar klase.

Kupci će biti iks-tatični.
Kupci će biti iks-tatični.
foto: Toyota

Kako je Toyotin logotip na ovako malenom automobilu nalik jumbo-plakatu, tako se skupina stilista unutar zidova te tvrtke odlučila prvenstveno osmisliti novi dezen 15-inčnih kotača, a zatim povećati i logotipe na čepovima dotičnih kotača, kako Aygo X-Clusiv ipak ne bi pretjerivao s kontrastima.

Zatim je u cijelu priču uveden i „iks-wave“ platneni krov koji je moguće navlačiti i micati uspomoć strujnih krugova, što ne samo da stavlja još jedan „iks“ na hrpu, već i izgleda zanimljivo.

Interijer je naliko ovom iz verzije X-Cite.
Interijer je nalik ovom iz verzije X-Cite.
foto: Toyota

Interijer je izuzev nekih novih detalja dobio sjedala presvučena crnom kožom, te centralni greben polakiran u sjajnu crnu boju. Tom su globalu stilisti iz Toyote zatim dodali nekolicinu detalja polakiranih u Electro- Grey sivu boju eksterijera, pa kao finalni i vrlo kontrastan proizvod imamo crnu kabinu s nekolicinom sivih detalja poput dijela centralne konzole, otvora za zrak i okvira mjenjača.
Fantastično, zar ne?!

Kao dodatak „iks-kluzivnosti“ ove verzije Ayga jednostavno moram spomenuti i nekolicinu luksuznih komadića opreme poput „iks-touch“ multimedijskog sustava s DAB-radio prijamnikom koji je moguće preko Bluetootha povezati s „iks-perijom“ ili nekim drugim pametnim telefonom, a tu su još i klima-uređaj, (pazite sad) tepisi i senzori za svjetla koji neumorno traže sumrak.

Što se motora tiče, tu nema pretjeranih iznenađenja, jer se cijela priča svodi na onaj koji sa svojom litrom zapremine izuzev konkuriranja prosječnoj boci rakije raspolaže i s mjerljivom količinom snage, te se može pohvaliti s manje od 100g/km, tj. minimalnim ispuštanjem zločestih čestica ispušnih plinova u atmosferu.
To Aygo oduvijek čini jednim od najvećih mini-boraca za očuvanje okoliša, a to je pak za svaku pohvalu.
Uz svu tu silnu ekološku prihvatljivost vrijedi spomenuti i kombiniranu potrošnju goriva od tek četiri litre na stotinu kilometara, što u prijevodu znači da izuzev čudnovatih kljunaša, galeba klaukavaca i madagaskarskih lemura ovaj Aygo čuva i kućni budžet, te ostavlja više novaca za shopping.

Vrijedi i napomenuti kako grami po kilometru i litre na njih sto vrijede za obje varijacije na temu mjenjačkog sklopa, tj. onu manualnu i onu nazvanu „iks-shift“, što pak nema veze s kontrastom, no i dalje sadržava barem jedan „iks“ viška, te je za imidž ovog automobila itekako bitno.

Stražnja bočna stakla čuvaju privatnost putnika.
Stražnja bočna stakla čuvaju privatnost putnika.
foto: Toyota

Nadalje, ova posljednja u nizu kontrastno-stiliziranih verzija Toyote Aygo čuva i svoje vlasnike, i to kroz niz opcionalnih ili manje opcionalnih dodataka poput ABS-sustava i onog za pomoć pri kretanju na brdu (jer otpuštanje spojke kvačila više nije dovoljno dobar način). Zatim je tu i šest zračnih jastuka (za koje iskreno ne znam gdje su stali), sustav elektroničke raspodjele sile kočenja i sustav koji vozača upozorava oko promjena tlaka u gumama.

No kupci su u mogućnosti doplatiti i tzv. „Safety-Sense“ paket sigurnosnih dodataka, pa je tako moguće uz gore navedene sustave na raspolaganju imati i one koji upozoravaju na sudar, te automatski koče ili pak one koji vozača upozoravaju na izlazak iz prometne trake, što je izuzetno bitno na dugim i zamornim putovanjima gradom, tj. dok vozač u rukama ima svoj pametni telefon i na društvenim mrežama piše žalosne statuse s gužvama i užasnim prometom u glavnim ulogama.

Iks-faktor samo takav, reklo bi se.
Iks-faktor samo takav, reklo bi se.
foto: Toyota

Dakle, Toyota Aygo X-Clusiv predstavlja jedan veliki automobil uobličen u malo i izuzetno kontrastno pakiranje s „iks-faktorom“, pa stoga uopće ne sumnjam da će ova verzija jednog od najmanjih automobila na tržištu uspjeti naći svoje kupce. Uostalom, više stila i kontrasta u današnje vrijeme i u sklopu ovog segmenta auto-industrije nitko nije u stanju ponuditi, pa je Toyota Aygo zapravo i jedini izbor ukoliko čovjek želi mali gradski auto, a pri tome i dalje drži do sebe.

Nije li to u krajnjoj liniji i svrha današnjeg gubljenja vremena u prometu?

"Iksajmo zajedno" mogao bi biti novi slogan za Toyotu Aygo.
“Iksajmo zajedno” mogao bi biti novi slogan za Toyotu Aygo.
foto: Toyota

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana