Ovo su BMW-ove nove nade u odjelu dizajna
Nakon što je BMW-ov dizajnerski svemir ostao bez Karima Habiba, Bavarci su morali potražiti čovjeka koji će zasjesti na drugo mjesto odjela dizajna te slavne marke.
Uglavnom, misija je ispunjena i čovjek je pronađen – i to ne jedan, već dvojica.
Prije nekoliko dana smo objavili kako g. Karim Habib odlazi iz BMW-ovog dizajnerskog odjela i plovi prema nekim drugim (u ovom momentu još uvijek nepoznatim) lukama.
Time je BMW ostao prikraćen za jednog od ponajboljih dizajnera koje je ta slavna bavarska marka imala na popisu djelatnika tijekom posljednjih godina. No u BMW-u očito nisu dugo očajavali, već su se primili posla i pronašli najbliže suradnike g. Adrianu van Hooydonku, odnosno glavnoj i odgovornoj osobi na čelu tog odjela.
Prvi odabranik je naše gore list, odnosno Domagoj Đukec. Danas već renomirani dizajner i potpisnik preko nekoliko modela iz široke BMW-ove game konceptnih i onih manje konceptnih modela.
Iako je striček Domagoj već godinama aktivan u sklopu BMW-ovog odjela dizajna, te je istom u više navrata donio neke nove momente, slijedi mu zasluženo promaknuće u šefa odjela dizajna, gdje će se pozabaviti s BMW-ovim modelima iz buduće ponude „i“ i „M“ divizija.
Samim time to i jest i nije neki pretjerano velik korak, jer će zaduženja poprimiti jednu novu dimenziju, no posao bi trebao ostati manje-više isti. No u svakom je slučaju lijepo znati da postoje ljudi koji neopterećeni četrs´petom i deves´prvom koračaju cestama budućnosti i svijet gledaju unaprijed.
Kao drugi dizajnerski genij koji bi se uskoro trebao trajno nastaniti unutar zidova BMW-a odabran je Jozef Kabaň – Slovak koji je u svoju dizajnersku biografiju upisao mnoštvo automobila iz VW-ove grupacije.
Nekima će misli pretočene u oblike na četiri kotača iz glave g. Jozefa biti poznate u obliku Seata Arose, Volkswagenovog modela Lupo ili pak nekolicine Škodinih modela. No tu priča ne staje, jer je upravo Jozef Kabaň potpisao i dizajn za Bugatti Veyron, pa već samim time postaje jasno kako se radi o iznimnom dizajneru.
Doduše, Bugatti Veyron kao automobil (mnogima) nije lijep, ali s druge strane ta ljepota i nije toliko bitna koliko npr. aerodinamika zbog koje pri 400 i kusur na sat Veyron ne uzlijeće nebu pod oblake, pa tu i nema mjesta za neke zamjerke.
Dapače, ako već trebamo tražiti „dlaku u jajetu“, onda bismo g. Jozefu više trebali zamjeriti izgled nove Škode Octavije, čiji prednji dio djeluje poput Mercedesove E-klase koju su “u fušu” na Octaviju nacrtale čistačice. No kako se o ukusima ne raspravlja, u ovom momentu stajemo na loptu i prestajemo s kritikama po tom pitanju.
Uglavnom, kako je BMW kao marka često sklon eksperimentima na polju dizajna (što E60 i E9x generacije „petice“ i „trojke“ zorno pokazuju), za pretpostaviti je da su Bavarci u ovom dinamičnom dvojcu prepoznali nešto posebno i drugačije.
Što se g. Đukeca tiče, siguran sam da će BMW-ovi „i“ i „M“ modeli u bližoj budućnosti postati još atraktivnijim automobilima (iako i3 i dan-danas čvrsto stoji za jedan od najružnijih automobila na koje smo ikad skrenuli pogled). S druge strane ipak nisam pretjerano siguran koliko će Jozef Kabaň „drugačije“ pristupiti globalu i detaljima koji čine BMW-ove modele.
Razlozi tom skepticizmu su zapravo jednostavni i usmjereni prema Veyronu i novoj Octaviji, tj. automobilima koji su unutar svojih klasa vezano uz dizajn skupljali više negativnih, nego pozitivnih reakcija. Stoga se nekako malčice pribojavam da će BMW u nekoj bližoj budućnosti zapravo dobiti novog Chrisa Banglea, a to ne vidim kao nešto pozitivno i dobro.
No u BMW-u očito znaju što rade, pa tako i ova odluka oko novih šefova i voditelja u njihovom odjelu dizajna negdje i nekome ima apsolutnog smisla.
…a za nas ostale vrijedi tek pričekati razvoj situacije i vidjeti u kojem smjeru odlaze ideje g. Đukeca i g. Kabaňa i s kakvim će modelima BMW ubuduće dolaziti na tržište.