Ovo je (i opet) kandidat za najgluplji automobil godine
Ne stanete u Mazdu Mx-5? Kralježnica vam ne dozvoljava ulazak u BMW Z4? Klasični kabrioleti su vam dosadni i bezlični, a polovni automobil bez krova ni pod razno ne dolazi u obzir?
Bez brige… Volkswagen ima rješenje za vas.
A mi ćemo se i dalje smijati.

Budimo realni… U današnjoj ponudi unutar svijeta automobila postoji sve živo i neživo. Modeli se štancaju češće nego štakori na brodu, tehnološka rješenja iz dana u dan bivaju sve ekstremnija, a dodatne opreme nikada nije bilo više nego što je to danas slučaj.
Tom se hiper-produkcijom proizvođači iz godine u godinu trude s jedne strane svijetu pokazati da nisu lijeni, dok je s one druge strane ideja zaraditi koji Euro viška. Zato se svako malo izmišlja topla voda i putem velebnih izjava od strane odjela marketinga raznih proizvođača se kupcima pokušava prodati automobil kao „dio životnog stila“ ili nešto u tom stilu.

Glavni trendovi već godinama podrazumijevaju SUV-ove, odnosno pretile pravokutnike na četiri kotača koji u svojoj srži i nemaju pretjerano puno smisla. Zatim na red kao najprodavaniji modeli stižu CrossOveri koji također imaju smisla kao i neka „ultra-pametna“ izjava prosječne Tik-Tok zvijezde, a onda tek na red dolaze sve ostale klasifikacije iz svijeta automobila koje se nalaze u ponudi proizvođača automobila. I to je u biti žalosna istina zbog koje svijet automobila već godinama djeluje poput festivala krivih vrijednosti i generički izvedenih ideja koje u potpunosti poštujući sociološki korektnu „sve za sve“ mantru primarno podilazi kupcima kojima kupnja trosjeda i automobila predstavlja istu stvar.

U maniri svih tih „izbora“ i „individualnosti“ neki se od proizvođača jednostavno previše trude na tržište predstaviti nešto „drugačije“ i to potkovati s hrpetinom bezličnih slogana s kojima se dotične ideje na četiri kotača reklamiraju. A onda eto i razloga za smijeh svima nama kojima automobili predstavljaju malo više od ekrana s četiri kotača i volanom.

Volkswagen T-Roc jedan je od onih generičkih i „urbanih“ CrossOvera koji na tržište ne donose ama baš ništa novo, revolucionarno i pretjerano zanimljivo. Riječ je o još jednom od onih automobila čiji rok trajanja na tržištu najčešće traje do isteka zaliha i samim time zapravo nema karakter, već je prepoznatljiv eventualno po znaku koji nosi na prednjem dijelu. No usprkos tome se na službenim internetskim stranicama proizvođača T-Roc opisuje ovako:
„Svojim oštrijim vanjskim dizajnom, novom razinom kvalitete i dizajna u unutrašnjosti te poboljšanim tehničkim značajkama novi T-Roc pokazuje samouvjerenost i naglašava svoju snažnu osobnost“.
Osobnost?
Koju osobnost?
Dajte se uozbiljite…
Riječ je o proizvodu koji bi bez ikakvog problema s istim riječima biti prezentiran i kao perilica posuđa, tako da tu priču oko „osobnosti“ možete slobodno izostaviti iz jednadžbe, jer je već u samoj srži besmislena.
Poput mnogih drugih proizvoda koje Volkswagen danas ima u ponudi, i ovdje je riječ o nekoliko motora (točnije njih četiri ako isključimo „R“ verziju modela) i nekoliko paketa opreme s kojima se T-Roc kao model dodvorava svojim kupcima.
…i upravo u tom dijelu priče dolazimo do VW-ovog modela T-Roc Cabrio, odnosno jednog od najglupljih automobila koji su se na tržištu pojavili tijekom posljednjih godina…

Volkswagen T-Roc Cabrio je u najkraćim crtama moguće opisati kao CrossOver bez krova.
Smijete li se već?
Mi se smijemo već mjesecima.
U Volkswagenu su na ovaj automobil ponosni, jer svojim kupcima (pretpostavljam za njih sedam) već u prvim najavama dolazi u obliku ovog opisa:
„T-Roc Cabrio – kao prvi crossover kabriolet u kompaktnoj klasi – nudi pravu kombinaciju ekstrovertirano-markantnog dizajna, povišenog položaja sjedenja tipičnog za SUV modele, velike fleksibilnosti i jedinstvenog iskustva vožnje u kabrioletu“.
Ako i zanemarimo visok položaj sjedenja i veliku fleksibilnost (što je već samo po sebi iznimno teško), moram priznati da bih stvarno volio upoznati osobu koja je izmislila ovaj „ekstrovertirano-markantan dizajn“ i saznati o čemu se tu točno radi. Jer ako ćemo citirati definicije, onda bi „markantan“ bio onaj „koji se ističe i lako pamti skladnom pojavom i izražajnošću pojave“, dok bi „ekstrovertiran“ bio onaj „koji je ponašanjem i postupcima okrenut okolini i ljudima, pa s njima održava intenzivne kontakte“.
I zato mi je smiješno vidjeti koliko je ovo promašena definicija isto toliko promašenog automobila.

Volkswagen T-Roc Cabrio nije ni najmanje markantan, niti je ekstrovertiran na bilo koji način.
Dapače, svojim karakterom je besmislen, motorom i performansama bezličan do krajnjih granica, a cijenom je neisplativ. Samim time eventualno dizajnom može biti okarakteriziran kao „kontroverzan“. I to samo zato što se u krajnjoj liniji radi o automobilu kakav (rekao bih s razlogom) ne postoji.

Vrijedi reći kako ta „kontroverznost“ nema svoju zanimljivu stranu. Sama po sebi nije pozitivna niti kompleksna kao što bi to npr. bio slučaj s nekim filmova koje potpisuju Quentin Tarantino, Pedro Almodóvar ili npr. Takeshi Miike. Jer takve kontroverze polariziraju i imaju supstancu, dok T-Roc Cabrio te komponente nema ni u natruhama.
Sve što ovaj automobil nudi svodi se na pomični krov koji je na prosječnom CrossOveru (što T-Roc definitivno jest) potreban kao što su prosječnom piletu potrebne štikle od 12 centimetara.
Odnosno u prijevodu nikako.

Iskreno govoreći, stvarno ne razumijem što su u Volkswagenu mislili kada je T-Roc Cabrio kao ideja prelazio u stvarnost. Jer automobilima kao što su Nissan Murano Cabriolet, Range Rover Evoque bez krova i ona vječna sprdnja pod nazivom Chrysler PT-Cruiser Cabriolet već su utabali put kojim ne treba ići. Samim time doista nije jasno zašto su u Wolfsburgu poviknuli „Nein! Mi ćemo napraviti bolje“ i primili se posla oko automobila koji s pomičnim krovom predstavlja nešto što u direktnoj usporedbi čak i običan CrossOver čini zanimljivim i lijepim.
Razumijem da „biti drugačiji“ nekima u današnje vrijeme predstavlja polje ponosa i fascinacije. Ali (prema mudrim riječima jednog mog poznanika) „i ljudi s genitalnim herpesom su drugačiji, pa to svejedno ne znači da ga želim imati“.
Možda je to trebao biti slogan u danima kada se netko odlučio ovaj genitalni herpes na četiri kotača predstaviti javnosti. A možda nam je zapravo ovaj automobil svima dobro došao kako bismo se imali čemu smijati. Jer s obzirom na svoju „ekstrovertiranu-markantnost“ ne vidim drugačiju pobudu vezanu uz T-Roc bez krova.
Bravo Volkswagen. S ovim ste modelom ceste učinili zabavnijima.
