Osvrt: je li Brabham BT62 Formula 1 za cestu?
Spavate li mirno, ljudi iz McLarena?
Prije nekoliko mjeseci su se na beskrajnim prostranstvima interneta počele pojavljivati raznorazne najave za Brabham BT62.
Znate, one zacrnjene i nedorečene najave u sklopu kojih se pokazuju tek neki detalji poput stražnjih svjetala, nekog dijela karoserije ili pak detalja iz motornog prostora.
E, takve.
Uglavnom, kako za Brabham nitko još od osamdesetih godina prošlog stoljeća nitko izvan krugova Formule 1 nije čuo, moram priznati da sam sve te najave glatko preskočio i posvetio se bauljanju po nekim drugim stranicama.
No prije nekoliko dana su u javnosti osvanule konkretne fotografije i neke stvarno impresivne brojke, pa jednostavno ne bi bilo fer i korektno preskočiti ovaj najnoviji britanski automobil koji iz šupe prijeti McLarenu.
Kako smo već pisali na portalu, radi se o djetetu na četiri kotača koje potpisuje David Brabham – sin legendarnog Sir Jacka Brabhama, i trkač kojem svjetovi Formule 1 i utrka izdržljivosti nisu nimalo strani pojmovi.
Dakle, BT62 ima itekako slavna imena iza sebe.
No kako je ovo ipak prvijenac ove novokomponirane tvrtke, određena doza skepticizma je i dalje prisutna – pogotovo kada se uz direktnog konkurenta McLarenovom modelu Senna spomenu neke brojke.
Naime, iako je to samo ponavljanje gradiva, vrijedi podsjetiti kako pod poklopcem ovog karbonsko-aluminijsko-kevlarsko-svemirskog automobila stoji motor s osam cilindara i 5,4 litre zapremine.
Dotični motor bez ikakvih respiratornih pomagala i ultra-modernih EV-sustava na stražnje kotače isporučuje nekih 720 konjskih snaga i skoro 700 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).
To u prijevodu znači da je vozaču na raspolaganju jedna apsolutno brutalna sila prvenstveno pri ubrzavanju, pa je za pretpostaviti kako će tek šačica odabranih super-vozača biti u stanju iz Brabhamovog zelenog čudovišta izvući ono najbolje.
No u tome i leži dobar dio poante ovog automobila, jer kako kaže potpisnik onog inženjerskog dijela ovog automobila g. Paul Birch, „Brabham BT62 kao automobil iznenađuje i isto tako nagrađuje vozača u jednakim mjerama“.
Hm… Marketinška floskula ili pak jedan prema vožnji i divljanju apsolutno orijentiran automobil?
Vi procijenite…
Prema riječima ekipe koja stoji iza ovog projekta, „BT62 izrastao je doslovce od praznog papira, te predstavlja naš prvi automobil koji vodi Brabham u uzbudljivu novu eru, ali s druge strane poštuje i održava slavnu prošlost marke“. I u to vrijedi povjerovati, jer…hm…samo pogledajte o kakvom se automobilu radi, a ako vas ni to ne uvjerava, ponovno pročitajte brojke.
U današnje vrijeme proizvesti automobil koji umjesto masažnih sjedala presvučenih kožicom neprcane deve ima karbonsko korito s malo Alcantare i FIA-inim pečatom, te pojas sa šest točki kopčanja, samo je po sebi presedan. A takvom „radnom mjestu“ još dodati i 700 konja u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače, danas je moguće protumačiti samo kao čin apsolutnog ludila.
Jer ako ćemo iskreno, u današnje vrijeme traženja „savršenog balansa između upotrebljivosti, tehnologije i performansi“ takvih automobila ima sve manje i manje.
I zato je Brabham BT62 već u samom začetku poseban.
Točka.
Novi red.
Dizajn je u potpunosti podređen aerodinamici, pa samim time BT62 stoji daleko od pojma „lijep automobil“. No sve je to nebitno kada se spomene 970 kg, koliko je teška (prazna) karoserija i preko 1,200 kilograma downforcea (odnosno sile koja pritišće automobil prema tlu), jer se tim brojkama donedavno nisu opisivali automobili, već borbeni avioni.
Pametnome dosta, zar ne?!
Isto tako vrijedi spomenuti i fiksne aerodinamičke dijelove od kojih vizualno dominiraju prednji splitter, te stražnji spojler i difuzor. Jer dok mnogi današnji poremećeni hiper-automobili raspolažu s najnovijim krikovima tehnologije i aktivne aerodinamike, Brabham svemu tome pristupa analogno i fiksirano.
Dakle, nema aktivnih spojlera koji se skrivaju na parkingu ispred restorana. Nema pokretnih vradžbina na struju koje se pritiskom na tipku upale ili ugase, te samim time nema nikakvih skrivenih primisli.
Sve je na ovom automobilu apsolutno otvoreno, pokazano i podređeno brzini.
I to se vidi iz svakog kuta, što s mnogim sličnim modelima i proizvođačima danas baš i nije slučaj.
Iako to nitko nije izustio na glas, Brabham BT62 definitivno predstavlja mehaničku rukavicu s kojom je posred lica udaren McLaren Senna.
Ukratko se radi o automobilu koji u sklopu popisa opreme ima svega i svačega, ali na prvo mjesto stavlja karakter. Stoga je riječ o beskompromisnom automobilu koji će tijekom idućih mjeseci itekako fascinirati svijet oko sebe.
Pa iako pametni posprdno kažu da se lako diviti se beskompromisnim ljudima, u sklopu ovog automobila takvog što predstavlja kompliment. I to je činjenično stanje.
Jer koliko god možda svoje afinitete priklanjali Hibridima, EV-modelima, SUV-ovima, autonomiji i ostalim aktualnim trendovima, najiskrenije mislim da ovaj automobil jednostavno vrijedi obožavati.
I to iz apsolutno ispravnih razloga, tj. jer je takav kakav jest.
Neću reći da je Brabham BT62 savršen.
Ne bih rekao niti da je riječ o automobilu za svakoga (što cijena od nekih 1,3 milijuna dolara po primjerku itekako potvrđuje).
Isto tako ne bih rekao niti da je riječ o najnaprednijem mogućem automobilu koji je svijet ikada vidio, a ni da se radi o lijepom i na bilo koji način praktičnom automobilu.
Ali na ljestvici izopačenosti, te u domeni ludila i performansi definitivno ima svoje mjestu u samom vrhu.
I kao takav predstavlja jedan od najposebnijih automobila u današnje vrijeme.