Mercedes-Benz brine za vaše uši
Ajme majko mila – što sve danas auto-industrija neće izmisliti kako bi pod paskom sigurnosti prodala pokoji primjerak viška nekog od modela iz ponude raznoraznih proizvođača na tržištu.
Kada sam krenuo u glavi uobličavati ovaj tekst, shvatio sam da će dotični biti još jedan u nizu onih koji graniči s kukanjem, tj. kritizira današnju auto-industriju i na neki se način ruga ideologiji koja je u sklopu iste danas uvelike prisutna, a podrazumijeva odvajanje vozača od procesa vožnje.
No kada se samo sjetim sustava upozoravanja vozača na umor, praćenje udisaja i izdisaja, pomoć pri zadržavanju automobila unutar prometne trake, te autonomnih sustava parkiranja i vožnje, jednostavno si ne mogu pomoći.
Realno gledano, u današnje vrijeme je tehnologija otišla toliko daleko da vozač u nekom opremljenijem (tj. skupljem) automobilu zapravo samo smeta i predstavlja najslabiju kariku u procesu kretanja automobila po cesti, pa se kao istinski ljubitelj svijeta na četiri kotača jednostavno moram buniti protiv toga. No poput mnogih auto-entuzijasta koji na ovakav način (tj. s gađenjem i sprdnjom) gledaju prema svim tim sigurnosnim sustavima tu „bitku“ jednostavno gubim i zato nema druge nego kroz ružičaste naočale cijelu priču okrenuti na cinizam i sarkazam.
E sad…kako „tehnološki ratovi“ na tržištu automobila svako toliko ponude neku nebulozu u sklopu (dodatne) opreme pojedinim automobilima, tako ne čudi da je najnovija bitka usmjerena prema sustavima daljinskog parkiranja.
Dotičnu bitku u segmentu luksuznih limuzina prvenstveno vode BMW i Mercedes-Benz, te se kroz to tehnološko prepucavanje obje marke pokušavaju izboriti za prvo mjesto na tronu najinventivnijeg proizvođača automobila na svijetu. No kako se u smislu sustava za daljinsko parkiranje zapravo vodi mrtva trka, te se čini kako se ostatak konkurencije sve više približava sa svojim rješenjima, Mercedes (i opet) okreće priču prema sigurnosti vozača.
Naime, kako se nova E-klasa očekuje tijekom mjeseci u dolasku, tako malo pomalo kreću najave oko „ovog ili onog“ što se veže uz taj automobil. Tako je već prije objavljeno da će nova E-klasa biti „revolucionaran automobil“, te kako vlasnike očekuje „neviđena količina luksuza“, no prije nekoliko dana je u javnost stigla i objava koja u popis opreme donosi sustav koji bi vozačima trebao sačuvati sluh.
Ne, ne govorimo o nekoj varijaciji na temu EU-normativa vezanog uz maksimalnu glasnoću i dopuštene frekvencije infotainment-sustava, već je cijela priča usmjerena prema sustavu koji bi pri sudaru trebao prilagoditi uši vozača novonastaloj situaciji.
Ideja zapravo nije komplicirana, te se „PRE-SAFE Sound“ sustav svodi na ispuštanje glasnog (85 dB) zvuka udara metala u metal tek nekoliko trenutaka prije stvarnog udara i zvuka koji novonastalo stanje situacije (tj. prometna nezgoda) nosi sa sobom. Ukratko, tim bi se sustavom vozaču zajedno sa svim putnicima u automobilu pomoglo očuvati sluh, a to je dobro, zar ne?!
Sam „PRE-SAFE Sound“ ispada dijelom najnovije generacije sigurnosnih sustava koji su u sklopu nove E-klase po prvi puta našli svoje mjesto na tržištu, a Mercedes-Benz ističe kako i „PRE-SAFE Impulse Slide“ sustav vrijedi spomenuti uz ovaj gore navedeni koji ispuštanjem glasnog zvuka za ideju ima očuvanje sluha.
„PRE-SAFE Impulse Slide“ sustav također funkcionira poput proroka, no za razliku od ispuštanja zvuka ovaj sustav u slučaju opasnosti od bočnog udara vozača automatski miče prema centru automobila, čime se za određeni postotak umanjuje opasnost od trajnih posljedica ili potencijalnih po život opasnih ozljeda.
Uglavnom, sa svim tim „PRE-SAFE“ shemama Mercedes-Benz zapravo pokušava za novu E-klasu u smislu zaštite vozača osigurati odličan plasman na ljestvici najsigurnijih automobila na svijetu.
To je s jedne strane apsolutno za svaku pohvalu, no s druge se strane i opet postavlja vječno pitanje: ne bi li bilo jednostavnije naučiti ljude voziti i poticati njihovu savjest i odgovornost, umjesto da te dvije stavke kontroliraju elektronički sklopovi?
Ne bi li tako bilo sigurnije i jeftinije sudjelovati u (skoro) svakodnevnom prometnom kaosu i ne bi li se takvim pristupom istinski sačuvali životi?
Mislim da odgovore na ta pitanja zajedno sa mnom itekako dobro znate…