KIA Stinger kao dokaz da se vremena mijenjaju

Dizajn je za čistu peticu. Interijer izgleda odlično i djeluje funkcionalno. Oprema je na nivou. Tehnologija je (barem) napredna kao i kod konkurencije, a onda su tu i brojke…
Stoga krenimo redom, jer ovo definitivno nije KIA na kakvu smo navikli.

Ta-daaaaa! KIA Stinger je pred vama.
Ta-daaaaa! KIA Stinger je pred vama.
foto: KIA Motors

KIA – proizvođač koji stoji rame uz rame s Hyundaijem i već desetljećima masovno proizvodi pomalo generičke modele automobila koji izuzev funkcije često nisu imali ništa pretjerano puno za ponuditi. No vremena se itekako mijenjaju i KIA danas definitivno nije ono što je bila prije desetljeće-dva.
Nećemo se zavaravati, jer su modeli koji se danas nalaze u ponudi ovog proizvođača i dalje pomalo generički. KIA time odaje dojam proizvođača kojem u opusu nisu pojmovi poput vozačkog gušta i performansi, već je riječ o automobilima za mase i bez ikakvih emocija. Jednostavno se radi o cestovnim prometalima kojima je cijena na tržištu najveći adut.
No tijekom posljednjih godina ta je percepcija vezano uz ovog proizvođača automobila poprilično kriva, jer se KIA opako trudi izaći iz sivila i na tržištu zakoračiti među neke nove konkurente i u neke drugačije kategorije od onih na koje smo navikli.
Dapače, ako je za vjerovati inicijalnim testiranjima, reklo bi se da Stinger kao najnoviji model ove marke puca daleko više nego ijedna KIA do sada – ravno prema „premium“ kategoriji automobila.
To u prijevodu znači da su na nišanu Stingera Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Cadillac i ostatak svite unutar te klasifikacije na tržištu, a čini se i da je meta posebno usmjerena prema BMW-u.

Linija samo takva...
Linija samo takva…
foto: KIA Motors

Naime, ako samo malčice pogledamo brojke, postaje jasno da se KIA s ovim modelom nimalo ne šali. Riječ je o limuzini izraženog sportskog karaktera koja izuzev odličnih performansi ima još štošta na tapeti za ponuditi. Prvenstveno je tu praktičnost „petih“ vrata, čime je BMW serije 4 Gran Coupe jedini stvaran konkurent ovom južnokorejskom modelu. Zatim je tu sva sila najnovije tehnologije koju dijelom potpisuje i bivši šef BMW-ove M-divizije, a onda su tu i odlične performanse i uvjerljiva vozna svojstva. To naravno prije svega potvrđuju brojke, pa idemo redom…
KIA Stinger na tržištu će se inicijalno naći u dvije osnovne verzije – s dvolitrenim Turbo-motorom s četiri cilindra i snage 255 konja, te s motorom koji raspolaže sa šest cilindara, 3,3 litre zapremine i dva Turbo-punjača koji pomažu iz motora izvući snagu od 365 konja.
To u prijevodu znači nekih 6 sekundi do stotinu kilometara na sat za slabiju verziju modela, odnosno nekih 4,7 sekundi za onu jaču, što je sasvim pristojan rezultat za obje verzije modela.
Maksimalna brzina za dvolitreni Turbo-Stinger iznosi 240 kilometara na sat, dok je onoj jačoj verziji igla brzinomjera u stanju poskočiti i do 270 km/h, što je pak poprilično interesantno ako se prisjetimo koliko se dosadašnji modeli muče već iznad brzine od 200 km/h.

Praktičnost nije nimalo upitna.
Praktičnost nije nimalo upitna.
foto: KIA Motors

Dizajnom je KIA Stinger jedan pomalo čudan i vrlo efektan spoj modernog, tradicionalnog, prepoznatljivog i novog. Silueta je niska i široka – baš kako to i treba biti kod jedne limuzine sportskih aspiracija. Detalji su na prvi pogled malčice nekonvencionalni i pomalo čudni, ali oku nije potrebno dugo vremena da se navikne na njih. Uostalom, čisto usporedbe radi, na Lexusovu prednju masku nalik Predatoru se vjerojatno nikada nećemo naviknuti, dok npr. BMW-ova GC-ideologija i dalje djeluje zdepasto i nezgrapno. Stoga Stinger u usporedbi s nekim direktnim konkurentima djeluje svježe i posebno – pogotovo kada s na njemu nalaze kotači od 19 inča koji cjelinu čine stvarno atraktivnom za gledanje.
Naravno da dizajn Stingera nije za svakoga i ovo je automobil koji je nemoguće označiti univerzalno lijepim. Isto tako će mnogi negodovati zbog direktnih i manje direktnih usporedbi s BMW-om, Audijem i Mercedesom, ali to nije naš problem. Dapače, ako tako i bude, skloni smo stati u obranu ovom automobilu jer je u krajnjoj liniji nov i iskače iz dosadašnje ponude modela ovog proizvođača, za razliku od konkurenata koji već desetljećima recikliraju već stoput prožvakane ideje i izmišljaju toplu vodu.