Vozili smo: Novi Kijin Sportage nikoga ne ostavlja ravnodušnim
Kompaktni SUV iz Kije u novom izdanju odlikuje prije svega hrabri dizajn karoserije u čiji prostrani, praktični i vrhunski opremljeni sci-fi interijer je zapakirana sva sila modernih tehnologija. Nudi se i široka paleta ICE i elektrificiranih motora.
U netom predstavljenoj (mislimo na Hrvatsku) petoj generaciji, Kijin SUV je potpuno nanovo razvijen i postavljen na novu platformu N3 koja mu omogućuje više od poboljšane svakodnevne upotrebljivosti i praktičnosti, što se inače i očekuje od novog modela.
Tako da, osim što u usporedbi s modelom Sportage koji je u odlasku, donosi poboljšani prtljažni prostor, prostor za glavu i noge te veliki volumen za noge putnika u drugom redu, omogućuje ugradnju klasičnih ili pak elektrificiranih hibridnih i priključnih hibridnih pogonskih jedinica.
Krenimo od izgleda, naš stav je kako će ovaj automobil biti sasvim lijepi i korisni ukras na kućnom prilazu ili pred zgradom. LED dnevna svjetla za vožnju u obliku bumeranga sprijeda i velika rešetka s “tigrovim nosom” daju originalnost kakvu danas ima mali broj automobila.
Stražnji dio također ima funky-style LED svjetla, ali i određenu sličnost u linijama s potpuno električnim rođakom EV6. Zapravo, čitavi automobil je u naborima i pregibima, svakako se ističe na cesti i malo koga će ostaviti ravnodušnim – bez nekog komentara.
Interijer je nešto smireniji, što je dobro. Materijali u liniji pogleda su mekani na dodir, uz mnogo metalnih detalja koji ga oživljavaju. Ako pogledate niže, pronaći ćete tvrđu plastiku, ali to nije neuobičajeno za automobile u ovoj klasi. No, prvi dojam je kako je kvaliteta izrade vrlo solidna.
Na ogromnoj ploči u cockpitu nalaze se dva zaslona, jedan je 12,3 inčna instrumentna ploča, a drugi infotainment koji je, ovisno o opremi promjera 8, odnosno 12,3 inča. Jednostavni su za korištenje i može ih se prilagođavati po želji. Ispod glavnog zaslona nalaze se dodirne tipke prečaca, koje u vožnji mogu biti nespretne za korištenje.
Mjenjač shift-by-wire je smješten na ergonomskoj središnjoj konzoli. Kada nisu potrebni, držači za čaše se pritiskom na gumb preklapaju u odlagalište za sitnice. Utor za punjenje pametnih telefona nudi brzo bežično punjenje snage 15 W, dok dva najbogatija paketa opreme serijski donose vrhunsko ozvučenje Harman/Kardon.
Prostora ima u izobilju. Sprijeda će i vozač i suvozač imati dovoljno mjesta, dok ni putnici na stražnjim sjedalima ne bi trebali imati zamjerki, jer ima dovoljno prostora za koljena i glavu. Stražnja vrata se široko otvaraju pa postavljanje dječje sjedalice neće predstavljati izazov.
Zapremina prtljažnika je 591 litara za ICE verzije. Za dodatnu udobnost, nasloni stražnjih sjedala se mogu dijeliti u omjeru 40:20:40, a potpuno preklopljeni oslobađaju ukupno 1.780 litara prostora. Preklapaju se jednostavnim povlačenjem poluge, što je dio standardne opreme na svim europskim verzijama Sportagea.
I ova generacija u ponudi ima verziju sa sportskim predznakom. GT-line dodatno naglašava energični karakter, s elementima interijera koji stvaraju vizualno snažne kontraste između crne i bijele, dajući modelu živopisan i sportski izgled izvana i iznutra.
Pet je paketa opreme, osim već spomenutog GT Line, koji je na samom vrhu, ponuda počinje od LX Start, bogatiji je LX Edition i nastavlja se na LX Fresh koji je po nama najbolji omjer uloženog i dobivenog; dok je EX Style kako mu i ime kaže, malo izraženije šminkerski. Osim opreme za komfor tu je sva sila one za sigurnost (ADAS) – ovdje zapakirana u naziv DriveWise.
On uključuje Kijin sustav pomoći za izbjegavanje sudara s funkcijom pomoći kod skretanja u zavojima, sustav pomoći pri vožnji na autocesti (HDA), pametni tempomat, nadzor mrtvog kuta, pomoć pri parkiranju na daljinu (bez vozača u vozilu) i još dosta toga.
U ponudi su odmah po lansiranju na tržište razni motori; benzinski, dizelski, hibridni i plug-in hibridni. Naš favorit je hibridni model, s 230 KS i 350 Nm. Za svakodnevnu vožnju je dovoljno uglađen, uključuje se i gasi prilično neprimjetno, ima snage za brza ubrzanja i brza pretjecanja, kad je pak, ipak nešto manje tih. To je uostalom boljka svih hibrida.
Priključni hibrid razvija 265 KS i 350 Nm, uz električnu autonomiju od 70 do 78 kilometara u gradu. Hibridni i PHEV modeli dostupni su samo s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva, dok se benzinci i dizelaši mogu dobiti sa 6-stupanjskim ručnim.
I benzinski i dizelski modeli dostupni su s blagim hibridnim sustavom, koji koristi bateriju za povećanje učinkovitosti. Ponuda inače kreće s benzinskim motorom 1,6 T-GDI sa 150 KS, odnosno 150 ili 180 KS u MHEV verziji. Blagi hibrid je još dostupan s automatskim mjenjačem DCT7 i pogonom na sve kotače.
Dizela su dva, 1.6 crdi LP (low power) sa 115 KS, odnosno MHEV HP (high power) sa 136 KS. I ovdje je blagi hibrid dostupan s mjenjačem DCT7 i AWD pogonom.
Ako redovito prelazite veći broj kilometara, naša preporuka je hibridni dizelski model zbog izražene uštede goriva. Međutim, ako to nije slučaj, benzinski i dizelski motori su obično jeftiniji. U hrvatskom cjeniku još nema hibrida i PHEV koji stižu tijekom proljeća, već samo “obični” benzinski i dizelski modeli i njihove blage hibridne verzije.
Cjenik benzinaca kreće na 199.999 kn za bazni model sa 150 KS i opremom Start, dok njegova MHEV verzija s opremom Edition kreće od 222.999 kn, Dizeli kreću od 225.999 za 1.6 CRDi LP Edition, odnosno od 238.999 za MHEV HP, također s paketom opreme Edition. Trenutno je top model 1.6 CRDi HP MHEV AWD DCT7 GT Line koji stoji 336.999 kuna.