Kraj agonije: Hyundai je potvrdio da konačno gase Veloster
Korejski proizvođač Hyundai objavio je da se nakon ove modelne godine neobični kompaktni coupe povlači iz proizvodnje na račun drugih N modela. Ujedno se nakon 11 godina gasi taj naziv jer nasljednika neće imati.
Nije da ćemo liti suze za bizarno dizajniranim automobilom o kojem bi razmišljali jedino ako bi nam došao u ruke u N izvedbi s 280 KS koji je u Americi čak ponio titulu Road & Track Performance Car of the Year za 2020. A i onda bi trebalo zažmiriti prije nego sjednemo za volan. Ipak, treba im odati priznanje za upornost, jer je ovdje riječ o drugoj generaciji čudnog kompaktnog coupea koji na vozačevoj strani ima jedna, a na suprotnoj dvoja bočna vrata. Ne, druga na lijevoj strani ne možete dobiti ni uz doplatu.
Prema izvješću, Hyundai Motor Company u potpunosti ukida naziv Veloster kako bi u ponudi, ali i proizvodnim pogonima, oslobodio prostor za sljedeću generaciju Kone, kao i pogurao novu i izvrsnu Elantru N, također poznatu kao Avante N u svojoj matičnoj zemlji.
Nestanak Velostera uslijedio je nakon što je ranije ovog mjeseca objavljeno kako će originalni Ioniq hatchback također u srpnju završiti svoj “životni vijek”. Hyundai trenutno proizvodi isključivo Veloster N, dok standardne verzije već neko vrijeme nema u ponudi, na jednoj od proizvodnih linija Hyundaijeve tvornice Ulsan 1 u kojoj se sastavlja Kona. S dolaskom njene nove generacije sljedeće godine, smrt Velostera trebala bi dati vjetar u leđa uspješnijem modelu. Poput prirodne selekcije.
Nakon što je Hyundai prošle godine predstavio Elantru N, naklonost tržišta – kako lokalnog tako i globalnog – je prevagnula na stranu limuzine u odnosu na Veloster N. I tako loša prodaja je dodatno pala, što je sasvim razumljivo jer se ova dva automobila izvedbeno i u pogledu performansi preklapaju (oba iz 2.0 Turbo GDI motora izvlače 280 KS), dok je atraktivna velika sportska limuzina niti četiri posto skuplja od nikad shvaćenog coupea.