Porsche – tretman uljepšavanja za 911 Turbo
Kako to obično biva, ubrzo nakon predstavljanja nekog Porscheovog modela na tržište, tvrtka TechArt promptno reagira i potencijalnim kupcima ovog modela daje još pokoji razlog za odluku. Pa eto i najnovijeg slučaja.
Iako vrijedi istog momenta napomenuti kako jednostavno nije bilo vremena da tvrtka TechArt razvije neki svoj sustav usisa, ispuha, optimizacije centralne jedinice ili nekog sasvim sedamnaestog zahvata u smislu povećanja snage motora nove 911-ice u Turbo inačici, i opet su se iskazali s optičkim dodacima, zbog kojih novi Porsche 911 Turbo izgleda apsolutno fenomenalno.
Prema službenim najavama i kratkoj objavi iz ove renomirane tvrtke s dugogodišnjim iskustvom u preradama Porscheovih modela, novi Porsche 911 Turbo svoju će premijeru doživjeti kroz nekoliko dana kada Essen Motor Show 29.11. otvori svoja vrata. Doduše, s obzirom na činjenicu da se po pitanju dorada na motoru i dodatnih performansi doista nije stiglo poraditi, moram priznati da mi se „paket“ nikako ne čini kompletnim, no već u ovom momentu stoje nagađanja kako bi novi 911 Turbo nakon malo truda i vremena od strane genijalaca iza zatvorenih vrata te tvrtke mogao imati preko 700 konjskih snaga. No u ovom momentu to su i dalje samo nagađanja u koja svatko ima pravo sumnjati (iako zapravo i nema razloga za takvog što, s obzirom na neke prethodne uratke ove slavne tvrtke).
Iako se eksterijer novog Porschea 911 samo slijepoj osobi može činiti dosadnim, TechArt je pronašao načina da se poigra s estetikom i isti učini još ljepšim i poželjnijim.
Tako se na prostoru eksterijera dogodila hrpa jako dobro osmišljenih i nikako vulgarnih detalja poput prednjeg i stražnjeg spojlera, stražnjeg difuzora još agresivnijeg i funkcionalnijeg dizajna, te krovnog spojlera koji potpomaže onaj stražnji u smislu dodatnog prianjanja na cestu.
Naravno, svaka od komponenata je napravljena od karbonskih vlakana i RIM poliuretanskog kompozita, kako bi se uz optički smisao dodao i onaj koji podrazumijeva što je manje moguće grama viška u odnosu na tvorničko izdanje najnovije generacije 911-ice u svojoj Turbo verziji.
No kako bi se cijela priča uobličila u jedan zamaman paket dodataka i Porsche 911 Turbo uljepšala do krajnjih granica, tu su se našli i pragovi. Također izvedeni od karbonskih vlakana i sa savršeno decentnim linijama, dotični su pragovi samo još jedna kap u moru aerodinamičkih dodataka kojima ovaj paket optike itekako odiše.
Kotači su također novitet koji s unikatnim novim dezenom, te svojih 20 inča s prednje i 21 inč sa stražnje strane automobila gledano s boka ovaj ionako prelijep automobil još malo „podižu“ u smislu ukupnog dojma.
Širina samih kotača je također nešto veća, pa samim time i nešto šire gume na njima dolaze do izražaja i dimenzijama i po pitanju performansi.
Pa iako se prvenstveno radi o tretmanu uljepšavanja 911-ice u svojoj Turbo-varijaciji na temu, zbog svog tog Karbona, poliuretana, magnezija i aluminija zapravo nimalo ne čudi činjenica kako već sada ovako uljepšan 911 Turbo na stazi radi nešto bolja vremena od tvorničke verzije.
A što li će tek biti kada TechArt predstavi i dorade na motoru i ovjesu? Hm…za odgovor na to pitanje možda je najbolje usporediti prošle generacije 911-ice u svojim tvorničkim izdanjima s onima „Made by TechArt“.
Vjerujem da ta tvrtka pojam razočaranja nikako nema u vokabularu i da će sve ljubitelje ovog pedeset godina starog modela i opet ugodno iznenaditi.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: TechArt.de i SuperCars.net