Ford – jedan poseban prototip na prodaju
Poznavateljima svijeta automobila ne treba puno crtati i opisivati Ford GT40, jer se itekako dobro zna kakav je to automobil i koja mu je osnovna namjena. No najbolji dio koji opisuje ovaj automobil zapravo podrazumijeva metaforički „srednji prst“ koji je Henry Ford pokazao Enzu Ferrariju.
Za sve one koji ne znaju priču o Fordu GT40 evo malo trač-materijala iz ranih šezdesetih godina prošlog stoljeća: godina je 1964. Svijet sportskih automobila naziva se „Ferrarijevim svijetom“, jer Il Commendatore malo pomalo sa svojim crvenim bolidima na utrkama osvaja sve što se može osvojiti.
Samim time popularnost Ferrarija u krugovima koje podrazumijevaju automobilističke utrke itekako raste, no prodaja cestovnih modela ne piše istu priču, te tvrtka Ferrari staje pred zid i proglašava poraz.
Enzo Ferrari itekako razmišlja kako opstati, no u tom momentu se opstanak čini nemogućim, te započinju pregovori s Fordom oko prodaje tvrtke tom američkom automobilskom gigantu.
Henry Ford II i Enzo Ferrari završavaju pregovore, no tik prije potpisivanja ugovora Il Commendatore dobiva napadaj savjesti i odustaje od prodaje tvrtke.
U tom času gdin. Henry Ford mlađi puca od bijesa i daje obećanje da će se iz petnih žila pogoditi Ferrari tamo gdje će to imati najvećeg efekta – na utrci 24 sata Le Mansa, na kojoj Ferrari ima status proizvođača nepobjedivih mašina.
Par dana nakon tog nemilog incidenta i pregaženog ugovora i obećanja, Henry Ford II saziva sastanak uprave korporacije, te na istu poziva legendarnog i poprilično ludog, te o brzini itekako ovisnog mladića pod imenom Carroll Shelby.
Po završetku sastanka, gdin. Shelby dobiva zadatak osmisliti i proizvesti prototip automobila koji će Ferrari skinuti s trona i poniziti ga na „domaćem terenu“, te se 1. travnja 1964. godine svijetu automobila predstavlja Ford GT40.
Ostalo je povijest.
Kako se ove godine zapravo slavi 50 godina postojanja tog apsolutno posebnog automobila, iz Forda su se odlučili prvi proizvedeni prototip ovog itekako posebnog automobila ponuditi na aukciji.
Naravno, na automobilu je sve u originalnom i iznimno očuvanom stanju, pa će tako 4,7-litarski V8 motor spojen na Colottijev mjenjački sklop s četiri brzine zajedno s predivnom tamno-plavom bojom i Shelbyevim potpisom u obliku „trkaćih traka“ bijele boje stati na podij aukcije u američkoj saveznoj državi Texas, koja se događa tijekom mjeseca travnja u organizaciji ekipe iz Mecum Auctions.
Početna cijena u ovom času nije poznata, no s obzirom na činjenicu da se radi o jednom automobilu koji potpisuje legendarni Carroll Shelby, te isto tako i o automobilu koji je preko nekoliko puta ispljuskao Ferrari na 24h Le Mansa i time stekao kultni status, vjerujem da će cijena biti itekako paprena.
No svejedno je lijepo vidjeti ovakav automobil u ovakvom stanju – čak i ako će samo nakratko ukrasiti crveni tepih i povući se u nečiju garažu u sklopu kolekcije, jer ako već ništa drugo, Ford GT40 u svom izvornom i najboljem obliku i dalje je živ i među nama, a takvim se postignućem mnogi pola stoljeća stari automobili ne mogu pohvaliti.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarAndDriver.com, AutoBlog.com, AutoEvolution.com i Google Images