Tomić & Co. u Zagrebu predstavio električni BMW iX
Nakon svjetske premijere na rujanskom IAA u Minhenu, potpuno električni BMW-ov SAV stigao je i na hrvatske ceste. U ponudi su dvije verzije; sa slabijom bez dopunjavanja baterije stignete iz Zagreba u Split, a jača će vas dovesti do Dubrovnika.
Netom predstavljeni bavarski električni SAV (Sports Activity Vehicle) od početka je razvijen kao elektromobil, što je konstruktorima omogućilo da bude u potpunosti prilagođen toj tehnologiji. Prvi put smo ga vidjeli početkom rujna na IAA u Minhenu gdje su nam pojasnili kako je ovaj model ključan za BMW-ovu strategiju kružnog gospodarstva koja se usredotočuje na očuvanje prirodnih resursa, korištenje čiste energije i recikliranje. Time se postiže maksimalna razina održivosti i smanjuje utjecaj na okoliš, emitirajući 45% manje emisija stakleničkih plinova tijekom cijelog životnog ciklusa vozila.
Prirodni i reciklirani materijali su i u kabini; tkanine od vune, FSC certificirano drvo, koža štavljena listom masline, kao i tepisi od Econyla – plastike dobivene od starih ribarskih mreža. Interijer je potpuno novo koncipiran, a opet prepoznatljivo BMW-ov. Originalni elementi poput ravne prednje konzole s velikim zakrivljenim digitalnim zaslonom ili pak tankih sjedala podsjećaju na dijelove namještaja. Ugradnja baterije u pod i izostanak središnjeg tunela za kardan povećavaju prostranost. Pored visokokvalitetnog izbora boja i materijala, putnicima su na raspolaganju zvučnici u naslonima sjedala i najveći panoramski stakleni krov ikad ugrađen u neki BMW.
Za razliku od drugih BMW-a, na instrumentnoj ploči nema tipki, samo vrlo tanak otvor za zrak. Nestala je i uobičajena ručica mjenjača. Umjesto toga, tu je mali preklopni prekidač, poput onog na novom Golfu. Potpuno nova verzija BMW-ovog iDrive-a koja kombinira 12,3-inčni zaslon za vozača s masivnim 14,9-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir. Koliko veliki dodirni zasloni izgledaju atraktivno toliko su i nespretni za rukovanje i uzrokuju distrakciju, pa je dobro vidjeti da je BMW odlučio zadržati svoj rotacijski kontroler na središnjoj konzoli. Također, inteligentni operativni sustav BMW 8 svojim digitalnim inovacijama nudi ultra modernu povezanost, i prvo je njihovo vozilo s 5G standardom.
Za početak postoje dvije izvedbe, obje s pogonom na sva četiri kotača. Slabija verzija je BMW iX xDrive40 s 326 KS i 630 Nm, dok snažniji model BMW iX xDrive50 razvija 523 KS i 765 Nm. Slabiji model dolazi s baterijom od 71 kWh s kojom prema WLTP testovima može prijeći do 425 km, dok model 50 ima veću bateriju od 105 kWh koja osigurava doseg do 630 km. Najavljen je i top model, BMW iX M60 s okruglo 600 KS, ali doći će nešto kasnije, Kad je riječ o opcijama punjenja, one su široke, a počinju od kućne 3,7 kWh utičnice. Ipak, koliko brzo se može puniti BMW iX ovisi i o odabranoj verziji.
Modeli 40 kompatibilni su s brzim punjačima od 150 kW, dok se 50 mogu spojiti na punjače od 195 kW. Međutim, oba automobila mogu se napuniti od 10% do 80% za oko 30-35 minuta kada su spojeni na svoje najbrže punjače. Konkretno, na javnom punjaču velike snage model 50 dobije do 150 km dometa u 10 minuta, a model 40 u isto vrijeme dobija nešto preko 95 km daljnje vožnje. BMW iX modeli dostupni su za narudžbu u Tomić & Co. salonima u Zagrebu, Zadru, Rijeci, Splitu, Osijeku i Puli, dok se cijene kreću od 633.993 kn za iX xDrive40, dok snažniji model iX xDrive50 stoji 840.065 kn do registracije.