Automobili koje barem jednom morate probati: Alfa Romeo 75 3.0 V6
U nastavku ovog teksta slijedi još jedan od onih automobila koje biste trebali probati barem jednom.
Neki će se možda smijati zbog našeg odabira, ali za one koji znaju riječ je o jednoj od najsportskije orijentiranih limuzina svih vremena. I zbog svog se karaktera ovaj automobil jednostavno morao naći u ovom probranom društvu unutar serijala tekstova koji smo započeli pod zajedničkim nazivom “Automobili koje barem jednom morate probati”.
Alfa Romeo 75 3.0 V6
S obzirom na cijene goriva koje iz dana u dan divljaju, možda je glupo spominjati automobil koji je u stanju potrošiti goriva koliko i prosječna uzbekistanska Instagramuša na estetske zahvate.
Ali s druge je pak strane riječ o jednom od najsposobnijih automobila s četverim vratima koje je svijet ikada imao prilike vidjeti. I zato je ova Alfa usprkos svojoj vremešnosti itekako vrijedna spomena čak i u 2022. godini.
Kao što je slučaj s mnogim velikoserijskim automobilima i ova je Alfa imala hrpetinu izvedenica i varijacija na temu same sebe.
Bilo je tu različitih motora i nivoa opreme te samim time i različitih setova sposobnosti na cesti. Ali u bazi je bila riječ o pokretnoj proslavi 75. obljetnice postojanja tvrtke i jednom od posljednjih modela koji su s Alfinim potpisom na tržište stigli bez prethodnog upropaštavanja provedenog od strane Fiata.
Preko 400,000 prodanih primjeraka zorno pokazuje kako je u smislu ove Alfe riječ o poprilično voljenom, cijenjenom i traženom modelu. A onda vrijedi spomenuti i specijalne policijske postrojbe koja su u Italiji za volanom ovog automobila lovile sve one kojima je pretjerivanje s brzinom na javnim prometnicama bilo na dnevnom redu.
Receptura je za Alfu 75 čak i u sklopu bazne 1,6-litrene izvedenice bila savršeno ispravna: motor naprijed i pogon odostraga. Kilaža nije bila pretjerana i ova je Alfa u osnovnoj verziji težila tek nešto više od jedne tone. U kombinaciji sa stražnjim kotačima koji su bili zaduženi za pogon ovog automobila, genijalci u Milanu sjetili su se mjenjački sklop smjestiti odostraga. I time dobiti balans kakav u to vrijeme nije imao čak niti BMW M5. A to je pak zorno prikazano i na raznoraznim utrkama, gdje je ova Alfa pobjeđivala preko nekoliko puta.
Najjača izvedenica modela bila je ona s trolitrenim V-šestakom koji nije izgledao poput Bussove kraljice mehaničkog univerzuma, ali je zato sa svojih 190 konja i 245 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) do stotke ovu Alfu tjerao za 7,5 sekundi i preko 230 kilometara na sat kada je vozaču na umu bilo testiranje maksimalne brzine.
Dakle, riječ je o automobilu koji čak i u današnje vrijeme ni u šali nije spor, zar ne?!
Alfa Romeo s ovim je modelom stvorio jedan uglati i pomalo čudan automobil koji u današnje vrijeme djeluje zastarjelo i oku ne baš pretjerano ugodno. Neki su se vječni kritičari šalili i s omjerima pojedinih dijelova karoserije, a kritike na račun kvalitete izrade nakon Alfinog ulaska u Fiatovu eru ovaj su automobil označile nepoželjnim i lošim. Ali je usprkos svemu tome i dalje riječ o jednoj od najsposobnijih limuzina koje su ikada ugledale svjetlo dana i izašle na tržište.
Pa iako na kraju krajeva Alfa 75 3.0 V6 i dalje slovi kao automobil koji troši poput omanje države, s one druge strane zvuči poput elementarne nepogode i time na cestu donosi neprikosnoveni karakter.
A sa svojim voznim svojstvima cijelu tu priču do najsitnijih detalja potvrđuje.
I zato predstavlja jedan od onih automobila koje jednostavno vrijedi probati barem jednom u životu.
Nastavak u obliku idućeg odabranika za ovu listu slijedi već sutra.
A vi cijenjeni čitatelji pokušajte pogoditi o kojem se automobilu radi.