Prodana i posljednja, 500-ta Alfa Romeo Giulia GTA
Kao što je bilo prvotno i planirano, Giulia GTA sada je kolekcionarski automobil. Predstavljeno međunarodnom tisku u svibnju prošle godine, svih 500 numeriranih jedinica prodano je kupcima iz cijelog svijeta, uključujući značajan broj njih iz Kine, Japana i Australije. Prisjetimo se i koji je automobil inspirirao njene tvorce.
Priča o Giuliji GTA je priča o autentičnoj strasti, bio je to projekt s snažnim emocionalnim elementom koji je proizveo automobil ne samo za entuzijaste marke, već i za ljubitelje sportskih automobila općenito. Zajedno s verzijom GTAm (slovo „m“ označava modificato), Giulia GTA -predstavlja povratak početcima brenda Alfa Romeo. Jer, kada je Alfa Romeo odlučio odati počast svojim obožavateljima u sklopu proslave 110. godišnjice tvrtke, misli su se odmah okrenule prema Giuliji GTA iz 1965., jednom od najpoznatijih i najuspješnijih automobila u povijesti marke. Autodelta Racing Team je razvio GTA 1965. u Baloccu, gdje je tim mehaničara prekovremeno radio na projektu koji je od kultnog automobila napravio nešto još bolje, vozilo za trkačke staze. Tim koji je stvorio današnju Giulia GTA radio je na projektu na sličan, nekonvencionalan način, s ciljem da oživi nezaboravno poglavlje u slavnoj povijesti Alfa Romea. Inženjeri i mehaničari razvijali su projekt – kodnog naziva ‘the Monster’ – na istim mjestima na kojima je nastala Giulia ’65. U čast tom duhu, GTA sada ponosno nosi istu povijesnu značku Autodelte.
Giulia GTA iz 1965. godine napravljena je u 500 primjeraka, koliko je potrebno za tipsku homologaciju sportskog automobila u klasi Turismo Grupe 2, a isti broj ih je napravljen i sada za prave ljubitelje marke. Afiniteti tu ne prestaju i protežu se do tehničke strane projekta. Što se tiče pojma ‘alleggerimento’ (olakšavanje), timovi su radili na specifičnim dizajnerskim detaljima na oba automobila, uključujući ručke, prozore i kotače. Potonji su izrađeni od legure magnezija u GTA iz 1965. godine, a današnji “daleki rođak” hvali se specifičnim dizajnom s jednom maticom inspiriranom Formulom 1, što je jedinstveno rješenje među cestovnim limuzinama. Vrijedni pažnje su lagani materijali korišteni u izradi karoserije; Peraluman 25 u GTA iz 1965., i opsežna upotreba karbonskih vlakana u sadašnjem modelu. Dodatni afinitet u smislu aerodinamike leži u dodavanju usisa zraka za oba modela. Te 1965. godine usis je izgledao dosta jednostavno, dok je današnji GTA profitirao od suradnje sa Sauber Engineeringom i svojih 50 godina iskustva u moto sportu, aktivnog sudionika u projektiranju, prototipiranju i proizvodnji aerodinamičkih komponenti, zahvaljujući vlastitom zračnom tunelu, jednom od najnaprednijih u Europi.
Posljednja poveznica između dva modela je podrška koju su projektu pružili profesionalni vozači: vozači Teodoro Zeccoli i Andrea de Adamich, čiji su najveći uspjesi bili upravo u Giuliji GTA, i dva vozača Alfa Romeo Racing ORLEN F1 Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen, koji su igrali aktivnu ulogu u ispitivanjima na stazia, tijekom kojih su dali neprocjenjive komentare i savjete, posebno o aerodinamičkim komponentama automobila i upravljanju. Dosljednost rada s prošlošću tako je omogućila održavanje određene značajke koja je oduvijek bila obilježje kreacije Alfa Romea: funkcionalna ljepota. Stil automobila mora odgovarati sveobuhvatnom načelu ljepote, nadići protok vremena, zadržavajući funkcionalnost u korist aerodinamičke i mehaničke učinkovitosti, vješto; kombinirajući oblik i funkciju. Ova maksima u potpunosti je oličena u novoj Giuliji GTA. I za kraj jedna utješna informacija, Alfa Romeo će otvorit će rezervnu listu čekanja za sve koji su još uvijek zainteresirani za kupnju Giulije GTA, za slučaj da netko od ovih 500 sretnika odustane.