Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 02.10.2021

Prodana i posljednja, 500-ta Alfa Romeo Giulia GTA

Kao što je bilo prvotno i planirano, Giulia GTA sada je kolekcionarski automobil. Predstavljeno međunarodnom tisku u svibnju prošle godine, svih 500 numeriranih jedinica prodano je kupcima iz cijelog svijeta, uključujući značajan broj njih iz Kine, Japana i Australije. Prisjetimo se i koji je automobil inspirirao njene tvorce.

Priča o Giuliji GTA je priča o autentičnoj strasti, bio je to projekt s snažnim emocionalnim elementom koji je proizveo automobil ne samo za entuzijaste marke, već i za ljubitelje sportskih automobila općenito. Zajedno s verzijom GTAm (slovo „m“ označava modificato), Giulia GTA -predstavlja povratak početcima brenda Alfa Romeo. Jer, kada je Alfa Romeo odlučio odati počast svojim obožavateljima u sklopu proslave 110. godišnjice tvrtke, misli su se odmah okrenule prema Giuliji GTA iz 1965., jednom od najpoznatijih i najuspješnijih automobila u povijesti marke. Autodelta Racing Team je razvio GTA 1965. u Baloccu, gdje je tim mehaničara prekovremeno radio na projektu koji je od kultnog automobila napravio nešto još bolje, vozilo za trkačke staze. Tim koji je stvorio današnju Giulia GTA radio je na projektu na sličan, nekonvencionalan način, s ciljem da oživi nezaboravno poglavlje u slavnoj povijesti Alfa Romea. Inženjeri i mehaničari razvijali su projekt – kodnog naziva ‘the Monster’ – na istim mjestima na kojima je nastala Giulia ’65. U čast tom duhu, GTA sada ponosno nosi istu povijesnu značku Autodelte.

Giulia GTA iz 1965. godine napravljena je u 500 primjeraka, koliko je potrebno za tipsku homologaciju sportskog automobila u klasi Turismo Grupe 2, a isti broj ih je napravljen i sada za prave ljubitelje marke. Afiniteti tu ne prestaju i protežu se do tehničke strane projekta. Što se tiče pojma ‘alleggerimento’ (olakšavanje), timovi su radili na specifičnim dizajnerskim detaljima na oba automobila, uključujući ručke, prozore i kotače. Potonji su izrađeni od legure magnezija u GTA iz 1965. godine, a današnji “daleki rođak” hvali se specifičnim dizajnom s jednom maticom inspiriranom Formulom 1, što je jedinstveno rješenje među cestovnim limuzinama. Vrijedni pažnje su lagani materijali korišteni u izradi karoserije; Peraluman 25 u GTA  iz 1965., i opsežna upotreba karbonskih vlakana u sadašnjem modelu. Dodatni afinitet u smislu aerodinamike leži u dodavanju usisa zraka za oba modela. Te 1965. godine usis je izgledao dosta jednostavno, dok je današnji GTA profitirao od suradnje sa Sauber Engineeringom i svojih 50 godina iskustva u moto sportu, aktivnog sudionika u projektiranju, prototipiranju i proizvodnji aerodinamičkih komponenti, zahvaljujući vlastitom zračnom tunelu, jednom od najnaprednijih u Europi.

Posljednja poveznica između dva modela je podrška koju su projektu pružili profesionalni vozači: vozači Teodoro Zeccoli i Andrea de Adamich, čiji su najveći uspjesi bili upravo u Giuliji GTA, i dva vozača Alfa Romeo Racing ORLEN F1 Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen, koji su igrali aktivnu ulogu u ispitivanjima na stazia, tijekom kojih su dali neprocjenjive komentare i savjete, posebno o aerodinamičkim komponentama automobila i upravljanju. Dosljednost rada s prošlošću tako je omogućila održavanje određene značajke koja je oduvijek bila obilježje kreacije Alfa Romea: funkcionalna ljepota. Stil automobila mora odgovarati sveobuhvatnom načelu ljepote, nadići protok vremena, zadržavajući funkcionalnost u korist aerodinamičke i mehaničke učinkovitosti, vješto; kombinirajući oblik i funkciju. Ova maksima u potpunosti je oličena u novoj Giuliji GTA. I za kraj jedna utješna informacija, Alfa Romeo će otvorit će rezervnu listu čekanja za sve koji su još uvijek zainteresirani za kupnju Giulije GTA, za slučaj da netko od ovih 500 sretnika odustane.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana