Nissan ima fantastičan tajni muzej u Japanu
Nije baš tajan, ali nije ni javan – desetljeća Nissan povijesti kroz 400-injak modela javnosti je rijetko kad dostupan, no bilo je onih koji su uspjeli uhvatiti priliku
Muzej se nalazi u Kanagawi, sjeverozapadno od Yokohame i sadrži najveću kolekciju Nissan automobila ikad. Muzej je nažalost zatvoren za javnost veći dio godine, tu i tamo se na milost kustosa otvori za javnost, pa rijetki sretnici nakon moljakanja i pisanja molbi mogu svjedočiti povijesti Nissana, odnosno Datsuna. Nisu svi automobili u voznom stanju, a bilo je potrebno preko 40 godina da se oformi ova kolekcija. Oko 60% vozila izravno je kupio Nissan.
S ovim je sve počelo – Datsun 12 iz 1933. Datsun je inače počeo s radom 1914. Pod imenom DAT (po inicijalima trojice osnivača). DATson je – logično, DATov sin, međutim nastavak „son“ u japanskom jeziku se povezuje s riječi „gubitnik“, tako da je DATson postao Datsun.
Legendarni GT-R R32 iz 1989. debitirao je na otvorenju svejapanskog prvenstva u ožujku 1990. U četiri sezone do posljednjeg svejapanskog prvenstva 1993. GT-R je ostvario spektakularan rekord osvojivši svih 29 rundi. Ovaj dotični model 12 Calonic odnio je pobjedu 1990. i 1993.
Svi znamo kako je Japan dočekao kraj Drugog svjetskog rata. Poratnih godina u Japanu su bile povelike nestašice nafte, ali srećom bilo je struje, tako da je u tom periodu vlada podržavala proizvodnju električnih automobila. Na krilima tih poticaja nastala je Tama – elektro-motor je razvijao 4,5 KS, maksimalna brzina bila je 35 km/h, a autonomija je bila respektabilnih 96.3 km. Tama se koristila u Japanu kao taksi vozilo 50-ih, a Nissan ih je kasnije preuzeo tako da su postali dio njihove povijesti i moglo bi se reći korijen razvoja električnih automobila.
S ovim je počela povijest: prva generacija Skylinea predstavljena je u travnju davne 1957. 1.5-litarski motor razvijao je 60KS, a maksimalna brzina bila je 125 km/h. Skromni počeci za slavni život.
I kad već spominjemo legendu, ne možemo ne spomenuti prvi GT-R. C10 Skyline predstavljen je u lipnju 1968. na sajmu u Tokiju, a GT-R inačice u veljači iduće godine. Dvolitarski motor s 24 ventila razvijao je 160 KS i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Debitirao je 1969. na Velikoj nagradi Japana.
Zanimljiv koncept koji podsjeća na Hondu NSX. MID 4 prve generacije predstavljen je u Frankfurtu 1985., kao izložbeni model i eksperimentalni automobil. Inženjeri su u vidu imali automobil s pogonom na sva četiri kotača sa što boljom upravljivošću. Type II predstavljen je dvije godine kasnije, s nekim poboljšanjima poput vertikalno postavljenog motora. Nažalost, nikad nije otišao u serijsku proizvodnju.
Vozila koja se natječu u GT klasi na 24 sata Le Mansa moraju imati barem jedan automobil na kojem su bazirani, a koji mora biti homologiziran za javni promet. Upravo iz ovog razloga nastao je R390 GT1. Nikad nije bio namijenjen slobodnoj prodaji, iako se govorilo da bi mu cijena na tržištu bila sto milijuna yena, što je valjda puno.
1971. predstavljen je 240Z s 2.4-litarskim motorom za Fairlady Z u Japanu. Inače, Z-modeli na zapadu nikad nisu bili Fairlady Z jer se to malo smatralo, je l’, ne baš muževnim imenom za sportski automobil. Motor je razvijao 300KS, a ovaj konkretni model bio je testni automobil u Nissanu.
KB110 je predstavljen početkom 1870., a GX-5 s 5-brzinskim mjenjačem dvije godine kasnije. KB110 je imao odličan uspjeh, pobijedivši na Fuji prvenstvu 1971-74., 1977., 1978-80. i 1982.
Iako dizajn potječe od produkcijskog automobila, ovaj stroj je „Super Silhouette“, trkaća kategorija uvedena u Japanu 1979. Ovaj Bluebird s H. Yanagidom za kormilom je osvojio dva puta prvenstvo, 1980. i 1982., a 1983. u Fuji je osvojio 3 od 4 runde. 2.0-litarski motor razvija 570 KS.
Ovo su samo neki od slavnih modela Nissanove slavne prošlosti. Nažalost, rijetki će imati priliku otići u Japan, a još rijeđi uspjeti ući u muzej. No, nikad ne recite nikad…






















