Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 31.08.2015

Evo koliko je Hibrida do sada prodala Toyota

Uskoro stiže obljetnica od ukupno dva desetljeća otkad se prvi Toyotin Hibrid pojavio na tržištu, pa evo koliko je tvrtka do danas prodala ovih mobilnih rješenja za globalno zatopljenje na četiri kotača.

Hibridi, grickalice, zanimacijaaa!
Hibridi, grickalice, zanimacijaaa!

Iako moram priznati da nisam pretjerano zagriženi ljubitelj Hibrida, s njima zapravo i nemam nekih pretjerano velikih problema. Zapravo je jedini problem koji imam sveden na činjenicu da Hibridi kao takvi i nisu baš idealno rješenje za globalno zatopljenje i slične situacije koje (navodno) pogađaju naš mali plavi planet. Naravno da mediji i marketing naveliko pumpaju priče oko toga kako u Hibridima leži budućnost i kako su to automobili svojim postojanjem apsolutno podređeni očuvanju okoliša, flore i faune, te naposljetku i ljudskog roda, no s obzirom na neka saznanja jednostavno ne mogu „popušiti“ takvu priču.
Samim time nisam „hejter“ (kao što me neki „novinari“ u plavim majicama često nazivaju), već jednostavno oko Hibrida imam svoj stav koji do danas još nitko nije uspio pobiti.
No pustimo sad to…

Ono što je tema ovog teksta svodi se na činjenicu da su Hibridi među nama i da neće tako skoro otići.
Uspjeh za ove polu-električne automobile iz dana u dan samo raste, što pak potvrđuje činjenicu da su Hibridi u milosti tržišta, te da se oveći broj ljudi na svijetu danas iz ovog ili onog razloga priklanja tom trendu.

Toyota se doista može pohvaliti s ovećom količinom hibridnih modela.
Toyota se doista može pohvaliti s ovećom količinom hibridnih modela.

E sad…kako je to kod mnogih slučaj, i meni na spomen Hibrida istog momenta kao prva asocijacija u glavi zazvoni Toyota – i to s pravom, jer dotična tvrtka zapravo jest pionir trenda koji danas trese svijet automobila.
Počelo je još davne 1995. godine, kada je u Toyoti krenula ideja vezana uz Prius. Dotični je sumanuto razvijan i sklapan po principu pokušaja i pogrešaka, pa je tako u jednom momentu gotov prototip stajao skoro pedeset dana, jer inženjeri nisu mogli otkriti u čemu je problem.
Dakle, desetljeće razvoja i dvije godine intenzivnog čačkanja po Priusu bilo je potrebno da isti konačno izađe na tržište i time obilježi jednu sasvim novu epohu – ne samo za Toyotu, već i za svijet automobila u svom općenitom smislu.
Dakle samim time postaje nebitno volim li osobno Hibride ili ne, jer povijest govori svoje, a trendovi u današnje vrijeme pišu svijetlu budućnost za ove naelektrizirane pripadnike svijeta automobila.

Toyota Prius kao najpoznatiji Toyotin Hibrid.
Toyota Prius kao najpoznatiji Toyotin Hibrid.
foto: hdcarphotos.com

Tijekom godina je Toyota na tržište predstavila oveći broj Hibrida. Neki su upakirani u manje modele poput Yarisa, dok su neki pak otišli u sferu luksuznih limuzina i SUV-a (koje zapravo potpisuje Lexus), no kada se sve zbroji i oduzme, od 1997. godine do danas je Toyota na tržište odaslala ukupno osam milijuna primjeraka raznoraznih modela koji dijelom koriste klasične motore, a dijelom one električne.

Tablica koja dokazuje navedene brojke.
Tablica koja dokazuje navedene brojke.

Samim time u Toyoti tvrde kako su unutar nešto manje od dva desetljeća svijet olakšali za ukupno 58,000,000 tona emisija CO2, te oko 22,000,000 kilolitara benzina u usporedbi s ostatkom cestovne populacije koja sačinjava tržište.
Doduše, nitko iz Toyote nije spominjao kvarove koji su oveći broj tih spasioca eko-sustava na četiri kotača povlačili nazad u servise, no to u sklopu ove priče zapravo nije pretjerano bitno, pa ne bih (opet) o tome.
Ono bitno svodi se na činjenicu da danas Toyota proizvodi i na raznorazna tržišta plasira tridesetak modela koji na svijet dolaze u obliku Hibrida – od Yarisa do modela RAV4.
Većini to možda nije pretjerano bitan podatak, no čak i oni kojima Hibridi u životu ne znače ama baš ništa (poput npr. mene osobno) moraju priznati da je Toyota nakon malog milijuna problema uspješno pokrenula trend koji je ekolozima dao vjetar u leđa, te koji je raznorazne države i institucije na neki način prisilio da počnu razmišljati drugačije.

I dalje nisam siguran koliko je sve to skupa „zelenije“ od nekih drugih alternativnih pristupa usmjerenih prema gorivima namijenjenim upotrebi u automobilima, no i to će se pokazati u budućnosti.
…a u međuvremenu je Toyota i dalje ovdje, Hibridi su i dalje aktualni, te se baš i ne čini kao da će taj trend hibridizacije svijeta automobila uskoro prestati, a je li to nešto dobro ili loše, vjerujem da ionako možete razabrati sami.

Hibridni grupnjak? Smije li se ovakva fotografija tako nazvati?
Hibridni grupnjak? Smije li se ovakva fotografija tako nazvati?

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Rekordan broj prijava za 15. Rally Show Santa Domenica

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana