Što je vozila najpoznatija plavuša svih vremena?
Predivne plave kovrče i jutenu vreću u ulozi haljine na tijelu Marilyn Monroe zapamtili su mnogi.
No znate li od kakve je mašinerije bio sastavljen njezin vozni park?
Marilyn Monroe bila je jedan od najpoznatijih glumica na planeti u 1950-ima i 1960-ima. Glumila je u klasičnim holivudskim filmovima poput ‘Neki to vole vruće’ i ‘Sedam godina vjernosti’.
Osim toga bila je poznata i po različitim talentima, a njezino mjesto u središtu pozornosti započelo je manekenskom karijerom.
Pozirala je kao pin-up model prije nego što se našla na velikom platnu u klasičnim komedijama iz 1950-ih.
Glumica je također bila poznata po stvaranju plavokosog stereotipa o “seks bombama” koji će pratiti sve njezine filmove. Zlatni vrhunac njezinog stvaranja vidio se kroz više od 200 milijuna dolara zarade koliko su dosegli neki od filmova kroz desetljeće.
Bilo je puno uspona u karijeri Marilyn Monroe, ali bilo je i nekoliko dobro dokumentiranih padova. Najčešće su prijavljivani problemi u njezinom osobnom životu.
Do njezine smrti 1962. godine bilo je puno puta pisano i spominjano o različitim borbama 36-godišnje Monroe s ovisnošću i poremećajima raspoloženja.
Unatoč tužnom kraju, Marilyn Monroe zasigurno je ostavila trajan dojam na svjetsku kulturu, filmsko stvaralaštvo i nešto u domeni mode.
Smatraju je jednim od originalnih pin-up modela i ikonom stila koju vole i danas.
Njezin je život bio vezan uz sjaj i glamur, ali voljela je i automobile.
Stavite se u situaciju mlade, uspješne žene kojoj karijera ide u visine. Kako obilježiti nešto tako značajno?
Kupovinom automobila. I to ne bilo kojeg.
Ford Thunderbird iz 1956.došao je u njezine ruke nedugo nakon što je snimila “Sedam godina vjernosti”.
Prva generacija T-Bird roadstera bio je tada jedan od najljepših automobila na cesti i tko bi bio još bolja reklama za njega od najpoznatijeg lica na svijetu u tom trenu. Osim što je izgledao dobro, Thunderbird je i išao prilično brzo, ako uzmemo u obzir da je cestovni automobil iz pedesetih godina prošlog stoljeća.
Motor od 5,1 litara zapremine omogućio je da brzinu 0 do 60 milja na sat prijeđe u 10,2 sekunde.
I naravno da u današnje vrijeme takav rezultat predstavlja cijelu vječnost. Ali tada su stvari bile malo drugačije…
Nakon desetljeća u plavušinoj garaži, došlo je vrijeme da se odvoje. Marilyn je poklonila automobil svom treneru glume Jasonu Strasbergu 1962.godine.
I tu je završila priča s Thunderbirdom.
Takvi automobili inače na aukcijama postižu prosječnu cijenu od 75,000 američkih Dolara. Ali primjerak koji je vozila Marilyn Monroe prodan je 2018.godine za 490,000 američkih Dolara.
Stoga se može slobodno riječi da je njezin zvjezdani status itekako stvaran.
Dok je netko u poziciji slavne osobe, a danas se to većim dijelom odnosi na novopečene influensere, ima određenu privilegiju da velike tvrtke budu velikodušne u zamjenu za reklamiranje određenih proizvoda.
Današnji principi poslovanja daleko su drukčiji od onih u pedesetim godinama prošlog stoljeća, ali neke paralele ipak možemo povući.
Marilyn Monroe je bila “trendseterica” i postala prva slavna osoba koja je podržala famozni parfem Chanel No.5. Za razliku od današnjih zvijezda, Monroe je to navodno učinila besplatno, ali zbog pojavljivanja u Jack Benny programu i te reklame, poklonjen joj je Cadillac Series 62 Cabrio iz 1954.godine.
Navedeni Cadillac imao je 230 konjskih snaga i 5,4 litreni V8 motor. Ovaj luksuzni automobil imao je specifične branike, dvostruke ispušne cijevi i automatski mjenjač sa četiri brzine. Za razliku od mnogih luksuznijih automobila u današnje vrijeme, ovaj kabriolet imao je najveću brzinu od samo 104 milje na sat.
Ljubav pokreće svijet. Ljubav prema automobilima, prema hrani, prema mehaničaru koji te češće vidi nego ukućani. Tako se i svijet Marilyn malo preokrenuo kada se upoznala s bejzbolskom zvijezdom imena Joe DiMaggio.
Osim što su prema navodima instant “kliknuli” i našli se na istoj valnoj duljini, tijekom nekoliko mjeseci udvaranja DiMaggio je svojoj izabranici poklonio kabriolet Cadillac Series 62 Eldorado iz 1953.godine.
Mislila sam da je u stvarnom svijetu cvijeće pun pogodak za udvaranje takvoj ženi, ali…
Očito sam bila u zabludi ili u krivom vremenu.
Iako je famozna ljubav pukla nakon samo godinu dana, kabriolet je ostao parkiran u garaži jer muževi i žene dolaze-odlaze, ali automobili ostaju.
A Marilyn je to najbolje pokazala.
Mnogi automobili iz 1950-ih godina mogli bi biti stavljeni na popis kultnih automobila, ali Marilyn je najviše i najčešće bila zapažena u svom Eldoradu. Iako ne možemo sa sigurnošću znati što je mislila i koliko je zaista bila velika zaljubljenica u automobile, definitivno je u svojoj ergeli imala primjerke u kojima je vožnja bila užitak i zabava.