Jedno posebno iznenađenje – Novi Porsche 935 Clubsport “Moby Dick”
U moru bezličja, generičkih modela i popunjavanja rupa unutar ponude, Porsche je iskoristio skup pod nazivom „Rennsport Reunion“, kako bi svijetu prikazao nešto stvarno posebno.
Sjećate li se kada smo prije nekoliko dana (čak dvaput) pisali o tvrtki DP Motorsport i njihovoj modernoj inkarnaciji legendarnog trkača iz Zuffenhausena s oznakom 935?
Naravno da se sjećate.
Stoga nema pretjerano puno smisla ponavljati sve hvalospjeve koje smo unutar tog teksta (tj. dva) naveli oko ovog automobila. No usprkos tome vrijedi reći jednu-jedinu stvar: takvih automobila u današnjem svijetu već odavno nema. Čak ni u svijetu utrkivanja, koji svako toliko još malo kastriraju raznorazna homologacijska i ina druga pravila. Stoga je upravo zato ovaj Porscheov projekt s jedne strane bitan i genijalan, dok s druge nažalost ipak ispada i neupotrebljivim.
A evo i zašto…
Evocirati Porsche 935 i njegovu trkaću povijest predstavlja apsolutno poželjan čin. Jer pod ta tri broja nije riječ samo o trkačem automobilu, već o jednom od onih iznimno sposobnih čudovišta čijim je nastupima na stazama obilježena cijela jedna epoha utrkivanja. 935 je jedan od globalno najuspješnijih trkaćih automobila svih vremena i kao takav stoji na tronu s BMW-om M3 (E30), Lanciom Deltom HF Integrale i Nissanovim legendarnim modelom Skyline GT-R. No to su sve komadići povijesti na koje se tek tu i tamo osvrnu proizvođači, ne bi li uspjeli prodati još pokoji primjerak modela koji s tom istom povijesti najčešće baš i nemaju neke pretjerane veze.
Srećom pa ovaj puta nije takav slučaj, jer ova moderna izvedenica 935-ice stoji u ponudi sama za sebe – i to u ultra-limitiranom izdanju.
Izvana je riječ o najnovijoj generaciji 911-ice. Dakle, baza je ista kakva je bila i u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, kada je 935 žario i palio stazama diljem svijeta. Doduše, pod pojmom „baze“ nema spomena o Carreri ili nekoj drugoj „običnoj“ verziji 911-ice, već je riječ o onoj koja podrazumijeva 911 GT2 RS. Ali to je savršeno u redu.
Prednji farovi pokriveni su u cijelosti, te su rasvjetna tijela preseljena u rupetine koje krase prednji branik. Nešto slično se događa i sa stražnje strane automobila, gdje rasvjetna tijela dobrim dijelom skrivaju ekstenzije iz kojih u maniri sedamdesetih godina prošlog stoljeća izrasta ogroman stražnji spojler. Proširenja su također neizostavan dio ovog modernog retro-trkača, a cijelu priču zaokružuju i kotači nalik onim ovećim „tanjurima“ s kojima su se felge pokrivale u nekim davnim i slavnim vremenima.
Čak je i boja zajedno s naljepnicama ovdje kako bi automobil što bolje i čišće asocirao na 935 „Moby Dick“. I to je također savršeno u redu.
Pod poklopcem motora stoji „šestak“ s dva Turbo-punjača i 3,8 litara zapremine. No za razliku od mnogih drugih „šestaka“ iz Porscheove ponude, ovaj bez ikakvih problema razvija 690 konja, što na stazi definitivno osigurava zavidan set performansi. Doduše, oko tog se dijela u Porscheu nisu izjasnili i ponudili bilo kakve brojke, ali je za pretpostaviti kako ova moderna evokacija na slavnu trkaću povijest do stotke ubrzava za nekih 2,5 sekundi i nastavlja ubrzavati daleko iznad brojke 300. Uostalom, zašto ne bismo pretpostavili takvog što, kad je za takve performanse sposoban i „obični“ 911 Turbo, dok je ovaj primjerak kudikamo lakši i aerodinamički usmjereniji.
Sva ta sila konja putem najnovije generacije 7-brzinskog PDK-mjenjačkog sklopa pogoni stražnje kotače, a kompletan automobil u smislu mase donosi tek nešto više od 1,300 kilograma. Tome naravno „kumuju“ današnji skoro svemirski materijali, te najnovija tehnologija s kojom se svi ti svemirski materijali spajaju na hrpu, tj. u sklop ove predivne retro-karoserije i šasije, ali u svemu tom skupa ipak postoji jedan „mali“ problem…
Naime, za razliku od Porschea 935 iz „onih“ vremena, ova nova izvedenica nije homologirana ni za što. Samim time ne postoji realna mogućnost upotrebe ovog automobila na stazi unutar neke organizirane klase i konkurencije, pa time ovaj Porsche zapravo podsjeća na Pagani Zondu R koja je bolovala od istog problema.
No za razliku od mnogih drugih „modernih trkača“, ovaj Porsche još od prvih faza pripreme nije patio pod bremenom pravila i regulativa koje su propisane od strane FIA-e ili neke druge organizacije koja regulira današnji auto-sport. Samim time su inženjeri i u praksi imali mogućnost proživljavanja vremena u sklopu kojih nije bilo pravila i moglo se poigravati s automobilom do mile volje. A to pak u prijevodu znači su glavni ljudi u Porscheu s vremenom nekako razvili i svojevrstan smisao za humor.
No sve to nije toliko bitno, koliko je bitna činjenica da ovaj automobil postoji i svojom pojavom istovremeno podsjeća na neka stara i slavna vremena, ali i fascinira nekim novim vjetrovima koji u Zuffenhausenu očito pušu sve jače.
Lijepo je vidjeti da se u popisu dodatne opreme nalazi tek klima-uređaj i suvozačko sjedalo. Isto tako je lijepo vidjeti da su svi senzori i pomagala u sklopu ovog automobila tek nešto što svaki današnji automobil mora imati. A najljepše od svega je to što su svi ti senzori i pomagala podložni isključivanju od strane vlasnika, čime se ovaj Porsche nakon jako dugo vremena može nazvati „vozačkim automobilom“ u punom smislu tog opisa.
Kako kaže dr. Frank-Steffen Walliser kao Porscheov potpredsjednik Motorsport-odjela, „Ovaj spektakularni automobil predstavlja rođendanski poklon od Porsche Motorsporta navijačima i fanovima diljem svijeta“ i u tome je najveća draž ovog automobila. Jer legislature, zakoni i pravilnici već desetljećima kastriraju auto-industriju, pa proizvodnja ovakvog automobila u 2018. godini predstavlja svojevrsnu iznimku koja potvrđuje pravilo.
I upravo u tome leži najljepši dio priče o ovoj modernoj reinkarnaciji 935-ice – čak i usprkos proizvodnoj seriji od 77 primjeraka, te nimalo niskoj cijeni koja prema navodima iz Porschea iznosi nekih 700,000 eura.
Ovakvih automobila u pravilu više nema. I zato nam je drago vidjeti da se Porsche s ovim projektom trznuo, te ponudio svijetu nešto stvarno vrijedno obožavanja.
Slažete li se?