Poseban Golf III – Cestovni A59 nastao je s ciljem da Volkswagen dominira u reliju!
Masa vozila je bila samo 1373 kg, a govorilo se o maksimalnoj brzini 270 km/h te ubrzanju do 100 km/h za manje od pet sekundi!
Volkswagen je imao namjeru poslati u akciju Golf III koji bi mogao pobijediti na Svjetskom prvenstvu u reliju 1994. godine u konkurenciji sa Subaru Imprezom, Toyotom Celicom, Mitsubishi Lancerom… Zbog homologacije reli automobila morao je proizvesti određeni 2500 cestovnih vozila sličnih specifikacija. Za konverziju Golfa III bio je zadužen Schmidt Motorsport, koji je pak konstruirao moćni A59. Taj je automobil, paralelno s natjecateljskom verzijom, trebao na cesti pokazati mišiće Subaru Imprezi WRX STi te Mitsubishi Lancer Evolutionu.
Regarded as Volkswagen’s take on the Mitsubishi Evo or Subaru Impreza, the Mk3 Golf A59 was one of the most unconventional concept cars to come out of Wolfsburg in the ’90s. We can’t help wondering what might have been on the WRC stages of the ’90s…. pic.twitter.com/CeP4N12umq
— Powerflex (@powerflexbushes) 29. august 2019
Nažalost, cijeli je projekt pospremljen u duboku ladicu u nekom direktorskom uredu u Wolfsburgu, a od svega je ostao jedan primjerak A59, pospremljen kao eksponat u VW-ovu muzeju u Wolfsburgu.
Što se specifikacija tiče, A59 ima dvolitreni turbobenzinski motor s 275 KS, 357 Nm okretnog momenta (pri 3500 0/min) te šeststupanjski ručni mjenjač, pogon na sva četiri kotača s varijabilnim središnjim diferencijalom.
Masa vozila je bila samo 1373 kg, a govorilo se o maksimalnoj brzini 270 km/h te ubrzanju do 100 km/h za manje od pet sekundi. Automobil je imao priliku provozati legendarni reli prvak Walter Rohrl i nazvao ga je fantastičnim.
Izvor: Revija HAK.