Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Dean Štrlek 13.02.2022

Kružni tok pravila vožnje i najčešće greške koje činimo!

Kružni tok prometa ili tzv. rotor, svima je poznato pravilo.  Promet se odvija kružno u smjeru suprotnom od kretanja kazaljke na satu. Kružni tok je označen vertikalnom prometnom signalizacijom tj. prometnim  znakom izričite naredbe: “kružni tok kretanja”, a može imati jednu ili više prometnih  traka.

rotor2

 

Kružni tokovi grade se u cilju povećanja sigurnosti prometa. Kako bi se smanjio broj mogućih točaka doticanja vozila, kod nepreglednih i nepravilnih raskrižja te je kod istih smanjen rizik od sudara  vozila i povećana je protočnost prometa.

Na ulazu u kružni tok uz navedeni prometni znak obično se postavlja  i prometni znak “nailazak na cestu sa prvenstvom prolaza”. Vozila koja ulaze u kružni tok moraju ustupiti prednost vozilima koja su već u kružnom toku, što u vidu sigurnosti podrazumijeva: pravovremeno smanjiti brzinu kretanja, po potrebi zaustaviti se i fazu uključivanja izvesti bez izazivanja opasnosti ili smetnji drugim vozilima.

Prilikom uključivanja vozila u kružni tok  vozač nema obavezu uključivanja pokazivača pravca obzirom da je smjer vožnje jasan. U kružnom toku vozila koja zadržavaju smjer ravno (kružno kretanje) i svoju prometnu traku, imaju prednost!  Detaljan pregled i slikovni prikaz možete pogledati ovdje!

Uobičajeni kružni tok sa dvije trake.
Uobičajeni kružni tok sa dvije trake.
foto: banjalukaforum.com

Izuzetno, promet može biti reguliran bez prometnog znaka “nailazak na cestu sa prvenstvom prolaza”, npr. sa svjetlosnom signalizacijom (semaforima) ili drugim prometnim znakovima te se u tim slučajevima primjenjuju opća pravila prvenstva prolaska, a u skladu sa postavljenom signalizacijom.

Kada se približavate raskrižju sa kružnim tokom, neophodno je da:

  • na vrijeme uočite znakove za vođenje prometa ispred kružnog toka
  • planirate svoju vožnju i donesete odluku o kretanju prema vašem odredištu (na kojem dijelu kružnog toka ćete se isključiti)
  • izaberete odgovarajuću prometnu traku, a po potrebi prestrojite se pravovremeno i sigurno (provjerite ostatak prometa putem vozačkih ogledala/“mrtvog kuta“, u odgovarajućem trenutku uključite pokazivač smjera)
  • prilagoditi brzinu kretanja te ustupiti prvenstvo prolaza vozilima koja se kreću kružnim tokom (ako u raskrižju ne vrijedi pravilo desnoga ili pak prometnom signalizacijom nije na drugi način reguliran promet).
  • Kod isključivanja vozila iz kružnog toka potrebno je pratiti uvjete u prometu oko vašeg vozila, pravovremeno uključiti desni pokazivač smjera kretanja te obratite pozornost na opasnost od ometanja smjerova vožnje.

    U slučaju više traka unutar kružnog toka, a isključujete se iz lijeve prometne trake u kružnom toku, posebno treba obratiti pozornost na vozila u desnoj jer ista mogu nastaviti vožnju u kružnom toku.

    Spomenuto  prestrojavanje izvesti samo ako ste sigurni da vozila iz desne prometne trake skreću desno. Ako gustoća prometa ne dozvoljava isključenje, ne isključujte se, provezite još jedan krug i obavite radnju sigurno u slijedećem pokušaju. Kod isključivanja iz kružnog toka prometa treba ustupiti prednost prolaska pješacima i biciklistima koji prelaze izlaznu cestu (npr. sastavni dio kružnog toka su biciklistički i pješački prijelaz), stoga zaboravite naglo kočenje.

    NAJČEŠĆI SUDARI U KRUŽNOM TOKU

    1. Sudar na ulazu u kružni tok

    Najčešći prometni prekršaji događaju se prije samog ulaska vozila u kružni tok kretanja. Osoba koja ulazi u kružni tok provjerava lijevu stranu prometa, kreće, ali ponekad naglo zaustavlja vozilo jer nije sigurna u nesmetan ulazak i moguće oduzimanje prednosti prolaska vozila koje se već nalazi u kružnom toku. Naglo kočenje izaziva nalet vozila koje dolazi iza jer je osoba iz dolazećeg vozila već pripremna za ulazak u kružni tok, a pogled i pažnja usmjereni ulijevo. Stoga oprez i prvenstveno gledajte ispred sebe prije zaustavljanja svog vozila! Dodatne primjere i savjete možete pogledati ovdje!

    Možda ipak nije toliko komplicirano, ali oprez je uvijek potreban.
    Možda ipak nije toliko komplicirano, ali oprez je uvijek potreban.
    foto: policyreview.tv

    2. Sudar zbog loše procjene

    Prilikom ulaska u kružni tok morate dobro procijeniti brzinu vozila u kružnom toku, njihov položaj u traci, mogućnosti vašeg vozila i vaše vozačke vještine.
    Savjet: Ulazite u kružni tok i dalje prateći položaj i brzinu vozila koja su u dolasku!

    3. Sudar zbog nepoznavanja prometnih propisa i sigurnosnih pravila

    Vozila koja zadržavaju smjer i svoju prometnu traku, imaju prednost. Vozila koja su u srednjoj traci i izlaze iz kružnog toka, vozače može zbuniti. Uvažavaju mišljenje da zbog isprekidane trake  prema izlazu mogu izaći s prednošću prolaska. No dakako, u krivu su!

    Savjet: Obrnuta situacija od prethodno navedene – ako ste u desnoj prometnoj traci i nastavljate ravno (ravno znači nastaviti kružiti kružnim tokom), pazite na vozila u srednjoj prometnoj traci! Pratite svoju traku i budite koncentrirani na izlaske, ali i druga vozila unutar kružnog toka. Pogledajte video!

    Podijeli s frendovima!

    Dean Štrlek
    Dean Štrlek
    Automobilistički entuzijast, od ranih dana prati informacije iz svijeta automobilske industrije, a primarno izdvaja dizajn.
    Pročitaj moje druge članke

    *Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


    Najčitanije

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

    Piše: Davor Kindy

    AKVAPLANING: Znate li što trebate učiniti ako vam automobil “zapliva” na kiši!?

    Piše: Niko Poznat

    Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će izgledati automobili budućnosti – Ovo su rezultati!

    Piše: Monika Matak

    Grobnik Track Day – Bilo mi je prvi put…

    ADRIATIC Osiguranje

    Najnovije vijesti

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Auto gume imaju rok trajanja čak i kada se ne koriste

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Je li Hyundai stvorio konceptni automobil koji svi možemo obožavati?

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Top 10: Najčudniji Rally automobili svih vremena

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Croatian Drift Challenge Rd.1 2023 – Brdek i doline

    Piše: Ivan IGloo Gluhak

    Ma kakav Stelvio – ovo je „Cuore Sportivo“

    Piše: Niko Poznat

    Istraživanje dokazuje: Za volanom muškarci su opasniji od žena!


    • Oglašavanje
    • Uvjeti korištenja
    • Kontakt
    • Cookie policy
    Automobili.hr © 2023. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana