Najava i nagradna igra: Drive In Kultura
Američki način života možemo prepoznati kroz dvije industrije: industriju automobila i industriju pokretnih slika odnosno filmsku. Prvo poznato drive-in kino pokrenuto je 1933.godine u New Jerseyu. Ulaz je naplaćivan samo 25 centi po automobilu, a dodatnih 25 po osobi. Program se mijenjao dvaput tjedno i već u drugom tjednu postojanja počela je prodaja pića i hrane. I to je početak (i) ove priče…

Zašto su drive-in kina bila toliko popularna pedesetih godina prošlog stoljeća?
Moglo se komentirati film i pričati bez ometanja pojedinaca koji žele potpunu tišinu u kino dvoranama. Pušači su u to vrijeme mogli uživati u svom poroku bez da smetaju drugima. Obitelji su s druge strane zajedno s djecom mogle uživati bez obzira koliko su dotična djeca bila bučna. Mladima je to bio idealan prostor za neometanu romantiku, nekad i više od toga – savjete za to smo već podijelili.
Na neki način drive-in kina su automobile transformirali, bar nakratko, u privatni filmski kutak. I to prema individualnom guštu.
U posljednje je vrijeme pojam “izlaska” stavljen na sam rub poželjnog. Zbog toga u današnje vrijeme pate i ostala neopterećena druženja. A inače barem sporadično prisutni automobilski događaji danas su gotovo nepostojeći.
I s tom je idejom u svibnju 2020.godine održan prvi događaj pod nazivom “Drive In Kultura”. A ovih ćemo dana moći vidjeti i drugo izdanje koje počinje 14. i traje do 16.svibnja s filmsko-glazbenim sadržajem.
Ideju, organizaciju i realizaciju cijelog projekta provodi SABMARINE.
A o čemu se točno radi objasnila nam je Sabrina Herak Smoković.

Kako je nastao i počeo s radom SABMARINE?
SABMARINE je produkcijska kuća koju vode– Sabrina Herak Smoković i Marin Leo Janković. Imaginarno postoji već pet godina kada smo po klubovima radili kao DJ-i. Na završnoj smo godini Akademije dramske umjetnosti brend odlučili pretvoriti u stvarnost, a s ozbiljnijim radom započeli smo prije godinu dana kada se održalo i prvo izdanje Drive in kulture. Sada SABMARINE slovi pod sloganom „Produkcija za sve.“ jer pokrivamo sva područja – stvaramo filmove i plesne predstave, reklame i evente, izrađujemo web stranice i kampanje.

Koja je ideja bila iza prvog izdanja Drive in kulture?
Prvo prošlogodišnje izdanje Drive in kulture nastalo je kao odgovor na situaciju pri kojoj je kulturna scena ostala izrazito oštećena uslijed pandemije i potresa, ali i zbog zasićenja streaming servisima i online životnim navikama.
Nismo se mogli pomiriti s jednoličnom svakodnevicom pri kojoj moramo biti zaključani u svoja četiri zida.
Znali smo da je drive-in upravo ono što ljudima treba i osovili smo cijeli projekt na noge u tri tjedna, s tisuću poziva u danu.
Objavili smo event na Facebooku i dogodilo se čudo zbog kojeg smo se uhvatili za glavu – u samo 24 sata skupili smo više od 3.000 zainteresiranih.
Podrška koju smo dobili pomogla nam je da događaj zaista i napravimo usprkos brojnim restrikcijama. Pomogli smo studentima Sveučilišta u Zagrebu donacijom od 10.000 kuna i organizirali smo čak i prve drive-in koncerte u Hrvatskoj.
Ove godine, Drive in kultura usprkos i dalje aktualnim mjerama, osim u Zagreb uparkirat će se i u Pulu i Osijek.

Budući da je drive-in kino ipak u američkom stilu jesu vam zapeli neki posebni automobili za oko koji su se tamo našli?
Najviše volimo vidjeti kabriolete, to nas onda zaista vraća u 50-e. No najbolji auto je ipak naš – bijeli oldtimer Audi kabrio iz ’68. koji će se od 14. do 16. svibnja voziti parkiralištem Hale V iza Tehničkog muzeja i na tri nas sata odvesti u neki novi svijet.
Kako birate filmove i umjetnike koji su uključeni u event?
Drive in kultura za cilj ima distribuciju recentnih hrvatskih i europskih nezavisnih filmova i posjetiteljima donosimo najbolje od najboljih.
Ove godine su na programu film intrigantnog naslova „Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa“ koji je uvršten na listu kandidata za Oscara, zatim „Tereza 37“, pobjednički film prošlogodišnjeg Pula Film Festivala koji će na Drive in kulturi doživjeti zagrebačku pretpremijeru te film „Mare“ koji je naše simpatije prisvojio konavoskom domaćicom koja je zasićena svojom predvidljivom svakodnevicom.

Što Drive In Kultura donosi osim filmova?
Publiku očekuje i glazbeni program uz sjajne glazbenike – Idu Prester, Jana Kinčla i Pepi Jogardea. Imamo i VJ-ing koji kreira već renomirani dizajner rasvjete Ivan Lušičić Liik.
Drive in kulturu smo s razlogom prozvali doživljajem, a ne događajem s obzirom na to da posjetiteljima uz kratkometražni film, dugometražni film i glazbeni program donosimo neočekivanu poslasticu – voditeljice Ivu Kraljević i Josipu Anković koje u svom Audiju iz ’68. ugošćuju ekipu iz filmova.
Cjelokupnu je režiju svakoga dana kreirala naša mlada redateljica Arija Rizvić.

Da ne bi ostali samo na razgovoru, za sve naše čitatelje pripremili smo darivanje ulaznicama za Drive In Kulturu na našem službenom Instagram profilu.
Za sve one koji žele saznati nešto više pogledajte aftermovie prošlogodišnjeg izdanja Drive In Kulture i pročitajte preostale informacije na službenoj web stranici.
