10 nepoznanica koje bi svaki entuzijast o automobilima morao znati!

Automobilistički entuzijasti ponosno čuvaju znanje o čudnim i nepoznatim činjenicama vezanim za automobilizam, a koje drugi “auto-znalci” ne znaju. Na vrh svog poznavanja, ovdje donosimo još 10 nepoznanica tj. činjenica zbog kojih ćete izgledati kao hodajuća enciklopedija za automobile!

1. Toyota MR2 – prednji pogon  na “stražnji pogon

Mnogi od nas prepoznaju i obožavaju prvu generaciju Toyote MR2, kao briljantan coupe na stražnji pogon, koji dan danas nasmijava mnoge entuzijaste. Znate li zašto? Ako niste upoznati, stražnja osovina preuzeta je sa prednjeg pogona Corolle E80. Stoga ako uputite pogled na stražnju osovinu, vidjet ćete još uvijek sponu za upravljač koji na prvim generacijama prkosi pogonu i vremenu. MR2 je vjerojatno jedini doslovni slučaj prednjeg pogona na stražnji pogon.

2. MX-5 s motorom u sredini?

Mazda MX-5 je najprodavaniji i najpoznatiji roadster u povijesti. No, MX-5 izvorno nije planirao koristiti motor u prednjem dijelu, sa stražnjim pogonom. Raniji koncepti MX-5 otkrivaju srednje postavljen motor sa stražnjim pa čak i prednjim pogonom. Srećom FR(motor naprijed, pogon straga) je ipak opravdao pa je to i dalje ostao temeljni element dizajna MX-5 do danas.

3. Jaguar XJS s motorom u sredini?

Jaguar XJS prvi je krenuo sa središnje postavljenim motorom prije odluke da se motor postavi u prednji dio automobila. Postoje vidljivi znakovi na prvim serijama koji odjekuju o podrijetlu središnje postavljenog motora. Iako rijedak na cesti, pokoji model može otkriti držače središnjeg poklopca motora.

McLaren P1 GTR
McLaren P1 GTR

4. McLaren P1 GTR presnažan za sigurnosni kavez

Svi moderni trkaći automobili opremljeni su kavezima kako bi prilikom prevrtanja vozač ostao unutar kabine. Svi osim jednoga… McLaren P1 GTR nema kavez predviđen za prevrtanje jer serijski ima ugrađeno MonoCage podvozje od ugljičnih vlakana, stoga toliko ojačana šasija udovoljava standardima FIA-e za GT vozila. Kao rezultat, P1 GTR ima više prostora unutar samog vozila, i lakši put za izlazak vozača iz karoserije.

Tvr_wallpapers_175

5. TVR nosi “egzotično” ime?

TVR je poznat po tome što je egzotičan, čudan, opasan i što ne sadrži zračne jastuke. Ime brenda tako je sve, samo ne egzotično. TVR zapravo znači Trevor. Trevor Wilkinson je osnivač TVR i tvrtku je nazvao, naravno, po sebi. Odjednom zvuči manje kul?!

6. Prvi Wankel motori

Razmislite o rotacijskom motoru i prvi automobil koji će vam doći na pamet jest Mazda RX. Ali to nije jedini automobil koji je uveo ovakav motor. Prvi takav primjerak bio je NSU Spider. Mercedes Benz također je svoj prvi koncept C111 opremio takvim motorom, ali takvi pokušaji ubrzo su bili zamijenjeni dizel motorima. Čak i Rolls-Royce ima takav pokušaj, sa dizelskim motorom na dvije razine.

F1 ispušni sistem
F1 ispušni sistem

7. Legura iz nuklearke koristi se u F1 i Nascar-u

Jeste li znali da F1 i Nascar ispušni sustavi (kao i neki turbo punjači) koriste autentičnu super leguru od nikla i kroma, poznatiju kao Inconel legura. Ukratko, iznimno izdržljiva legura otporna na toplinu, koroziju koja se često koristi u mnogim visoko zahtjevnim projektima poput lopatica turbo mlaznih motora, pregrade unutar oružja prigušivača, čak i na unutarnjim stjenkama nuklearnih reaktora. Ovaj materijal možete naći i na turbo sustavu kod Mazde RX7.

Skrivene "poruke" u automobilima
Skrivene “poruke” u automobilima

8. Pronađite skriveni znak u vašem automobilu

Poznavatelji video igrica sigurno su upoznati sa terminom „Uskršnje jaje“, kada se odnosi na nešto skriveno u scenama video igara. Ali ovaj termin nećete pronaći jedino kod video igara, Opel već dugo vremena postavlja svoja „Uskršnja jaja“ unutar svojih modela u obliku malog morskog psa. Mogu se pronaći na svim mogućim mjestima; na motoru Corse 2004., tri komada skrivena unutar Zafire, i tri komada unutar novog Adama. Naravno, morat ćete se potruditi sami jer vam oni neće pokazati.

BMW s bacačem plamena
BMW s bacačem plamena

9. Automobili s bacačem plamena

Pomisao da vam je auto ukraden preko noći sigurno budi sve negativne konotacije i razmišljanja, no krađa automobila kada ste vi u njemu, potpuno je druga dimenzija. Jedan od gorućih problema u Južnoj Africi. Zlu ne trebalo, no ipak rješenje postoji. Opremite svoj automobil sa bacačem plamena. Da dobro ste pročitali, u slučaju krađe, vozač pritisne prekidač ugrađen pored papučice gasa, koji baca plamen direktno na napadača. Cilj je iznenađenje i oslijepit negativca. Navodno postavljeni bacači neće oštetit boju na vašem automobilu, što je dobar bonus.

Aston Martin DB4 GT
Aston Martin DB4 GT

10. Najčudnija i najzanimljivija informacija o automobilima

I za kraj jedno jako zanimljivo pitanje postavljeno na forumu Reddit, a glasi: Ako najbrže vozilo proizvedeno svake godine postavimo na beskonačno ravnu stazu, upravo na prvi dan u godini u kojoj je proizvedeno i ostavimo u svojoj najvišoj brzini na neodređeno vrijeme, koji bi automobil danas bio u vodstvu?

Rezultati su dakako zanimljivi, a na prvom bi se mjestu našao Aston Martin DB4 GT iz 1959., koji bi do sada prošao 117 milijuna kilometara, odmah iza njega došao bi Mercedes Benz 300SL sa 116 milijuna kilometara.

Pogledajte niže cijeli popis u miljama, pomnoženo sa 1,6 dobit ćete iznos u km.

Untitled

 

Postoji li još čudnih i nepoznatih činjenica koje biste mogli dodati na ovaj popis?