ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Najgori vozači voze njemačke automobile!
Pod „najgorim“ vozačima podrazumijevaju se i oni prepotentni tikvani koji voze slalome, parkiraju kao da su sami na svijetu, te oni kojima zakon o prometu ne znači ama baš ništa. Ali definicija je zapravo ispravna. A kao rezultat imamo njemačke automobile i njihove vozače koji prema statistikama slove kao najgori.
Prije svega vrijedi napomenuti jednu jedinu stvar: ovi statistički podaci nisu prikupljeni u našim krajevima, jer do takvih informacija zbog nerada i nebrige pojedinih institucija, kao i svojevrsnog marketinga i ovisnosti politike o svijetu automobila (i obrnuto) u Hrvata jednostavno nije moguće doći.
Ako se pita medije posvećene svijetu automobila, a i šire, kod nas su svi automobili super. Svi su vozači fenomenalni i prometna situacija je idilična – osim kada nekom od dotičnih medija padne prodaja ili posjeta, pa zatreba neki senzacionalistički naslov koji kaže drugačije.
Tada najčešće imamo „vozače BMW-a“, „pijanu mladež“ i slične generalizacije. Ali izuzev toga bi se na prvi pogled reklo kako su Hrvati najbolji i najkulturniji vozači na svijetu.
Uglavnom, kako kod nas ništa nije realno i otvoreno za javnost, statistiku smo morali povući iz Velike Britanije, odnosno točnije sa stranica GoCompare Car Insurance. Odnosno jedne od najvećih baza za auto-osiguranje na prostoru Velike Britanije, te nekolicine tamošnjih medija koji su se odlučili pozabaviti ovom temom.
Prema provedenoj studiji, najveća je vjerojatnost da će vozači BMW-ovog modela 420d dobiti nekakvu kaznu ili sudjelovati u nekakvoj prometnoj nesreći. Iako su vozači BMW-a na vrhu ovog nesretnog popisa, oni koji posjeduju modele iz ostatka „premium“ segmenta s rodovnikom iz Njemačke stoje tek pedljima daleko od njih. I pri tome naravno podrazumijevamo Mercedes-Benz i Audi.
Uglavnom, ovako to izgleda u brojkama i postocima:
01. BMW 420d (17,1%)
02. Audi A5 (15,5%)
03. Mercedes-Benz C220 (14,8%)
04. Mercedes-Benz E220 (14,8%)
05. Jaguar XF (14,3%)
06. Mercedes-Benz CLA (14,3%)
07. Mercedes-Benz GLC (14,0%)
08. Audi Q7 (13,8%)
09. Land Rover Range Rover (13,8%)
10. Mercedes-Benz CLS (13,5%).
Kada je riječ o potraživanjima od osiguravajućih kuća, brojevi govore nešto drugačiju priču. Ali bitna odstupanja zapravo i ne postoje, jer BMW 420d sa svojih 21,3% i dalje stoji kao glavni krivac.
Zatim slijede Mercedes-Benz E220 i GLC 19,3% s 19,3%, Audi A5 s 19,1%, Audi Q5 s 18,7%, te Mercedes-Benz C220 s 18,6%, Mercedes-Benz GLA s 18,3%, Jaguar XF s 18,2% i Audi A1 s 18,2%.
A začelje ove nesretne liste zaokružuje Škoda Superb s 18,1% ukupnih potraživanja od osiguravajućih kuća. Dakle, “Škoda: Simply Clever” doista ispada jednim od najrealnijih marketinških slogana u svijetu automobila.
Gospodin Matt Oliver kao glasnogovornik tvrtke GoCompare Car Insurance kaže ovako:
„Iako zapravo i nije neko iznenađenje da luksuzni automobili s većom snagom motora predstavljaju marku izbora za neke od najopasnijih vozača na cesti, to ne vrijedi za sve vlasnike modela ovih proizvođača“.
I to je živa istina čak i u našim krajevima.
„Ono što više zabrinjava jest veliki broj ovih automobila na cesti upravo sada, gdje se ove statistike i dalje upotpunjavaju. Jer prema podacima društva proizvođača motornih vozila i trgovaca (SMMT), BMW, Mercedes-Benz i Audi suvereno stoje među prvih deset najpopularnijih marki u 2021. godini“.
Dakle, isto kao i kod nas.
Na suprotnoj strani ovog popisa, tj. kao automobili za čijim volanom su najmanje šanse za prometni prekršaj ili kaznu stoje Vauxhall (Opel) Agila s 4,1%. Zatim su tu Hyundai i10 s 4,3%, Nissan Micra 4,4%, i Kia Picanto.
Istim se lovorikama mogu okititi i Hyundai Getz s 4,5%, Suzuki Alto s 4,6%. %, Ford Ka s 4,6%, Škoda Citigo s 4,7% i Honda Jazz s 4,8%.
A kao prvi od „posljednjih“ stoji Fiat s modelom Panda i 4,9% vlasnika koji bi se prije ili kasnije mogli suočiti s nekom kaznom za prometni prekršaj.
A što se tiče potraživanja od strane osiguravajućih kuća, odnosno prometnih nesreća, popis te druge strane medalje izgleda ovako:
01. Vauxhall (Opel) Agila – 10,3%
02. Nissan Micra – 10,3%
03. Citroen Xsara – 10,1%
04. Ford Ka – 10,0%
05. Peugeot 307 – 9,9%
06. Fiat Punto – 9,6%
07. Nissan Almera – 9,2%
08. Citroen C2 – 9,0%
09. Hyundai Getz – 9,0%
10. Peugeot 206 – 8,6%
Naravno se u cijeloj priči treba osvrnuti na broj prodanih primjeraka svakog pojedinog modela, ali statistike i dalje ne lažu. I zato su vlasnici Opelovog modela Agila na prostoru Velike Britanije apsolutno najsigurniji i najmanje konfliktni vozači.
Kod nas tome baš i nije tako, ali činjenično stanje na globalnom planu i dalje navodi vlasnike BMW-a, Audija i Mercedesa kao najgore, najbezobraznije i najveće ego-manijake. I za to u našim krajevima statistika čak i nije potrebna, jer je dovoljno samo svratiti na cestu i sve postaje jasno vidljivo.
Takvih smo se u stanju nagledati na dnevnoj bazi i svjedočiti prekršajima poput natjeravanja, slaloma i amnezije kad je u pitanju korištenje žmigavaca. Takvi najčešće parkiraju kao da su sami u svemiru, te neovisno o uvjetima na cesti i oko nje divljaju, jure i nabijaju se na dupe svima oko sebe.
I što je najgore, rijetko bivaju kažnjeni.
No to je već jedna sasvim druga priča…