Želite li gume spajati na Internet?
Ne, ozbiljno… Želite li gume spajati na Internet?
Ako je odgovor “DA”, rješenje donosi Pirelli.
Mogućnosti bežičnog povezivanja šire se u automobilskoj industriji poput metastaza unutar organizma zahvaćenog tumorom.
Povezivanje automobila s mobilnim telefonom postalo je svakodnevnom pojavom. Ili bi barem tome moglo biti tako kada bi se ljudi samo malo potrudili spojiti svoje pametne telefone s automobilima, umjesto s vlastitim rukama za vrijeme vožnje.
Uglavnom, unutar današnjeg je automobila moguće slušati omiljenu listu hitova Turbo-Folka, te istovremeno tipkati statuse na „Fejsiću“ tijekom vožnje prema „Megiću“ do kojeg nas vodi navigacijski sustav.
A to je za mnoge ogroman plus.
Pogotovo ako je riječ o ljudima kojima ovakve rute uz takve navike predstavljaju nešto što se radi na dnevnoj bazi.
Bežično povezivanje automobila ima i pokoju vrlo interesantnu stranu. Pogotovo ako se radi o nekom čovjeku koji svoj automobil sa svim mogućim i nemogućim parametrima voli podešavati iz dana u dan i sva ta podešavanja raditi tijekom vožnje.
A svi znamo barem jednog takvog lika.
Takvima je bitno vidjeti i podesiti postavke temperature i pritiska ulja. Bitno im je u stvarnom vremenu vidjeti kako se ponaša temperatura koju mjeri senzor protoka zraka. Takvi pripadnici vozačkog svemira isto tako vole provjeravati i tlak u gumama, pa će ova vijest zasigurno razveseliti sve one koji se tako ponašaju i tako funkcioniraju.
Jer Pirelli sa svojom idejom donosi dašak statistike i u obliku ovih guma kreće u domenu gatara.
Naime, ako tijekom vožnje naletite na neku rupu, najčešće samo opsujete i produžite dalje. Ako vas pak tijekom vožnje zadesi neka lokva ili nešto u tom stilu, akvaplaning odradi svoje i nastavljate svoj put.
No ova Pirellijeva gumena umotvorina sve te stvari i situacije bilježi zajedno s podacima o pritisku, tarnoj podlozi i ostalim komponentama prosječne gume, a onda te podatke dijeli s ostalim sudionicima u prometu, kako bi se na njih pripremili na vrijeme.
Ova kibernetička guma u sebi sadrži disk veličine prosječne kovanice. U tom se disku nalaze senzor, procesor i komunikacijska elektronika koja podržava 5G-mrežu uspomoć koje sama guma komunicira s centralnom jedinicom automobila (odnosno ECU-om) i podatke prenosi ostatku cestovne populacije putem servera i GPS-a.
Prva testiranja odrađena su na stazi. I tijekom tih je testiranja Pirelli koristeći Audi A8 i Q8 itekako dobro postavio parametre i posložio stvari na svoje mjesto. Doduše, oba su automobila na stazi imala Pirelli P-Zero Trofeo gume, odnosno super-ljepljivi set guma namijenjen Track-day natjecanjima i utrkivanju. Ali nakon izvršenih testiranja je u planu i „obične“ cestovne gume oplemeniti s ovim sustavom i time pridonijeti sveopćoj sigurnosti u prometu.
A to je u svakom slučaju jedan veliki plus čak i za one kojima moderna tehnologija ovakvog tipa ide na jetra.
Trenutno je Pirelli s ovim internetskim gumama prisutan u sklopu transportne i logističke industrije. I to prije svega u smislu olakšavanja posla i smanjenja utrošenog vremena za mehaničare koji rade na kamionima.
Dotični uz vizualnu i tehničku inspekciju unutar radnog vremena provjeravaju i tlak u gumama, pa im je implementacija ovih „guma budućnosti“ itekako u stanju olakšati posao.
Jer umjesto šetanja oko 12, 16 ili 18 kotača trebaju jednostavno pogledati na zaslon prijenosnog računala i vidjeti koja je guma u redu, a koja je pak zrela za dopunjavanje zrakom.
Uglavnom, nekome će se to učiniti glupim, smiješnim i nepotrebnim, ali s obzirom na često aljkave i traljave inspekcije guma na kamionima i osobnim automobilima, nekako se čini da cijela ova priča itekako ima smisla.
A u kojem će obimu zaživjeti na tržištu, tek treba vidjeti.