Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Ivan IGloo Gluhak 01.04.2021

Želite li gume spajati na Internet?

Ne, ozbiljno… Želite li gume spajati na Internet?
Ako je odgovor “DA”, rješenje donosi Pirelli.

Mogućnosti bežičnog povezivanja šire se u automobilskoj industriji poput metastaza unutar organizma zahvaćenog tumorom.
Povezivanje automobila s mobilnim telefonom postalo je svakodnevnom pojavom. Ili bi barem tome moglo biti tako kada bi se ljudi samo malo potrudili spojiti svoje pametne telefone s automobilima, umjesto s vlastitim rukama za vrijeme vožnje.

Uglavnom, unutar današnjeg je automobila moguće slušati omiljenu listu hitova Turbo-Folka, te istovremeno tipkati statuse na „Fejsiću“ tijekom vožnje prema „Megiću“ do kojeg nas vodi navigacijski sustav.
A to je za mnoge ogroman plus.

Pogotovo ako je riječ o ljudima kojima ovakve rute uz takve navike predstavljaju nešto što se radi na dnevnoj bazi.

Pirelli P-Zero Trofeo (ilustracija)
foto: Pirelli

Bežično povezivanje automobila ima i pokoju vrlo interesantnu stranu. Pogotovo ako se radi o nekom čovjeku koji svoj automobil sa svim mogućim i nemogućim parametrima voli podešavati iz dana u dan i sva ta podešavanja raditi tijekom vožnje.
A svi znamo barem jednog takvog lika.

Takvima je bitno vidjeti i podesiti postavke temperature i pritiska ulja. Bitno im je u stvarnom vremenu vidjeti kako se ponaša temperatura koju mjeri senzor protoka zraka. Takvi pripadnici vozačkog svemira isto tako vole provjeravati i tlak u gumama, pa će ova vijest zasigurno razveseliti sve one koji se tako ponašaju i tako funkcioniraju.
Jer Pirelli sa svojom idejom donosi dašak statistike i u obliku ovih guma kreće u domenu gatara.

Kako je to sve zamišljeno…
foto: Pirelli

Naime, ako tijekom vožnje naletite na neku rupu, najčešće samo opsujete i produžite dalje. Ako vas pak tijekom vožnje zadesi neka lokva ili nešto u tom stilu, akvaplaning odradi svoje i nastavljate svoj put.
No ova Pirellijeva gumena umotvorina sve te stvari i situacije bilježi zajedno s podacima o pritisku, tarnoj podlozi i ostalim komponentama prosječne gume, a onda te podatke dijeli s ostalim sudionicima u prometu, kako bi se na njih pripremili na vrijeme.

Ova kibernetička guma u sebi sadrži disk veličine prosječne kovanice. U tom se disku nalaze senzor, procesor i komunikacijska elektronika koja podržava 5G-mrežu uspomoć koje sama guma komunicira s centralnom jedinicom automobila (odnosno ECU-om) i podatke prenosi ostatku cestovne populacije putem servera i GPS-a.

Prva testiranja odrađena su na stazi. I tijekom tih je testiranja Pirelli koristeći Audi A8 i Q8 itekako dobro postavio parametre i posložio stvari na svoje mjesto. Doduše, oba su automobila na stazi imala Pirelli P-Zero Trofeo gume, odnosno super-ljepljivi set guma namijenjen Track-day natjecanjima i utrkivanju. Ali nakon izvršenih testiranja je u planu i „obične“ cestovne gume oplemeniti s ovim sustavom i time pridonijeti sveopćoj sigurnosti u prometu.

A to je u svakom slučaju jedan veliki plus čak i za one kojima moderna tehnologija ovakvog tipa ide na jetra.

Kako sve to funkcionira…
foto: Pirelli

Trenutno je Pirelli s ovim internetskim gumama prisutan u sklopu transportne i logističke industrije. I to prije svega u smislu olakšavanja posla i smanjenja utrošenog vremena za mehaničare koji rade na kamionima.
Dotični uz vizualnu i tehničku inspekciju unutar radnog vremena provjeravaju i tlak u gumama, pa im je implementacija ovih „guma budućnosti“ itekako u stanju olakšati posao.
Jer umjesto šetanja oko 12, 16 ili 18 kotača trebaju jednostavno pogledati na zaslon prijenosnog računala i vidjeti koja je guma u redu, a koja je pak zrela za dopunjavanje zrakom.

Uglavnom, nekome će se to učiniti glupim, smiješnim i nepotrebnim, ali s obzirom na često aljkave i traljave inspekcije guma na kamionima i osobnim automobilima, nekako se čini da cijela ova priča itekako ima smisla.

A u kojem će obimu zaživjeti na tržištu, tek treba vidjeti.

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Niko Poznat

10 stvari o kojima treba voditi računa u vožnji – Škola sigurne vožnje

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ford – 10 stvari koje (vjerojatno) niste znali

Piše: Macho.hr

25 zanimljivih činjenica o automobilima koje sigurno niste znali!

Piše: Mislav Trusić

SAVJETNIK: Evo kako i zašto biste trebali prati motor svog automobila!

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Trikovi kako se zauvijek riješiti zamagljenih prozora u autu!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Volkswagen Golf kao Kylo Ren u negativu

Piše: Niko Poznat

Počinje najveći sportski događaj u hrvatskoj povijesti

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kad bi automobili slijedili mobitele iz devedesetih…

Piše: Quattroroute.hr

Uzbudljiva utrka u Imoli: Verstappen pokazao zube Hamiltonu i nadmoćno ga pobijedio

Piše: Ivan IGloo Gluhak

VIDEO: Dogodovštine vozača kamiona. Imate loš dan? Uvijek može biti i gori…


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2021. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana