Piše 10.02.2018

Volkswagen Corrado slavi 30 godina

Da…već je toliko vremena prošlo…

Volkswagen Corrado - trideset godina ikone.
Volkswagen Corrado – trideset godina ikone.
foto: Volkswagen

Iako će se sektaši itekako buniti oko ove rečenice, realno gledano, u usporedbi s nekim drugim „mainstream“ proizvođačima automobila, Volkswagen početkom devedesetih nije proizvodio ništa posebno. Da, Golf „dvojka“ je i dalje bio aktualan model i u svojoj je GTI-verziji mamio poglede zaljubljenika u kombinaciju brzine, praktičnosti i trajnosti. Isto tako je u sklopu proizvodnog opusa postojao i vječno siv VW Passat. Polo je također bilježio uspjehe u prodaji, pa je i ta kategorija imala svog respektabilnog predstavnika iz Wolfsburga, a onda je tu i u tom momentu već vremenom pregaženi Scirocco za koji je Volkswagen u pravilu tražio zamjenu.

Uglavnom, negdje sredinom 1988. godine se ta zamjena i pojavila na tržištu…

Corradov stariji brat Scirocco.
Corradov stariji brat Scirocco.
foto: Volkswagen

Kada je 1988. godina stigla, koncept je ulazio u posljednje faze razrade, te je već iste godine na scenu stupio novi Volkswagenov kompaktni coupé sportskih aspiracija. Dotični je nazvan Corrado, a ostalo je povijest.

Linije i dan-danas djeluju moderno.
Linije i dan-danas djeluju moderno.
foto: Volkswagen

Sklopljen u kolaboraciji s legendarnim Karmannom u sklopu proizvodnog pogona te tvrtke u Osnabrücku, Corrado je praktički istog momenta po izlasku na tržište postao traženom robom. Iako su dizajn inicijalno trebali odraditi Talijani, ovaj je automobil njemačkog pera djelo, te ga potpisuje g. Herbert Schäfer – čovjek koji je više od dvadeset godina u Volkswagenu imao ulogu prvog čovjeka odjela dizajna. To u prijevodu znači da je i VW Scirocco izašao s njegovim potpisom, pa stoga ne čudi da Corrado kao nasljednik tog legendarnog VW-ovog coupéa itekako vuče poveznice od svog starijeg brata. No zanimljivost vezana uz ovaj dio obiteljskog stablo stoji u tome što Corrado zapravo nije zamijenio Scirocco, već se djed nastavio proizvoditi još pune tri godine. Stoga je Corrado zapravo na scenu stupio kao svojevrsna kombinacija Scirocca i Golfa, pa su prodajni rezultati u početku bili itekako upitni.

…ali ne zadugo…

Interijer je za ono vrijeme bio sasvim u redu.
Interijer je za ono vrijeme bio sasvim u redu.
foto: Volkswagen

Naime, Volkswagen je tijekom samo nekoliko godina proizveo tek nešto manje od 100,000 primjeraka ovog zanimljivog automobila. Time je Corrado zapravo u jako kratkom vremenu postao jednom od Volkswagenovih najvećih uspješnica. Dijelom su razlozi ležali u iznimnoj dopadljivosti ovog automobila, dok s one je s one druge Corrado i na cesti ispadao iznimno sposobnim automobilom koji je vozaču itekako uspijevao na lice izmamiti osmijeh tijekom natjeravanja po cesti. Pri tome Corrado nije bio pretjerano brz, ali u tome niti nije bila poanta. Ovo je bio automobil za entuzijaste kojima bankovni računi nisu bili krcati novcima, te koji su u jednom automobilu morali zadovoljiti formu, funkciju i performanse. Stoga je Corrado prvenstveno bio lijep i dinamičan, ali i praktičan do samih limita ovog tipa karoserije. Samim time je već u prvoj godini proizvodnje itekako traženo nekoliko primjeraka više nego je Volkswagen pomišljao proizvoditi, a time su se otvorila i vrata za daljnju razradu modela.

VR6 je izgledao manje-više isto kao i "obični" Corrado.
VR6 je izgledao manje-više isto kao i “obični” Corrado.
foto: Volkswagen

Tadašnja A2 platforma na kojoj je Corrado baziran osiguravala je savršen balans između tvrdoće i udobnosti, pa Corrado nije patio zbog rupa na gradskim prometnicama. S druge je pak strane na otvorenoj cesti ispao uvjerljivijim od mnogih drugih automobila u kompaktnoj klasi.

Iako je Volkswagen od samog početka imao u planu stvoriti savršen kompromis između kompakta i coupéa, prvi primjerci u smislu snage motora na papiru nisu baš zvučali uvjerljivo. Motor s četiri cilindra i 16 ventila, te s 1,8 litara zapremine na prednje je kotače bio u stanju isporučiti nekih 130 konja. Jača je izvedenica također imala istu bazu, samo je motoru pridodan vječno problematični G-Lader, pa se uz oznaku G60 veže i ukupno 160 konja.

Izgleda brzo, zar ne?!
Izgleda brzo, zar ne?!
foto: Volkswagen

S tim je sufiksom snage Corrado ubrzavao uvjerljivije i išao bolje, ali je spomenuti G-Lader bio poprilično traljavo izveden i ove su se verzije Corrada poprilično često kvarile. Volkswagen je tome doskočio sredinom proizvodnog ciklusa za Corrado, te je G-Lader izbačen iz igre, te je povećana zapremina motora na okrugle dvije litre. Time je tek neznatno narasla snaga, ali je tržište do tog momenta već naviklo na dvije opcije u ponudi za ovaj model. Stoga se po tom pitanju nešto moralo napraviti.

I upravo tada je otpočela je saga o „VeeRšestici“…

VR6 je za mnoge i dalje zakon...
VR6 je za mnoge i dalje zakon…

Volkswagen se 1992. godine zapravo odlučio na jedan poprilično megalomanski potez, te je Corrado dobio motor sa šest cilindara i 2,8 litara zapremine. Time je snaga narasla na nekih 180 konja, ali je najjači prodajni adut za ovako motorizirani Corrado bio zvuk – pogotovo u sklopu kasnijih primjeraka čija je zapremina motora narasla na 2,9 litara. Na momente civiliziran i čak bi se reklo tih, a na momente pak toliko brutalan da poskakivanje slučajnih prolaznika pri prolasku VR6-ice nije bio rijedak slučaj. Dodacima na ispušnom sustavu i onom koji se bavi usisom, neki su primjerci dobili zvuk koji je na momente bio neodoljivo sličan nekakvom Ferrariju ili sličnom sportskom automobilu, pa je u tom dijelu ekipa stvarno uživala do iznemoglosti. U tom je momentu Corrado usprkos poprilično paprenoj cijeni lagano ulazio u zaštićenu zonu kompaktne klase u kojoj je tih dana suvereno vladao Golf. Pa kako se ne bi događale čudnovate i nepoželjne stvari, tadašnji je Golf treće generacije također dobio VR6 pod haubu. Time je stvoren dinamični duo iz Wolfsburga, te su oba automobila označila neka nova vremena – i to ne samo za Volkswagen, već i za ostatak svijeta automobila.

Golf VR6 kao bratić od Corrada.
Golf VR6 kao bratić od Corrada.
foto: Volkswagen

Danas je Volkswagen Corrado uvršten među moderne klasike na mnogim stručnim i službenim listama, ali i među auto-entuzijastima diljem svijeta. Samim time su već počele rasti cijene ovom VW-ovom modelu, pa je za pretpostaviti kako će usprkos masovnoj produkciji Corrado ispasti jednim od onih modela za koje tržište uvijek postoji. U Volkswagenu to itekako dobro znaju, pa se ovih dana pripremala i jedna posebna svečanost u čast tri desetljeća otkako je Volkswagen pokazao da ima smisla za humor i zabavu. Dotična je svečanost podrazumijevala dva primjerka Corrada i Bremen Classic MotorShow kao mjesto zbivanja. Posjetitelji su prošlog vikenda mogli uživati u dva posebna primjerka ovog VW-ovog modela, te su time tek s jednim malim podsjetnikom, ali i na dostojan način obilježena prema mnogima najslavnija vremena za Volkswagen.

Zanimljiv dezen kotača...
Zanimljiv dezen kotača…
foto: Volkswagen

Što se nas tiče, Volkswagen Corrado čak i bez VR6-motora kotira visoko na našim imaginarnim listama ponajboljih automobila za čiji smo volan imali prilike (ali i privilegije) sjesti. Sviđa nam se dizajn, vozna svojstva su apsolutno na nivou, a i dopada nam se podsjetnik na vremena u sklopu kojih ovakvi automobili nisu dobivali dieselske izvedenice “zbog toga što tržište to zahtjeva”. Stoga nam je Volkswagen Corrado itekako drag. No i mnoge se druge publikacije s nama slažu.

Krasan mali Coupé...
Krasan mali Coupé…

Dapače, nekolicina magazina iz domene svijeta automobila Corrado je proglasila jednim od najboljih automobila koji je od strane Volkswagena ikada proizveden, a lovorike odlaze i puno dalje od toga. Nedavno je Corrado uvršten na listu 25 automobila koje auto-entuzijast za života mora probati, a dotični se našao u samom vrhu nekolicine listi „kul automobila“. Dakle, Corrado doista jest nešto posebno – čak i danas, tj. tri desetljeća nakon izlaska na tržište. I upravo je zato na ovaj legendarni i vječno ljepuškasti model iz Wolfsburga vrijedilo podsjetiti i vas cijenjene čitatelje.

Slažete li se?

Lijepo dupe i aktivan stražnji spojler.
Lijepo dupe i aktivan stražnji spojler.
foto: Volkswagen