Vlasnici o svojim automobilima: Škoda Superb
Škoda Superb svoju priču na neki način živi na rate. Jer prvi Superb svoj datum rođenja bilježi još davne 1934. godine i svojim 15 godina dugim životom na sceni itekako skuplja brojne poklonike. Jer su Václav Laurin i Václav Klement zajedno s dizajnerom pod imenom Vladimir Matouš itekako dobro znali što rade i što Škoda Superb treba biti.
Stoga nikoga ne bi trebalo čuditi da se nakon preuzimanja marke Škoda od strane V.A.G. koncerna (odnosno Volkswagena) upravo ovaj model nametnuo kao najveći i najluksuzniji model iz Škodine ponude.
Kada je 2001. godine svijetu predstavljena Volkswagenova Škoda Superb Typ 3U, nitko nije dvaput podigao obrvu. Jer Škodini modeli usprkos pozitivnim pomacima u nekim domenama tržišta i dalje nisu slovili ni za što više od jeftinog Volkswagena. Stoga se tržište i dalje češće orijentiralo prema dosadnom i bezličnom Passatu. A to pak potvrđuje ziheraški pristup tog istog tržišta, ali i proizvođača koji se često tako ponašaju.
S vremenom je ova ljepuškasta karoserija dobila neke ozbiljnije motore. Zatim je Superb povezivan s hrpetinom noviteta, tehnologije i stavki opreme. A na kraju je podvučena crta i sam je model ispao jednim od najprofitabilnijih modela iz cjelokupne ponude s kojom se V.A.G. grupacija diči.
Inicijalno je Superb na tržištu predstavljen kao svojevrsna evolucija kineskog Passata. I već samim time ovaj model nije bio ništa posebno i pretjerano poželjno. U početku je priča krenula s tada „čistim“ 1.9 TDI motorom i na taj se način Volkswagen pokušao približiti onima koji žele Passat, ali za njega nemaju novaca.
No s vremenom je paleta motora rasla, a onda se razgranala i mreža kupaca diljem svijeta, što je pak dovelo do novih generacija ovog Škodinog modela.
Mediji su uz ovu Škodu stajali poput kupaca. Odnosno u početku pomalo rezervirano, a na kraju oduševljeno. Jer Škoda Superb svojim postojanjem daleko nadilazi opise poput „jeftinijeg Passata“ i tome sličnih gluposti.
Riječ je o automobilu koji je usprkos rezerviranom pristupu od strane medija i kupaca uspio prerasti u jednu od najljepših limuzina srednje klase.
I time za Škodu otvoriti neke još dalje, veće i atraktivnije horizonte.
Uglavnom, pred vama je cijenjeni čitatelji jedan od primjeraka koji uz pažljivo održavanje i pravovremenu brigu danas grabi prema milijunu kilometara. Dotični je primjerak plave boje u vlasništvu našeg vjernog čitatelja pod imenom Josip Bilandžić i usprkos tome što na papiru Josipova Škoda Superb možda nije ništa posebno, svejedno vrijedi reći kako se radi o automobilu koji je voljen i održavan. I koji svu tu ljubav, troškove i odricanja itekako vraća svojom trajnošću i pouzdanošću.
Stoga bez daljnjeg uvoda, eto nam onoga što je Josip smatrao bitnim istaknuti vezano uz svoju Škodu Superb…
1. Predstavi se ukratko našim čitateljima:
Josip Bilandžić, 1995. godište
U slobodno vrijeme se bavim automobilima. I to prvenstveno kao hobi.
2. Predstavi ukratko i svoj automobil:
Škoda Superb iz 2003. godine. Radi se o verziji 1, koja se proizvodila od 2001. do 2008. godine.
Motor – 1.9 TDI PD 96 kw – 131ks i 285 Nm. S prijeđenih 516.000 kilometara.
Kao dokaz posjedujem servisnu knjigu od prvog dana do danas. I rijedak je primjerak u Hrvatskoj, ali i šire (Srbija , Bosna i Hercegovina).
Ništa čudno da te kilometre napravi neki Audi A4 B6 i VW Passat B5.5 s tim motorom, ali se za Škodin Superb to u pravilu ne očekuje.
Vlasnik sam od 27.06.2007. godine, a sam je automobil kupljen u Hrvatskoj s prijeđenih 127,842 kilometara.
3. Prednosti automobila koji voziš:
Škoda Superb je s prostorom na zadnjoj klupi u svojoj klasi doista rekorder. S mjestom za noge neće imati problema niti ljudi viši od 180 cm. Ta prva generacija Superba ima prtljažni prostor isto velik koliko i Passat B5.5. Superb je viša srednja klasa i nikada me nigdje nije ostavio na putu.
Uz redovno održavanje nema nikakvih problema s njim.
Sa Superbom se putuje udobno i komforno.
Ugrađeni 1.9 TDI PD motor me fascinirao. I što se mene tiče, doista je fenomenalan. Potrošnja nije velika. Npr. vožnja uz poštivanje ograničenja na autocesti Zagreb-Županja prolazi s manje od 5,5 litara na 100 kilometara.
Motor u praksi djeluje puno jači nego što se na prvi pogled čini, a to dolazi do izražaja na međuubrzanjima ili kod pretjecanja. Uz to je i cijenama prihvatljiv za održavanje.
4. Mane automobila koji voziš:
Sam je motor dosta bučan, odnosno glasan. Pogotovo na visokim okretajima, što se primijeti na autocesti i kada je motor hladan.
I to bi bilo to.
5. Učestali kvarovi (ukoliko ih ima):
Dobar dio ukupnog broja kilometara napravljen je izvan grada. Set kvačila je još uvijek tvornički, a s autom se pravilo oko 70-ak kilometara dnevno na relaciji posao–kuća. Uglavnom, uz još neke relacije na dnevnoj bazi, kilometraža izađe na oko 100 km dnevno.
Ono što je bitno napomenuti jest da motor nikada nije bio forsiran u visoke okretaje. Pogotovo kada je hladan.
A niti na održavanju se nije nimalo štedjelo.
Od učestalijih kvarova mogu spomenuti crijevo od turbine, a izuzev toga su rađeni samo redovni servisi i održavanje ovjesa, amortizera i kočnica.
„Mali“ servisi su rađeni svakih 15,000, a „veliki“ svakih 80,000 kilometara.
Što se tiče kvarova koje sam do sada imao, istaknuo bih izmjenu pumpe goriva (na 289,000 kilometara), bregaste osovine (na 320,000 i ponovno na 496,000 kilometara), zagušenje Turbo-punjača (na 350,000 i ponovno na 514,000 kilometara).
U međuvremenu se mijenjalo ono što je trebalo, ali dizne, EGR-ventil, grijači, klipovi, karike, klipnjača, radilica, cilindri nisu dirani, niti na mjenjaču nije ništa rađeno.
6. Ocjena ( od 1 – 10 ) i preporuka potencijalnim kupcima ( od 1 – 10 ):
Moja je ocjena definitivno čistih 10 i Superb preporučujem svima onima koji trebaju pravu obiteljsko-poslovnu limuzinu i rade velik broj kilometara.
Razlozi su:
– prihvatljiva cijena za održavanje
– prihvatljiva cijena kod kupnje
– atraktivan izgled iz generacije u generaciju.
– apsolutna udobnost
7. Tvoj automobil snova i zašto?
Kaže se kako je „Superb zapravo Rolls – Royce za sirotinju“, jer je prostor na stražnjoj klupi na razini visoke klase automobila. Ali je takav i osjećaj.
Ima Superb i jedan sitan detalj kao i Rolls–Royce, a to je kišobran u vratima.
Bio sam skeptičan zato što je riječ o Škodi, ali kad smo sjeli u Superb i provozali se, to je bilo ti. I danas je ne bih mijenjao niti za jednu drugu marku automobila. A to vrijedi i za moju obitelj. I to pogotovo sada nakon 500.000 prijeđenih kilometara.
U Superb je bilo minimalno ulaganja. Ali kad bi je sada prodali, netko bi pomislio kako je riječ o staroj kanti u koju ne vrijedi ništa ulagati. A taj auto ide još 500,000 km uz redovno održavanje.
A što se automobila iz snova tiče, bila bi to Mercedesova S-klasa Maybach ili Bentley Bentayga.
8. Kakva žena bi najbolje pasala uz tvoj automobil snova?
Ne znam. Ali se u svakom slučaju radi o osobi koja voli obiteljsko-poslovne limuzine s kojima je moguće napraviti velik broj kilometara.
9. Automobil koji planiraš kupiti nakon ovog…
Vjerojatno opet Superb. Jer s ovim imamo samo pozitivna iskustva i paše mi po svemu.
10. Koje si sve automobile imao prije ovog?
Opel Kadett, Volkswagen Passat B3 i B5
11. Bi li ikada kupio novi automobil i zašto?
Da, bih. I to iz razloga što nam je nova tehnologija donijela detalje poput Launch-controla i DSG-mjenjača.
Ali ćemo svi žaliti za 1.9 TDI – pogotovo za PD-motorima od 96 kw.
12. poruka čitateljima portala…
Iz mog se primjera može vidjeti da i Škoda može prijeći veliki broj kilometara uz minimalno ulaganje.
I ne treba bježati od takvog automobila s puno prijeđenih kilometara. Bitno je samo da su kilometri stvarni i da je automobil redovito održavan.
Superb je jako dobar auto i onima koji ovu Škodu misle kupiti osobno ga preporučujem.
A za kraj i još jedna informacija: takvu liniju Superba naš je hrvatski glumac Robert Kurbaša vozio u seriji „Obični ljudi“ koju smo gledali 2006. godine.
Zbog toga je Škoda Superb i televizijska zvijezda u našim krajevima.