Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 14.09.2014

Što će biti s Ferrarijem?

Luca di Montezemolo odlaskom u mirovinu više nije na čelu tvrtke, te za Ferrari (i opet) kreću neka nova vremena…

Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo

Iako nisam pobornik „žutila“ u medijima, te se ikada ne priklanjam teorijama zavjere i sličnim glupostima kakvima se zamaraju ljudi koji nemaju pametnijeg posla u životu, svejedno se tu i tamo uhvatim kako me zapravo zabavlja igrati se s nekim scenarijima u glavi.

To su naravno moje vlastite špekulacije koje često ispadaju apsurdne i poprilično nemoguće, no ja se ne bunim, a i navodno su prema riječima meni bliskih ljudi često isto toliko lucidne koliko i zabavne.

Uglavnom, kada sam prije nekoliko dana vidio najavu da lijepi Luca odlazi u penziju, moram priznati da sam se u vlastitoj glavi itekako poigrao s budućnosti marke pod znakom propetog konjića – tim više što di Montezemolovu poziciju nasljeđuje Sergio Marchionne, koji u svijetu automobila po mom mišljenju i ne predstavlja najsjajniju zvijezdu.

Sergio Marchionne
Sergio Marchionne
foto: Strategie motori

Naravno, planova i konkretnih informacija oko budućnosti Ferrarija u ovom času nema ni pod razno, no uz tu se priču izuzev Sergia i Fiatovog 70-postotnog vlasništva Ferrarija, te Sergiove nedavne ideje oko povećanja proizvodnje Ferrarijevih modela, nekako mi stvari počinju smrdjeti.

Za početak je naš dragi Sergio jedan od onih ljudi kojih se ni s napalmom ne možete riješiti, te je poput Silvia Berlusconija čovjek jednostavno nezaobilazan u talijanskoj auto-industriji.

S druge strane, naš dragi Sergio i nije baš previše pametan, jer očito ne razumije poantu apsolutnih performansi, tehnologije i ekskluzivnosti, odnosno tri stvari koje Ferrari praktički definiraju.

Samim time se Sergio i Luca nisu baš previše voljeli, jer je Luca di Montezemolo poznavao marku i njene kupce i samim time je stao u opoziciju megalomanskoj proizvodnji Ferrarija, čime bi se izgubio identitet marke, dok je Sergio Marchionne bez problema potpisao proizvodnju Fiata 500L.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
foto: ifaster

Drugi problem je u trendu koji čak i od onih najupornijih proizvođača automobila zbog određenih modela čini marku za mase, za što možda najbolji primjer leži u tvrtki Porsche, koja je u maniri povećanja broja vlastitih modela na tržište zapravo predstavila 911 u raznoraznim varijacijama na temu – od SUV-a, preko limuzine, pa sve do nekih verzija manjih gabarita, odnosno modela s nazivima Boxster i Cayman.

Isti su trend slijedili i Bentley, Aston Martin, i Maserati. Čak je i tvrtka Lamborghini, čiji SUV pod nazivom Urus uskoro kreće u proizvodnju, pokrenula tu trendovski-orijentiranu priču, što do prije nekoliko godina nitko normalan ne bi mogao predvidjeti.

Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo
foto: Gas2

Naravno, to su sve proizvođači snova za mnoge i to nije ništa loše, no takve su marke pred izumiranjem već godinama, te je alternativa izumiranju jednostavno prihvaćanje kompromisa i svojevrsno stapanje u sivilo koje definira popis opreme umjesto vozačkog gušta.

Nadalje, takav trend istovremeno i jako zorno prikazuje vrlo izvjestan smjer za Ferrari, čiji će šef postati čovjek koji je (i opet ponavljam) potpisao proizvodnju Fiata 500L, te koji se bori za povećavanje proizvodnje tvrtke iz Maranella, uz istovremeno odbijanje povećanja radne snage i ostalih potrebnih faktora.

Samim time neće biti dovoljno vremena za razvoj nekih komponenata, gama modela će prijeći u domenu SUV-ova, kompaktnih SUV-ova i tko zna čega još sve ne, a s obzirom na masu takvih primjera iz prošlosti i kvaliteta će biti itekako upitna, što bi itekako mogla biti točka na „i“ i presuditi Ferrariju u cijelosti.

Ferrarijev proizvodni pogon
Ferrarijev proizvodni pogon
foto: Home-designing

Da, to je samo jedna od teorija i ne mora ni približno ispasti istinita, no iako sam u glavi itekako sklon poigravanju s takvim stvarima i situacijama, nekako se bojim da se s ovom aktualnom u smislu Ferrarija čak ne treba ni igrati. Razlog tome stoji rame uz rame s činjenicom da je Marchionne zastupnik ideologije automobila za šire mase, te bi se uz takav način razmišljanja i smjernice pojedinih ljudi, za Ferrari vrlo lako mogao dogoditi sindrom „još jednog talijanskog proizvođača automobila“.

Nadam se samo da svijet automobila uza sve trendove i glupe poteze ipak ima još malo zdrave logike i intelekta, te da se takvog što s Ferrarijem ipak neće dogoditi, jer „Cavallino rampante“ uz to slavno prezime ipak definira jedan dobar dio onoga što bi auto-industrija trebala biti.

Ferrari logo

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Renault predstavlja robusni koncept Renault 4 Savane 4×4 s pogonom na sve kotače

Piše: Niko Poznat

Renault Mégane: Trideset godina inovacija i uspjeha u kompaktnoj klasi

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Luda vožnja u Teksasu: Auto vukao drugo vozilo unatrag – s vozačem unutra!

Piše: Niko Poznat

Predstavljen inovativni sustav za sigurnost gledatelja na automobilističkim natjecanjima

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana