Problemi za Porsche Taycan
Da… i to se događa inače analno-preciznoj i poslovično nepogrešivoj ekipi iz Zuffenhausena…
Porsche Taycan Turbo i Turbo S – automobil koji izuzev struje i marketinga koji iza toga stoji nema baš pretjerano puno veze s realnosti. No o tome smo već pisali i pokušavali sakriti očnjake zbog Porscheovog upropaštavanja pojma „Turbo“, pa se nema smisla ponavljati. Uglavnom, Taycan je kao model uvjerljivo prisutan, te ostatku konkurencije u domeni sportski-orijentiranih automobila na struju itekako zadaje glavobolje.
An extremely detailed look at the Porsche Taycan’s engineering designed to take on Tesla https://t.co/o2QaJUiT7F pic.twitter.com/ZW33DCLLC4
— Jalopnik (@Jalopnik) 6 Meán Fómhair 2019
Dakle, Porsche Taycan Turbo i Turbo S predstavljaju sadašnjost. I to onu električnu za kojom se masa proizvođača automobila danas povodi. I s jedne je strane to sasvim u redu, jer u maniri one stare narodne koja kaže „kud svi, tud i mali Mujo“ Porsche jednostavno pokušava raditi, prodavati i zaraditi. A tu nema zamjerke, jer bi to u krajnjoj liniji bio glupo.
Kada je Porsche Taycan predstavljen svijetu po prvi puta, bio je uobličen u konceptni automobil nazvan „Mission E“. Dakle, nije bilo upropaštavanja naziva „Turbo“, ili „Coupé“ kao što to danas slučaj. Nasmijana lica su se pri tom monumentalnom trenutku u povijesti marke tek zadovoljno smijuljila, najavljujući autonomiju od čak 480 kilometara uz samo jedno punjenje baterija.
I tijekom razrade ovog koncepta do prije nekoliko mjeseci, kada je Taycan po prvi puta predstavljen svijetu, ta je brojka svako malo isplivala od nekud i provlačila se kroz medije. Stoga je zapravo jedan veliki hladan tuš nastao prije par dana, kada je američka EPA (odnosno Environmental Protection Agency) nakon provedenih testiranja izašla sa svojim službenim brojkama. Jer prema EPA, Porsche Taycan u stvarnom svijetu raspolaže s autonomijom od tek nešto više od 320 kilometara.
E sad…s obzirom na to da se europska i američka testiranja ponekad jako razlikuju, sve je to trebalo uzeti s rezervom. Ali u Porscheu su na ove vijesti jednostavno poludjeli i sada kreću njihova nezavisna ispitivanja na američkom tlu, ne bi li EPA ispala crnom ovcom i hrpom muljatora koji (najvjerojatnije još uvijek zbog Dieselgatea) mrze Porsche.
U Europi je dakle Taycan zabilježio autonomiju od 450 kilometara. Odnosno 442, ako u sklopu jednadžbe obratimo pažnju i na neke uredbama definirane tolerancije. I to će nekome možda biti puno, a nekome baš i ne. No s obzirom na činjenicu da se WLTP ispitivanja vrše u laboratorijskim uvjetima (i u sklopu brošure uz navod oko autonomije uvijek dolaze sa „zvjezdicom“), nekako baš i nemam povjerenja u Europljane. Uostalom, sjetimo se testiranja prije nego li je „Dieselgate“ postao aktualan, pa je otprilike jasno i zašto.
Dakle, u WLTP protiv EPA priči nekako ipak stajem na stranu vezano uz testiranja i ekologiju puno konzervativnijih Amerikanaca. I skoro pa je teško oko ove posljednje rečenice i „konzervativnijih Amerikanaca“ povjerovati samome sebi, ali s EPA je stvarno tako.
Ako se samo sjetimo da sa svojim kapacitetom od 93,4 kWh Porsche u Taycan pakira jednu od najjačih baterija na tržištu, priča uz gore navedene ozbiljne i ne baš pretjerano zanimljive brojke (zbog kojih se u Porscheu pjene) ipak dobiva jedan pomalo smiješan zaokret. Jer u sklopu konkurencije Taycan i dalje djeluje uvjerljivo, ali istovremeno i ne baš puno bolji odkonkurencije. Samim time Taycan nekako instantno zauzima ulogu Golijata koji od raznoraznih Davida zapravo dobiva po p… (cenzura). A to je stvarno smiješno.
Uostalom, ajmo ovako…
Model | Baterija | Autonomija |
---|---|---|
Audi e-Tron | 95,3 kWh | 328 km |
Tesla Model X | 95 kWh | 475 km |
Jaguar i-Pace | 90 kWh | 377 km |
Chevrolet Bolt | 66 kWh | 417 km |
Nissan Leaf | 40 kWh | 417 km |
Porsche Taycan | 93,4 kWh | 320 km |
Porsche je s modelom Taycan zbog svega toga usprkos svojoj opakoj cijeni (od nekih 136,000 Eura u bazi) s ovakvim brojkama bez problema moguće svrstati ne samo s Teslom i velikanima unutar „Premium“ segmenta, već i s puno manjim automobilima poput Chevroletovog modela Bolt. A to je pak smiješno do bola. Doduše, Porsche je u međuvremenu zajedno s ekipom iz AMCI-ja odradio dodatna testiranja i tom je prigodom izmjerena autonomija od nekih 440 kilometara. Ali AMCI je jedno, dok je EPA nešto sasvim drugo. I državno. I legislativno. I jako jako službeno. Stoga bilo kakva daljnja testiranja neće baš pretjerano pomoći Porscheu – barem ne do momenta kada Taycan prođe reviziju ili pak postane Bi-Turbo, Tri-Turbo ili Quad-Turbo.
Ionako je cijela ta Turbo-priča vezana uz ovaj automobil otprilike smislena kao i prosječna predsjednička kampanja „naših“ moralnih vertikala, pa je zapravo svejedno kako će Porsche s vremenom dorađivati ovaj automobil i detalje oko njega. A morat će u svakom slučaju, jer konkurencija niti ne drijema nakon ručka, a kamoli da spava.
Dakle, na kraju cijele priče vrijedi zaključak koji kaže da Porsche nije samo zaboravio što znači pojam „Turbo“, već je uz cijenu od preko 130,000 Eura u domeni autonomije ponudio električni automobil s jednim od najmanjih dometa na tržištu. A testiranja od strane agencije EPA to uvjerljivo potvrđuju. Pa iako na kraju krajeva jest riječ o Amerima i njihovim mjerenjima i testiranjima, kako svaka priča ima dvije strane, tako je i u sklopu ove. Jer navodi oko potrošnje od strane proizvođača automobila već odavno nemaju veze s mozgom, pa je iz svega zajedno u biti vidljivo kako se takav trend manipuliranja u sferama potrošnje zapravo samo nastavlja.
Jedina je razlika u onome što se troši,tj. je li riječ o struji ili tekućem gorivu. No poanta je ista. I još uvijek jadna. Ne mislite li i vi cijenjeni čitatelji tako?