Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Najnovije
  • Najčitanije
Piše Ivan IGloo Gluhak 23.01.2021

Pravo značenje floskula iz današnjeg svijeta automobila?

Ako ste ikada u rukama držali neku brošuru s tematikom modela nekog proizvođača automobila, onda ste zasigurno bili obasipani raznoraznim grandioznim pojmovima i opisima. No jeste li se ikada zapitali što oni u stvarnom svijetu zapravo znače i koliko zapravo imaju smisla?

Nakon "Dieselgatea", ovo je stvarno smiješno.
Nakon “Dieselgatea”, ovo je stvarno smiješno.
foto: Pinterest

Pretraživanjem današnjih modela automobila po bespućima interneta, na svakoj smo stranici i za svaki model suočeni s hrpetinom uveličanih i pretjeranih fraza. Neke su skladnije i bolje upakirane, a neke baš i ne.
Ali sve one u suštini ne govore ama baš ništa, te kao okosnicu postojanja imaju tek što bolju reklamu.

Audi u sklopu jednog od dijelova online-brošure za svoj model A4 kaže „Ujedinjeni talenti“. BMW pak u sklopu brošure za model i3 trubi o „Novom obliku vozačkog zadovoljstva“, dok npr. Renault za svoj model Captur navodi „Odvažan urbani stil“.

Japanci nisu ništa manje teatralni, te npr. Toyota za neugledni i uglati C-HR kaže „Osjeti puls“ (jer prosječni kupac najvjerojatnije obamre kad vidi za što je istresao novce), Nissan svog Pokémona na četiri kotača pod nazivom Juke opisuje kao „Kompaktni CrossOver neustrašiva izgleda“, dok Honda za predimenzionirani kompaktni užas s grbom pod nazivom Civic Tourer kaže „Izgleda zapanjujuće iz svakog kuta“.

Još uvijek tražimo taj "svaki" kut...
Još uvijek tražimo taj “svaki” kut…
foto: Honda (HR)

Dakle, današnje nasilno tekstom i frazetinama ukrašene brošure nude doista predivne izraze i formulacije slogana i rečenica. Ali ako ćemo realno, sve je to tek izvitoperena stvarnost s kojom proizvođači pokušavaju suptilno poboljšati dojam o svojim proizvodima na četiri kotača, dok s druge strane (većinom) proizvode puki prosjek. Jer uvijek biva lakšim procesom izmišljati toplu vodu i “marketing”, umjesto da se proizvođači automobila prime posla i barem pokušaju proizvoditi automobile koji izuzev pukih trendova štuju i neke zakonitosti vezane uz kvalitetu, trajnost i vozački gušt.

No kvaliteta izrade i tehnološka superiornost nisu tematika ovom tekstu, već je riječ o marketingu i floskulama koje (barem nazivno) djeluju na svakog pojedinog kupca nekog novog automobila. Stoga ajmo nekim barem nazivno odokativnim redom pobrojati neke od pojmova i složenica s kojima nas proizvođači automobila suočavaju na dnevnoj bazi.

…a zatim ćemo uz njih napisati i objašnjenja koja dolaze iz našeg svijeta u kojem barem sporadično vladaju realnost i logika, a ne marketing, iskrivljena stvarnost i roze mašnice…

No comment...
Nou stejtments… Nou koment…
foto: Automobili.hr (montaža)

Super automobil

Pretpostavljeno značenje: zvuči kao navod vezan uz nešto apsolutno posebno, zar ne?
Realnost: radi se o posebnom automobilu. Brzom, ekskluzivnom i tehnološki naprednom. No nije svaki super-automobil baš toliko super. A nekima zbog ovećeg broja primjeraka fali i ekskluzivnosti.

Nou stejtments... Nou koment...
Brez komentara…
foto: Automobili.hr (montaža)

Hiper automobil

Pretpostavljeno značenje: zvuči kao super-automobil koji je još više super, zar ne?
Realnost: nitko još nije definirao stavke prema kojima super-automobil prelazi u hiper-automobil, pa je sama klasifikacija poprilično nepotrebna. Ali i dalje pali.

No comment...
Što reći…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Dinamičan“

Pretpostavljeno značenje: automobil koji nije pretjerano brz, ali je agilan i brzo reagira na pojedine komande.
Realnost: ovaj pojam u domeni današnjih automobila nema nikakvo značenje. Samo zvuči dobro i to je u pravilu to.

No comment...
Koju posluku porati…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Mobilnost“

Pretpostavljeno značenje: zvuči kao svojevrsna kombinacija performansi, praktičnosti i opremljenosti, zar ne?
Realnost: svaki automobil je mobilan, pa je za pretpostaviti i da je svaki kupac mobilan zajedno s automobilom. Uostalom, nije li upravo u mobilnosti i poanta pojma “automobil”?
Dakle, eto nam još jedan isprazan navod koji svaki automobil definira još od početka vremena – osim u servisu.

No comment...
Nea komentara ba…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Povezivost“

Pretpostavljeno značenje: sigurno ima neke veze s internetom ili gadgetom koji se na internet spaja, zar ne?
Realnost: uštekaš iPad i on radi. Spojiš pametni telefon i on radi. Ukoliko postoji opcija, spojiš automobil na Internet i to funkcionira. Dakle, sve skupa barem otprilike zvuči onako kako sam pojam sugerira. O stvarnoj potrebi ovom prigodom ne bih…

No comment...
Ma kakšen komentar…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Vodeći u klasi“

Pretpostavljeno značenje: sam vrh ponude unutar pojedine klase, zar ne?
Realnost: još jedan najobičniji automobil čiji se proizvođač prvi sjetio proširiti popis opreme s nekim stavkama ili pak razviti neki novi komad opreme ili tehnologije za isti. A onda se umjesto u prave stvari uložilo u hrpetinu reklama i eto razloga zašto je neki automobil vodeći u klasi.

No comment...
Nema komentara bre…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Oplemenjen“

Pretpostavljeno značenje: automobil oko kojeg se netko unutar domene nečega stvarno potrudio, zar ne?
Realnost: pokoja stavka opreme viška ili pak neki drugačiji oblik nekog dijela automobila. Dakle, truda ima otprilike koliko i posebnosti. Tj. nema.

No comment...
Za kogo komentira…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Emocionalan“

Pretpostavljeno značenje: automobil na čiji bismo se prvi pogled trebali rasplakati od sreće, dragosti ili pak nekog sasvim sedmog pozitivnog dojma, zar ne?
Realnost: automobil koji iz pojedinih kuteva izgleda stvarno dobro. Ali izuzev apsolutnih sektaša, ovisnika o televizijskim sapunicama i osobama s generalno niskim kvocijentom emocionalne inteligencije, takav automobil zasigurno nikoga nikada neće natjerati da pusti suzu.

Da ne bismo komentirali...
Da ne bismo komentirali…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Ekskluzivan“

Pretpostavljeno značenje: zvuči poput nečega čime bi se roditelji hvalili pred susjedima koje ne vole: „Moj sin ima ekskluzivan auto“ i te fore…zar ne?
Realnost: u domeni serijskih automobila pojam koji ne postoji. Jer ekskluzivnosti u bjesomučnom kopiranju i natjeravanju brojki jednostavno nema.
Dakle, riječ je o pretjerivanju i navođenju nečega što već odavno ne postoji.

No comment...
Čemu komentar…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Potpuno novi“

Pretpostavljeno značenje: nešto lijepo, sjajno i novo, te generalno interesantno, zar ne?
Realnost: još jedna bezlična nakupina plastike, gume, lima i stakla u sklopu koje 50% komponenata nije novo, već donirano s drugih modela iz ponude. Ili pak s modela na zalasku, odnosno onog koji je daleko od pojma “potpuno novi”.

No comment...
Komentar ostavite ovdje…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Otmjen“

Pretpostavljeno značenje: Frank Sinatra ili Hugh Hefner iz svijeta automobila, zar ne?
Realnost: Donald Trump u trenirci ili pak Siniša Vuco – i to ne u koncertnom izdanju.

No comment...
I dalje nema komentara…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Sportski“

Pretpostavljeno značenje: nešto brzo i atraktivno, zar ne?!
Realnost: inč veći kotači, trokraki volan, neka dobro osmišljena oznaka i pokoji komadić plastike izvana.
Toliko o tome.

No comment...
Ma šta bi tribalo komentirat…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Opojan“

Pretpostavljeno značenje: Monica Belucci.
Realnost: Ruža Tomašić.

No comment...
Oćemo komentare? E nećemo…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Unikatan“

Pretpostavljeno značenje: jedan, jedini, jedinstveni, neponovljivi, zar ne?
Realnost: s obzirom na serije od tisuća i tisuća primjeraka, reklo bi se da je riječ o još jednom nepostojećem pojmu. Točka.

No comment...
Ne bismo komentirali…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Limitirana serija“

Pretpostavljeno značenje: nešto posebno u čemu će uživati samo nekoliko sretnika, zar ne?
Realnost: većinom serije sasvim običnih automobila koji od pojavljivanja na tržištu nikoga nisu interesirali. Ili je pak interes postojao, ali se gubio zbog visokih cijena, dugovječnosti na tržištu ili neke sasvim sedme (ali slične) stavke.
Stoga evo klima mukte, par naljepnica i reklama, i to je to.
Uostalom, sjetite se Clia Janice ili Golfa Croatia i sve je jasno.

No comment...
Kajne komentaren cumbajšpil…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Prvi ikad“

Pretpostavljeno značenje: nova ideja, te posebno i pomno osmišljeni automobil, zar ne?
Realnost: najčešće se radi o pukom popunjavanju rupa u ponudi pojedinih proizvođača.
…stvarno ne znam zašto BMW X2 i X4 u ovom momentu padaju na um…

No comment...
Nisam upoznat i ne bih komentirao…
foto: Automobili.hr (montaža)

„Fascinacija“

Pretpostavljeno značenje: automobil koji obara s nogu, zar ne?
Realnost: najčešće automobil koji nikoga ne fascinira s pola inča većim ekranom, inč većim kotačima, futurističkim dizajnom i paprenom cijenom.

No comment...
E, al fakat nema komentara…
foto: Automobili.hr (montaža)

„DNA“

Pretpostavljeno značenje: nešto toliko taktilno, upotrebljivo i općenito dobro da zvuči poput živog organizma, zar ne?
Realnost: prizivanje nekakve tradicije i povijesti u boljem slučaju, ili pak upravljački sustav s kojim npr. raspolaže (i) Alfa Romeo MiTo. Odnosno Fiat Punto s retardacijom.
Dakle, većinom besmislen navod.

Redefiniranje, revolucija, bla, bla, bla...i onda Hyundai s puno opreme.
Redefiniranje, revolucija, bla, bla, bla…i onda Hyundai s puno opreme.
foto: SlideShare

Eto… Toliko o pojmovima s kojima se samostalno ili pak u obliku kompletnih floskula danas koriste proizvođači automobila (tj. njihovi odjeli marketinga). I ako se nas ovdje pita, velika većina navedenih izraza ima doticaja s realnošću isto koliko i „naši“ političari s radom, odgovornošću i poštenjem. Dakle i ne baš…

Naravno da ovakvih riječi, izjava, složenica i floskula ima još mali milijun, jer se na razvikanim najavama i izjavama većina današnjih automobila (nažalost) i bazira. Ali mi jednostavno nemamo toliko vremena da bismo ih sve izvlačili i navodili.

Cijeloj priči dodajmo tek činjenicu koja kaže da svijet automobila u današnje vrijeme ne kroji tržište i potražnja. Ne kroje ga ni inženjeri koji u sklopu svakodnevnog rada pokušavaju osmisliti nešto posebno i zanimljivo.
Umjesto toga današnju politiku oko postojanja, razrade, plasmana i vijeka svakog pojedinog modela na tržištu kroje odjeli prodaje i marketinga, tj. ljudi koji o automobilima (najčešće) nemaju afiniteta ni interesa.

Stoga vjerujem da i vama cijenjenim čitateljima neki od pojmova ovakvog tipa itekako idu na jetra, pa budite slobodni navesti pokoji u sklopu komentara na našoj Facebook stranici. Bit će nam drago.
A u međuvremenu šaljem(o) pozdrav.

...a nekada je sve bilo tako jednostavno...
…a nekada je sve bilo tako jednostavno…
foto: Online Galleries

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.


Najčitanije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

10 najnepotrebnijih dodataka za automobil

Piše: Dean Štrlek

Niže ili više-oktansko gorivo – koje su razlike i koje odabrati!?

Piše: Niko Poznat

5 savjeta koje svatko može primijeniti da postane bolji vozač

Piše: Matija Kovačić

Na što sve utječe drugačija dimenzija kotača – Koje odabrati!?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Macho.hr

VIDEO: Evo kako izgleda isporuka novog Bugatti Chiron-a!

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Kako (još) iskoristiti igricu ako ste dizajner?

Piše: Vanja Mirosavljević

TOP 10 najboljih primjena robotskih automobila

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Ovo je novi Mercedes-Benz C-klase

Piše: Matija Kovačić

Autonomni automobili i crne kutije

Piše: Ivan IGloo Gluhak

Vlasnici o svojim automobilima: Honda Accord Type S


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2021. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana