Ovo su automobili za sve one koji imaju fetiš na ptice – 2. dio
Jučer sam započeo s listom automobila koji imaju pernate životinje u svojim nazivima. Stoga je red da s tom listom i nastavim…

Reliant Robin
Ovo je najmanji automobil koji je ikada nosio naziv inspiriran ptičicom. I to onom koja uz sebe veže posebno jak karakter.
Ukratko, radi se o crvendaću koji u ptičjem svijetu ima kudikamo bolji status od onoga koji Robin ima u onome na četiri kotača.
Jedan od razloga tome je što Reliant Robin nikada nije imao četiri kotač, već samo tri. Samim je time bio opasan čak i u stanju apsolutne statike, a kamoli u vožnji.
No usprkos tim problemima vezanim uz stabilnost i mnogim smrtima za volanom ove britanske trokolice i dan-danas postoje mnogi klubovi koji primjerke Robina čuvaju od preseljenja u povijesne knjige.
Svoj su obol očuvanju ovog automobila u domeni relevantnosti dale i neke televizijske emisije poput Top Geara koji je Robin ispalio „u svemir“ i u kojem se Jeremy Clarkson zajedno sa „Stigom“ i Ken Blockom sprdao do krajnjih granica. No najpoznatija uloga za Robin bila je i zauvijek će biti ona u seriji „Only Fools and Horses“. Seriji koja je odgojila generacije i generacije klinaca te se zajedno s hrđavim žutim Trotterovim Robinom nametnula kao nešto posebno i smiješno.
Pa kada je već riječ o crvendaću s homicidalnim tendencijama, onda je očito bio red da isti prijeđe u domenu crnog humora.

Toyota Tercel
Ako niste znali, „Tercel“ stoji kao naziv za malenog sokola muškog spola. I vjerovali ili ne, to nisam saznao u školi, već sasvim slučajno. Stoga ne čudi da vam taj pojam baš i nije pretjerano poznat.
Ovaj Toyotin model se možda naziva prema sokolu u njegovoj smanjenoj formi, ali ništa na tom automobilu s tom pticom nema pretjerano puno veze. No u nekim striktnim poveznicama između perja i lima u ovom slučaju i nije bila poanta, jer Tercel nije bio automobil za pretjerivanje u bilo kojem obliku. Dapače, radilo se o jednom od onih modela s „mazga-faktorom“ koji služe, traju i ne pitaju koliko će ih se i kada održavati.
Uostalom, za izražavanje „cool“ faktora su među vlasnicima Toyotinih modela poslužile Corolla i Celica u svojim klasičnim oblicima. Stoga se ovdje radi o jeftinom prijevoznom sredstvu za vožnju od točke „A“ do točke „B“ i Tercel je kao takav i percipiran na tržištu. I to punih 10 godina, koliko je nekoliko generacija ovog modela na tom istom tržištu uspjelo preživjeti.

Buick Skylark
S obzirom na gabarite ovog automobila, pomalo je čudno da se isti naziva kao malena ptičica koja svoje dane na zemlji provodi pjevajući. No još je smješnije da bi se ovaj automobil u prijevodu na materinji nam jezik nazivao Buick Ševa.
Riječ je o automobilu koji svoje postojanje duguje modelu Roadmaster. Jer upravo je Roadmaster u svojoj topless-verziji inicijalno nosio naziv Skylark.
Nakon što je 1964. godine prerastao u zaseban model, Skylark se proizvodio više od tri desetljeća i američke ceste oplemenjivao unutar čak 6 generacija. A onda je Buick krenuo nekim novim putevima i Skylark je 1998. godine ugašen kao još jedan poprilično bezličan Amer s četiri kotača i volanom.
Usprkos tome, ova Buickova Ševa i dan-danas plijeni poglede. Ali je najčešće moguće vidjeti ovaj automobil u obliku poljske Ševe. Jer preostali primjerci većinom stoje na poljima i rijetko kada iz ruku sakupljača bivaju restaurirani i u voznom stanju.

Pontiac Firebird
Iako Firebird kao ptica ne postoji, svejedno je fora da je upravo jedan od najzanimljivijih američkih automobila nazvan prema izmišljenoj ptičurini. Konkretno prema Feniksu koji je kao mitska ptičurina izašao iz vatre i koji je na kasnijim iteracijama Firebirda prijeteće izgledao na prednjoj haubi.
Ovaj se model danas nepostojeće tvrtke Pontiac nije samo proizvodio skoro 40 godina, već je tijekom tih nepunih četiri desetljeća postao jednim od sinonima za američku auto-industriju.
Firebird je kao model počeo relativno skromno, ali i s velikim aspiracijama kada je Pontiac krenuo u smjeru Trans Am serije utrkivanja. Zatim je cijela ta priča za Firebird i službeno dobila sufiks Trans Am. A onda je naprasno prekinuta, da bi se model tijekom svoje druge generacije prezentirao kao filmska zvijezda.
Uglavnom, od početka proizvodnje do njenog kraja 2002. godine, Firebird je bio izmišljena ptica za čijim su volanom letjeli mnogi. A letjeli bi i dan-danas da je u General Motorsu kojim slučajem prevladao razum, a ne bonusi i privilegije za managere.

Plymouth Superbird
Eto nam još jednog Plymouthovog „Muscle Car“ modela s pernatom životinjom u nazivu. Doduše i opet izmišljenom, ali taj je dio nebitan u ovom slučaju.
Iako je sam naziv „super ptica“ sam po sebi fora, pri samim najavama ovog modela danas već pomalo zaboravljene marke reakcije su bile daleko od toga.
Za razliku od modela Road Runner koji je bio sirovi „Muscle Car“ za cestovnu upotrebu, Superbird je u svojoj srži bio trkaći automobil. I to ne bilo kakav, već jedan od onih zbog kojih su se revidirali pravilnici u NASCAR-u i pisale prve zabrane.
Plymouth Superbird bio je prvi automobil koji je zbog svojeg opakog motora i za to vrijeme nevjerojatnih aerodinamičkih svojstava na ovalnoj stazi prešao 200 milja na sat (odnosno 320 km/h). Zbog tog se postignuća velikim zlatnim slovima upisao u knjigu najslavnijih trkaćih automobila na svijetu.
Dakle, Superbird je doista bio super.
A sada za sve one koji su mislili da je lista gotova, ajmo samo ukratko reći da nije.
Nastavak slijedi.
Sutra.
