Novi automobili su krcati tehnologijom koja nikog ne zanima
Prema istraživanju koje je proveo JD Power, 20% vlasnika novih automobila nikada nisu koristili 16 od 33 gadgeta u automobilu
Pet stvari koje se „nikada ne koriste“ u novim automobilima su: korisnička podrška (43%), mobilni routeri (38%), automatski sustav parkiranja (35%), head-up display (33%) i ugrađene aplikacije (32%). Rezultati istraživanja i ne iznenađuju, osim HUD-a. Zašto se HUD ne koristi?
Što se tiče automatskog sustava parkiranja, koncept je teoretski vrlo zanimljiv, no u praksi je stvari ipak malo drugačija. Prvenstveno, radi se o tome da bi uvjeti trebali biti idealni – i tada taj proces traje. Dok senzori snime okolinu, onda dok kompjuter napravi svoje vradžbine, i dok se ti izračuni provedu i automobil nađe između dvije plave crte vi ste već mogli piti kavu u svom omiljenom kafiću. S druge strane, u današnje vrijeme kada je broj vozila uvelike premašio broj parkirališnih mjesta, postali smo stručnjaci za nekonvencionalno parkiranje koje ne bi moglo izračunati ni računalo NASA-e. Znate ono, stražnji branik je točno 6 mm od drveta, prednja tablica je blago priljubljena za kontejner, a izlaz je jedino moguć kroz šiber. Parkirni senzori bi do polovice tog manevra vrištali kao Maja Blagdan.
Kristin Kolodge iz tvrtke JD Power objašnjava rezerviranost vozača prema aplikacijama: „U mnogo slučajeva korisnici za svoje potrebe radije koriste svoj pametne telefone ili tablete: s tim uređajima su upoznati i oni su precizni. Razvoj tehnologije u automobilima je stajao milijune dolara, a ne koriste ni korisnicima, ni proizvođačima.“ Uz sve to, dosta vlasnika je reklo da im prodavači nikada nisu objasnili svu tehnologiju tako da je jednostavno nisu koristili. Pričao sam s više vozača koji su se hvalili kako u automobilu imaju npr. Webasto. Na upit kako su zadovoljni s njim, redovito bi odgovorili: „Ne znam, puno je tu tipki“.
Korisnici ipak žele tehnologiju koja poboljšava vozačko iskustvo i sigurnost (ali zašto ne koriste HUD?) poput dijagnostike, senzora mrtvog kuta i tempomata, stoji u izvještaju tvrtke JD Power.
„Prvih 30 dana je ključno. Prva iskustva s tehnologijom su uzmi ili ostavi korak. Ako proizvođači automobila „ne pogode“ iz prve, korisnici će jednostavno koristit svoje mobilne uređaje umjesto tehnologije ugrađene u automobil“ – objašnjava Kolodge.
Međutim radi se također i o jednoj stvari o kojoj malo razmišljamo: koliki su troškovi popravci automobila koji su krcati gadgetima?
Chip Lackey, ravnatelj u JD Power kaže da „popravak male ogrebotine na braniku uobičajeno stoji nekoliko stotina dolara, a može porasti do nekoliko tisuća kada se ošteti kamera ili senzori parking asistencije“
To naravno ne znači da ne biste trebali izabrati sigurnosne opcije pri kupovini novog automobila.