Najpopularnije boje automobila 2016. godine
Bijelo je novo crno, ukratko. Ako se posvetimo statistici kupovine novih automobila prošle godine, rezultati su predvidljivi. Sve boje je opet pobijedila, tehnički neboja, njeno veličanstvo bijela.
Boje automobila. Nekima marginalna tema nepotrebna uzbuđivanja, a nekima jedna od bitnijih stvari kad im je na pameti kupoprodaja. Kako god bilo, riječ je samo o novokupljenim automobilima, a kada neka godina završava postane zanimljivo kad se iznesu neke “površne” stvari. Pogotovo kad svjedoče o dugo ustoličenom trendu koji nikako ne jenjava. Bili vi imuni na tematiku ili ne priznat ćete da ste za života vidjeli više primjera kada boja degradira cjelokupni dojam naše najdraže limene pokretnine.
Nismo pretjerani fanovi pomnog grebanja ispod površine psiholoških značajki ljudi koji kupuju određene boje, ali ako koga zanima što se ima reći na tu temu, neka se podsjeti ovdje. Također, zanimaju nas cjelokupne statistike za boje bez razdvajanja na spolove, ali i o tome je bilo riječi ovdje. Bijela boja karoserije je opet nadvisila svoje „konkurente“, ali njezine kolege „neboje“ poput crne i sive su također u vrhu. Svijet, dakle, i dalje voli monokromne automobile. Ništa novo. No, govori li to što o automobilskoj industriji i kupcima?
Ako se prisjetimo slavnog citata Henryja Forda „Bilo koja boja, dok god je crna“ zamislit ćemo se nad tom šaljivom rečenicom, no istina iza nje je krajnje ekonomske naravi. Inače je dulja verzija citata glasila: „Mušterije mogu tražiti bilo koju boju za auto, dok god je crna“. Citat i njegova inače sporna točnost i kontekst su nebitni. Naime, bilo je lakše i jeftinije nuditi što manje boje. No dobro, vratimo se u sadašnjost. Ili bar bližu prošlost 2016. godine.
Axalta tvrdi da bijela boja mami kupce toliko da čak 37 % svih novih kupljenih auta bude bijele boje. To je za 2 % više nego prošle godine. Najveći obožavatelji bijele boje određene države su kupci u Kini. Tamo je čak 57 % svih prodanih prošlogodišnjih automobila bilo bijelo. Za područja poput afričkog kontinenta veliki bijeli rezultati ne čude iz temperaturnih razloga.
Druga po redu boja rekorderka je mezimica Henryja Forda – crna . Brojke koje se odnose na crnilo su 18 %. Siva ju slijedi s 11 % prodanih automobila. Time je upotpunjeno monokromno trojstvo tih boja. Obično uvijek bude tako, eventualno srebrna boja preotme sivoj prednost. Nakon toga ostatak svite predvode crvena i plava boja.
Jeste li i vi godinama u trendu sa svojim odabirom boje? O različitostima, nijansama i nazivima boja nećemo ni počinjati, jer one tehnički još nisu gotove s nastajanjem. Svako malo nikne neka nova specijalna nijansa i njezin specijalni naziv. Jedno je sigurno, ne pristaje svaka boja svakom automobilu ili tipu automobila, a ukusi su različiti i to je sasvim u redu. Kakvu god boju vaš automobil imao, bitno je da ga njegujete i perete. Osim ako ste umjetnički nadareni, onda ne morate.