Najluđi (moderni) konceptni automobili svih vremena – 2. dio
Eto i drugog nastavka mini-serijala tekstova u sklopu kojeg je ideja podsjetiti na uvjerljivo najluđe, najblesavije i najposebnije konceptne automobile iz moderni(ji)h vremena…
Ferrari Modulo
Prije nekoliko je mjeseci ovaj konceptni automobil restauriran i predstavljen kao dio bogate povijesti jednog od najslavnijih prezimena iz svijeta automobila.
No u svom je izvornom izdanju Modulo ispao tek mokrim snom koji je u stvarnost donio legendarni studio Pininfarina.
Sam automobil ispao je toliko pretjeranim i kompliciranim, da nije bilo niti teoretske šanse da se čak niti u nazivno sličmnom izdanju ikada pojavi na cesti. Ali sve to nije spriječilo ekipu iz Pininfarine da na Modulo montira Ferrarijev logotip i u paketu s njime fascinira svijet automobila do krajnjih granica.
Mnogi su tijekom godina poželjeli Modulo prepraviti za cestovnu upotrebu. Ali to jednostavno nije bilo moguće i od takvih se eskapada odustajalo. A onda je nedavno cijela priča profunkcionirala kada je stvorena pokretna inačica ovog legendarnog pretjerivanja na četiri kotača.
Time je priča o ovom nenormalnom konceptu zapravo zaokružena na najbolji mogući način.
Dome Zero
Japanci su u svojim dizajnerskim izričajima često nenormalni do krajnjih granica. Ali usprkos tome svako malo fasciniraju svijet automobila na pravi način.
Uglavnom, upravo se to dogodilo kada se dizajnerska studija pod nazivom Dome „0“ (odnosno „Zero“) pojavila pod svjetlima reflektora.
Tih je dana Lamborghini Countach još uvijek plijenio dobar dio pozornosti medija, pa se Dome Zero pojavio poput stranca u noći. Ali za razliku od Lamborghinijevog vječnog poster-materijala, ovaj japanski konceptni automobil nije za ideju imao stajati po zidovima soba adolescenata, već nastupiti na utrci 24 sata Le Mansa krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća.
Uglavnom, to nije uspjelo i Zero se nikada nije natjecao.
Ali je zato zauvijek ostao upisan kao jedan od najekstremnijih japanskih automobila svih vremena.
Aston Martin Bulldog
Evo nam još jednog automobila koji je ovih dana doživio svoju reinkarnaciju. I to s punim pravom, jer je u najkraćim crticama riječ o jednom od najaerodinamičnijih automobila koji su ikada izašli iz nečijeg pera.
A to je pero u ovom slučaju držao g. William Towns.
Za ovog gospodina neki od vas cijenjenih čitatelja možda nisu čuli, ali dotični je gospodin uz Marcella Gandinija, Giorgetta Giugiara i Henrika Fiskera jedan od najluđih i najkontvoerznijih ljudi koji su ikada crtali automobile i za to primali plaću. A Bulldog je definitivno njegov najluđi i najbolesniji dizajn koji je ikada vidio svjetlo dana.
Sama je ideja krenula tamo negdje sredinom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kada se Aston Martin u domeni super-automobila mislio natjecati s Lamborghinijem. Sam automobil trebao je biti ultra-nizak, mega-širok i giga-snažan, pa je g. Towns cijelu priču shvatio jako ozbiljno. No na kraju je usprkos 600 konja iz 5,3 litara zapremine V8-Turbo motora ovaj uglati i naizgled svemirski automobil jednostavno završio na polici. Jer sa 130,000 Funti procijenjene vrijednosti po komadu početkom osamdesetih ovaj konceptni automobil jednostavno nije mogao prijeći barijeru između koncepta i serijskog automobila i time postati ono što su ljudi u Astonu inicijalno htjeli.
Toyota CX-80
Sedamdesete su stvarno bile čudno vrijeme. Prepune većih ili manjih revolucija, krcate raznoraznim drogama i kontroverzne u praktički svakom segmentu ljudske egzistencije. Samim time ne čudi niti da su inače poslovično ludi Japanci odlučili bez ikakve realne potrebe rješavati problem veličine automobila.
Uglavnom, kao produkt te ideje čiju razradu tih dana nitko nije tražio, nastala je ova Toyota. I zauvijek se upisala kao jedan od najčudnijih, najblesavijih i najmanjih konceptnih automobila svih vremena.
Tih je dana u ponudi Toyotinih modela najmanji model predstavljao Starlet. Dotični automobil stvarno nije bio velik ni u kojem pogledu. Ali netko je u Toyoti očito pogledao u Starlet i pomislio „je*ote kakva grdosija“ i potom sjeo za stol i odlučio nacrtati manji automobil. I to jedan od onih u koje (za razliku od Smarta ForTwo) odjednom stane cijela obitelj.
Da je kojim slučajem CX-80 nastao zbog neke uloge u filmu „Blade Runner“, to bi barem koliko-toliko bilo razumljivo. Ali na vašu i našu žalost nije.
No ako već ništa drugo, onda je barem ovaj sklepani i čudnovati konceptni automobil ostao tamo gdje je od samog početka trebao biti – u ropotarnici povijesti.