Najluđi homologacijski specijali svih vremena: Mercedes-Benz CLK GTR
Niste valjda mislili da je Mercedes-Benz CLK GTR na utrkama predstavljen sam za sebe?

Kada je Mercedes-Benz tamo negdje krajem devedesetih godina prošlog stoljeća pokušao homologirati model CLK GTR za nastup u GT-prvenstvu, čak su i slijepci vidjeli da automobil za stazu s onim cestovnim ima otprilike isto toliko veze koliko i porno zvijezda sa seksom iz ljubavi na setu. Odnosno bolje rečeno nikakve.
Cestovni je Mercedes-Benz CLK s ovim trkaćim čudovištem dijelio tek prednju masku i stražnja svjetla. I to ako gledate stisnutih očiju kao da ste recimo upravo počeli cuclati limetu. Stoga ne treba čuditi da poveznice između ova dva automobila nikome nisu bile očite i Mercedes je morao smisliti nešto sasvim sedmo, ne bi li se za njihov novi trkaći automobil uspjela otvoriti opcija da se stvarno pojavi na stazi.
Uglavnom, tako je malo pomalo nastajao jedan od najposebnijih sportskih automobila koji su ikada vidjeli svjetlo dana.

Mercedes-Benz CLK GTR u svojoj je trkaćoj verziji bio ultra-aerodinamičan, mega-sposoban i giga-širok. I naravno da je pod poklopcem motora imao magiju proizvedenu od strane AMG-a. Stoga je u takvom obliku na svijet trebala stići i cestovna verzija ovog modela. Pa kad je već tako moralo biti i kada je FIA već odlučila kako se CLK GTR mora u svom civilnom obliku pojaviti u najmanje 25 primjeraka, u Mercedesu su se prihvatili posla.
Sam razvoj cestovnog modela bio je iznimno težak. Jer na stazama ne postoje ležeći policajci i rupe od pola metra dubine. Nema kolotraga i podloga po kojoj se vozi je ujednačena koliko je to maksimalno moguće.
Stoga je Mercedes trebao civilizirati svoj cestovni CLK GTR s obzirom na to da na cesti sve od navedenog dolazi u reciprocitetu.

Inicijalno je proizvedeno 20 primjeraka ovog nenormalno širokog cestovnog automobila. A onda je uslijedilo još 6 primjeraka koji su na tržište stigli u obliku Roadstera.
Jer zašto ne…

Svaki od proizvedenih primjeraka je inicijalno na izbor tek šačici pomno odabranih kupaca stigao s motorom od 7 litara zapremine i 12 cilindara posloženih u slovo „V“. Dotični je motor raspolagao s ukupno 612 konjskih snaga i CLK GTR tjerao do stotke za 3,8 sekundi te do maksimalne brzine od preko 300 kilometara na sat stizao za još nekih petnaestak sekundi više.
Dakle, već je u startu bila riječ o punokrvnom sportskom automobilu koji svoj DNA itekako vuče iz svijet utrkivanja. Ali nekima to očito nije bilo dovoljno, pa se netko u Mercedesu u jednom trenutku sjetio da bi bilo baš fora proizvesti i nadogradnje za CLK GTR.
Tako je ukupno 5 primjeraka „mit krov anlage“ povučeno nazad u radionicu i u prodaju vraćeno sa sufiksom „Super Sport“.

Mercedes-Benz CLK GTR Super Sport dobio je 0,3 litre veću zapreminu motora uz isti broj cilindara. Na tom je motoru optimizirano sve i svašta, pa je kao nusprodukt sveg tog pimplanja snaga s 612 konja narasla njih 655. Odnosno u prijevodu sasvim dovoljno da uz gromoglasne urlike okupantima unutar automobila usprkos trkaćim sjedalima i ništa manje trkaćem sigurnosnom pojasu u 6 točaka bez problema razmješta organe i izaziva padavicu.
Uglavnom, monstrum je rođen i njegovim je rođenjem onom drugom monstrumu bilo dozvoljeno da se i službeno pojavi na utrkama te samom svojom pojavom posluži kao direktna konkurencija za automobile poput McLarena F1, Porschea 911 GT1 i Nissana R390.

Iako inicijalni rezultati za CLK GTR nikoga nisu očaravali i usprkos tome što je Mark Webber za volanom ovog automobila na Le Sartheu uspio napraviti „salto mortale“, i dalje je bila riječ o ekstremno sposobnom i brzom trkaćem automobilu. I to je Mercedes u kategoriji GT1 automobila pokazao već pri samom pojavljivanju na stazi. A onda je cijela priča i potvrđena kada je 1997. godine Bernd Schneider za volanom CLK GTR-a osvojio naslov prvaka FIA GT prvenstva.
No uza sve to je fama o onom cestovnom modelu i dalje rasla i s vremenom prelazila iz domene zanimljivog u onu koja podrazumijeva svojevrsnu legendu. A nakon što je CLK GTR završio s utrkivanjem i pojavljivanjem na tržištu u svom civilnom izdanju, na red je stigao Horacio Pagani kojem su isporučeni nebrojeni motori iz ovog automobila te koji su poslužili kao glavne komponente jednog od najfascinantnijih super-automobila svih vremena: Pagani Zondu.

Uglavnom, koliko god ovaj automobil zauvijek podsjećao na let u šumu s Webberom za volanom i koliko god na njega Mercedes-Benz bio ponosan ili ne, CLK GTR u svojoj će cestovnoj verziji zauvijek biti kul. I to jako.
Jer zbog homologacije ili mimo nje, proizvesti jedan ovakav automobil na pragu novog i sociološki korektnog milenija čak i za Mercedes-Benz nije bila mala stvar. Zato je ovaj automobil vrijedan obožavanja.
