Mercedes-Benz i problemi s vatrom
…ovaj puta ne iz ispušnog sistema.
Sjećate se sredine devedesetih, kada je tvrtka Mercedes-Benz zbog naglog pada kvalitete bila na izdisaju? Ja se sjećam.
Bila su to vremena u sklopu kojih su vlasnici pojedinih modela ove slavne marke bili toliko nezadovoljni da su razbijali i palili svoje automobile ispred zastupstava, jer se s jedne strane činilo da problemima s tim primjercima pojedinih modela jednostavno nema kraja, dok su se s druge strane zastupstva i sama tvornica ograđivali od njih.
Uglavnom, takvom politikom proizvodnje automobila, kontrole kvalitete i samog poslovanja nitko nije bio zadovoljan, te je čak i u našim krajevima usprkos jakoj vezi s ovom markom i našim podnebljem bilo poprilično ekstremnih slučajeva nezadovoljstva. No ta su vremena sada već daleko iza nas…
U današnje vrijeme prema riječima ljudi zaposlenih u sektoru marketinga, Mercedesovi automobili slove kao oni „superiorne kvalitete i tehnologije“, što pak i ne bi trebalo posebno naglašavati, jer su i cijenama među najskupljima na svijetu, pa se određeni nivo kvalitete i očekuje. No tržište je ionako već krcato svime i svačime, pa se jednostavno moraju koristiti floskule i parafraze, kako bi se u cijeloj priči Mercedes ipak istaknuo kao superiorna marka koja svojim klijentima nudi nešto apsolutno posebno…a je li to zapravo samo opravdanje ili ne, najbolje znaju oni koji Mercedesove automobile voze na dnevnoj bazi.
Dakle, danas je Mercedes-Benz jedan od vodećih proizvođača na svijetu i u to uopće nema sumnje, no kako povijest zorno pokazuje, čak se i najboljima događaju pogreške, te od njih jednostavno nitko na ovom svijetu nije osiguran.
Proteklih godina se u svijetu auto-industrije velik broj renomiranih proizvođača automobila našao u problemima zbog tvorničkih grešaka, „dječjih bolesti“, nekvalitetnih materijala i komponenata i još mnogih drugih više ili manje bitnih faktora zbog kojih su se s tržišta u servise povlačile ogromne serije automobila. Takvu su karmu na sebe navukli proizvođači poput Audija, Opela i Chevroleta (koji je s tržišta u nekoliko navrata povlačio ogromne količine automobila).
Zatim je tu dinamični duo Toyote i Lexusa, koji su također s tržišta povlačili kompletne proizvodne serije zbog nekih sitnih kvarova, a ne treba zaboraviti ni Mazdu koja je s najsmješnijim „propustom“ u povijesti povukla nekolicinu „trojki“ i „šestica“ na dezinsekciju i dodatno opremanje modela za borbu protiv pauka. Dakle, 2014. je bila itekako kaotična godina za neke od proizvođača automobila, te doista nije bilo pravila oko toga tko će sljedeći biti na potezu i povlačiti veće količine primjeraka s tržišta. Dapače, čak je i Aston Martin povlačio nekolicinu primjeraka svojih modela i u jednom momentu prekidao proizvodnju zbog loših kineskih komponenata koje u sklopu kompletnih automobila klijenti masno plaćaju.
…no vratimo se Mercedesu…
Iako je Mercedes-Benz u smislu tvorničkih grešaka i općenitih propusta imao sasvim pristojnu godinu, te su se umjesto popravcima i isprikama kadrovi unutar tvrtke mogli bez problema posvetiti razradama nekih novih modela i generacija aktualnih.
No ova je godina već u prvom kvartalu donijela nekoliko loših vijesti, odnosno ako ćemo biti precizniji, njih ukupno skoro 300,000.
Naime, prvo je prošli tjedan završio tragično za oko 149,000 primjeraka E-klase i modela CLS koji su svoje vlasnike pronašli u Europi i Kini, te koji su po hitnom postupku pozvani u servise, da bi samo nekoliko dana kasnije još 147,000 primjeraka istih modela u većini izvedbi bilo pozvano u servise na području SAD-a.
Problem zbog kojeg su se dečki iz Mercedesa odjednom našli u panici vezan je uz mogućnost samozapaljenja automobila, no kako nitko u javnost nije puštao detalje, morali smo se malo raspitati prije ove objave, te smo tijekom raspitivanja došli do uzroka.
Uzrok je ukratko sličan onome zbog kojeg veliki broj Ferrarija i Lamborghinija ima status “lako zapaljivih automobila”, a podrazumijeva pojedine komponente motora koje se nalaze direktno iznad (ili pak jako blizu) ispušnih grana.
S obzirom na to da ispušne grane postižu ogromne temperature, materijali pod poklopcem motora trebaju biti iznimno termički stabilni i otporni, no kako pouzdan izvor kaže, u Mercedesu se dogodio propust kod određenih brtvi u motoru koje su napravljene od gume, te koje su se pri određenim temperaturama počele topiti i padati na užarenu ispušnu granu.
Dakle kad se zbroji dva i dva, te kada se tome u jednadžbu priključe neki zakoni fizike postaje jasno u kojem smislu ide ta priča.
No kako ne bi bilo sociološki nekorektni, za one „u zadnjem redu“ recimo samo da je curenje gume po kipućoj ispušnoj grani rizično u smislu zapaljenja motornog prostora, te požara u općenitom smislu.
Kako sam već spomenuo u gornjem dijelu teksta, te koliko je u ovom momentu poznato, ovi problemi zahvaćaju samo Mercedesovu E-klasu i model CLS (izuzev Coupé-verzija i onih bez krova), te bi vlasnici ostatka game trebali biti isključeni iz ove mini-panike, no s druge strane ipak ostaje skoro 300,000 onih koji će ubuduće dvaput razmisliti prije nego kupe Mercedes, što pak nikako nije dobro.
U svakom slučaju ova priča ima dvije poante: jedna leži u činjenici da nitko nije savršen i da se greške doista događaju i najboljima, te da oko toga ne bi trebalo pretjerano dramiti, dok druga ipak sa sobom donosi onu ozbiljniju notu koja iz svih nas koji skupo plaćamo današnje automobile pomalo radi budale koje zbog takvih propusta i sebe i druge izlažu opasnosti, što u današnjem svijetu naprednih tehnologija nikako ne bi smio biti slučaj.
No tako to zakon velikih brojeva propisuje da mora biti, pa je nekad lakše zažmiriti na jedno oko i nadati se da se povijest ne ponavlja baš uvijek.
Nije li to jedna optimistična izjava?