Ljuti dabrovi, odnosno priča kako je BMW ostao bez bubrega!
Da…i dalje se trudim osvojiti nagradu za najgluplji naslov godine. Ali s obzirom na temu, naslov je još i dobar…
Zamislite ovo: probudili ste se ujutro. Ustali iz kreveta i krenuli prema kupaonici umiti se i oprati zube. Dakle, jutro kao i svako drugo. Osim što nije. Jer odraz u zrcalu ne pokazuje lice čovjeka koji je sinoć legao u krevet, već jednog najobičnijeg dabra.
I to ljutog dabra koji je morao ustati ranom zorom, jer u protivnom proizvodnja pati. A to se ne smije događati.
Naravno, kao novopečeni dabar koji ne zna koliko će vremena trajati ova transformacija, automobil koji imate u svom posjedu ide vam na živce. Jer jednostavno ne odgovara onome što vam kao dabru treba. Zato se ubrzo odlučujete na kupnju novog automobila. Samo koji automobil odabrati? Koji bi to automobil vama kao novopečenom dabru pomogao da se istaknete i da uživate u vožnji?
Hm… Čini se kao poprilično kompleksno pitanje na koje odgovora zapravo nema.
Ali BMW ima rješenje, Tj. uskoro će ga imati. Jer na pomolu je novi BMW serije 3 (ili 4) koji licem nalik ljutitom dabru savršeno odgovara uz ovo vaše s kojim ste se jednog jutra probudili.
Pretencioznost za BMW nije nikakav faktor na koji biste trebali obraćati pozornost. Jer u krajnjoj liniji je ipak riječ o BMW-u, a u današnje vrijeme svi itekako dobro znamo što to zapravo znači. Stoga su vam kao novopečenom dabru zapravo uslišene sve molitve, jer nova „trojka“ (odnosno „četvorka“) doista izgleda upravo onako kako vama treba.
Poput ljutitog dabra zbog čijeg nastanka čak i Chris Bangle ima potpuno pravo uperiti prstom u njega i smijati se do suza.

Iskreno govoreći, sve je to dio „novog BMW-a“. Jer ova slavna bavarska marka već odavno nije ono što je nekada bila. Današnji BMW izgubio je sve poveznice s onim BMW-om koji smo obožavali.
Nema više „rednih šestaka“ bez respiratornih pomagala. Nema više „anđeoskih okica“. Nema ni „Hoffmeister kinka“. Nema više „L-shape“ stražnjih svjetala.
Pa vjerojatno zbog svih tih BMW-ovih tradicionalnih detalja kojih više nema, ova marka odustaje i od onog najpoznatijeg dijela svog unikatnog dizajnerskog izričaja – odvojenih „bubrega“ u sklopu prednje maske.
View this post on Instagram
Novi će BMW serije 3 (ili 4) na tržište stići s jednom ogromnom rupom između farova. Rupom koja mrežicom od plastike pokriva…hm…zapravo ništa. Rupom koja je samo jednim manjim dijelom zapunjena, jer negdje u cijeloj toj dizajnerskoj revoluciji mora ostati mjesta i za registarsku pločicu.
Uglavnom, s rupom. Pretjerano velikom rupom koja bi već iz daljine svima trebala objasniti da se radi o BMW-u. Pogotovo ako u kombinaciji s rupom dolazi i osvjetljenje (što stvarno ne bi čudilo).
Zapravo je i dan-danas nepoznanica u čemu su točno BMW-ovi dizajneri za ovaj automobil pronašli inspiraciju. Ne zna se niti jesu li je uopće imali, ili su pak s viših katova dobili jednostavnu naredbu u stilu „povećajte bubrege“, pa su postupili bez daljnjeg objašnjenja.
Doista nije jasno zašto se BMW odjednom pretvara u Lexus, odnosno zašto svoj dizajnerski jezik traži ispod suknje majčice prirode, te u sisavcima i likovima iz znanstveno-fantastičnih filmova. Možda netko negdje raspolaže s odgovorima na ovo pitanje, ali nama se oko toga nitko nije očitovao. A čini se da tog očitovanja niti neće biti.

Domagoj Đukec i njegovi šefovi za sve to (naravno) imaju i opravdanje. Kažu da „kupci traže…“ i da je bitno „postavljati nove smjerove…“.
Pitanje je samo o kojim se to konkretnim smjerovima radi, jer s obzirom na viđeno u sklopu nekolicine konceptnih modela i ljutitog dabra na fotografijama u sklopu ovog teksta, reklo bi se da je BMW ignorirao znak koji kaže „suprotan smjer“ ili „jednosmjerna cesta“.
No glavno je da za sve to skupa postoje opravdanja. Besmislena, prizemna, jadna i nepotrebna. Ali i dalje opravdanja.
Doduše, jednim dijelom za sve to skupa možemo kriviti i kupce (odnosno „klijentelu“ kako bi to u BMW-u definirali).
Ali s obzirom na još uvijek ogromne količine auto-entuzijasta kojima BMW-ov lik i djelo imaju posebno mjesto u validacijskoj knjizi auto-industrije, nekako se čini da opravdanja za ovakve nagle i nepotrebne promjene imidža zapravo i nema.
Jer upravo tim ljudima, kupcima, klijenteli ili kako god se već skupno nazivali, ovakvi BMW-ovi proizvodi nisu oku ugodni i lijepi. A samim time nisu ni poželjni, koliko god se oci ove marke trudili floskulama i opravdanjima objasniti drugačije.
BMW je danas tek blijeda kopija samog sebe. Performanse su pale u drugi, ako ne i treći plan. Dizajnerski jezik se pretvorio u “E, buraz, gle, imam BeeMWe”.
Oblici karoserija nekada atraktivnih limuzina, Coupéa i kabrioleta danas se većinom svode na izgled frižidera ili škrinje za duboko zamrzavanje. I moram reći da iskreno vjerujem kako bi nekadašnji dizajneri tog renomiranog proizvođača automobila ove današnje ispljuskali poput zločestih klinaca.
I to s punim pravom. Jer bježati od globala i detalja koji opisuju samu srž neke marke u vremenima kada se proizvođači automobila svako malo svojim floskulama vežu uz „tradiciju“ i „slavnu povijest“, jednostavno je glupo i besmisleno.
Čak i ako unutar jednadžbe i ostavimo „neka nova tržišta“ na čijim podnebljima za neke proizvođače samo lova i ego dirigiraju izgled novih automobila.
Neki od nas više ni ne mare, jer cijenama BMW ionako nikada nije bio pretjerano dostupan širokim masama, a u današnje vrijeme su modeli ove marke skuplji nego ikada.
Modeli se štancaju kao da sutra ne postoji i nomenklatura se mijenja iz dana u dan – neovisno o pravilima s kojima je svaka oznaka na BMW-ovim modelima tvorila realnu sintaksu.
Dio motora za BMW potpisuje Peugeot. Elektroniku često dopremaju Kinezi, a nekadašnje čvrste varove na karoseriji zamijenile su zakovice. I to su tek kapi u moru onoga što je BMW nekada bio, a danas više nije.

Stoga se nekadašnja više ili manje čista priča za ovu slavnu bavarsku marku danas pretvorila u pomalo blatnjavu lokvu ili pak jezero poput Bundeka, tj. ono u kojem se ne želimo kupati ukoliko nismo fetišisti prema kožnim bolestima.
Mišljenja sam da bi BMW trebao promijeniti i slogan, te umjesto “Ultimate Driving Machine” iskoristiti nešto drugačije i realnije.
No ako već ništa drugo, s ovom će novom „trojkom“ (ili“četvorkom“) BMW definitivno zadovoljiti novopečene dabrove i sve one koji se takvima osjećaju. A i to je valjda nešto. Ili…?